rs232 bez użycia lini Rxd?

Witam.
Jest urządzenie podłączone do portu rs232 w starym laptopie.
Wymiana danych jest w dwóch kierunkach, lecz wykorzystywane piny w obu
wtyczkach to : TXD, CTS, RTS, DTR i gnd. Jak to działa???
W jaki sposob laptop czy urządzenie odbiera dane? Czy jest to jakiś wariant
transmisji synchronicznej czy jakieś "zwariowane" rozwiazanie nie trzymajace
się żadnych standardów.
Zauwazyłem, że na kilku z tych linii dane lecą non stop, ale nie mam
pewnosci bo monitoring robiłem na porcie asychronicznym więc czytałem
zapewne bzdury.

Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim. Jesli tak proszę o pomoc w
wyjasnieniu lub wskazówki jak to rozgryźć.
Pozdrawiam
Piotrek

Re: rs232 bez użycia lini Rxd?
Powitanko,

Zaraz, to TXD jest w obu polaczone?, czyli idzie TXD<>TXD?
Bo moze 2-kierunkowosc polega na zglaszaniu, ze 1 urzadzenie moze
odbierac nastepne dane.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: rs232 bez użycia lini Rxd?

Dwukierunkowość może też wynikać z pomylenia pinologii :)

e.

Re: rs232 bez użycia lini Rxd?

od strony komputera tylko  TXD, CTS, RTS, DTR  są obsadzone, z czego
tylko CTS jest linia wejsciową.
Czy jest mozliwe by tą linia czytać coś?

Piotrek

Re: rs232 bez uÂżycia lini Rxd?

Pamiętam gdzies koło 1999 jak rozbieralem czujnik temperatury na A/C
podpiety pod XT (czyli wtedy zabytek). Ktoś wykorzystał RS232 jako ...
protokół synchroniczny i wprowadzał bity z rejestru przez linie która
była w programie czytana recznie, nie pamiętam już którą. A musiał tak
zrobic, bo na LPT byly jakieś przekaźniki ;)

Stary sprzet naprawdę był robiony partyzancko.

Re: rs232 bez u?ycia lini Rxd?

To jest łagodne określenie :-))
Z niechęcią wezmę to pod monitor stanów logicznych ew. pod
oscyloskop. Co mnie niepokoi to udział 4 linii w tej transmisji, a na każdej
coś
leci.
Dzięki za odpowiedzi.
Pasjonuące to nie jest, ale jak dojdę do jakiś wniosków to napisze.

Pozdrawiam
Piotrek

Re: rs232 bez użycia lini Rxd?

Możliwe, choć wydaje się mało prawdopodobne.
P.G.

Re: rs232 bez użycia lini Rxd?
taki system działania uzywa modem BAYCOM do Packet Radio

http://www.qsl.net/iz7ath/web/03_digital/02_modem/english/pag01_eng.htm

czyli nie jest to wynalazek

--
VSS