Różnica w obrazie na TV panoramicznym 16:9 orar CR T 4:3

CzeB6%c.
Powiedzcie mi jak to jest z nadawanym obrazem w TV i oglB1%damyn na
telewizorze o proporcjach 4:3 oraz 16:9.
Ogladam sobie np TVN24 na LCD (16:9) i na dole oraz u gF3%ry obrazu mam
pasy czarne. Na TV CRT (4:3) jest to samo. Jedyna rF3%znica ze na LCD
obraz jest rozciB1%gniEA%ty (od lewj do prawej) natomiast w CRT tak jakby
byB3% B6%ciB6%niety z tych stron?
Czy odbiorniki nie rozrF3%BFniaja jakoB6% formatu obrazu? W LCD mam
ustawione proporcje na AUTO.
Pytam o to bo zastanawiam siEA% nad sensem telewizorF3%w panoramicznych.

A zdziwiB3%em sie jak wB3%B1czyB3%em to samo z satelity. Ten sam program
zostaB3% wyB6%wietlony na TV w caB3%ym ekranie bez pasF3%w czarnych.

Re: Różnica w obrazie na TV panoram icznym 16:9 orar CRT 4:3

Pokręć ustawieniami tego telewizora panoramicznego. Nawet w prostym
Samsungu mam do wyboru kilka opcji: obraz w proporcjach oryginalnych,
rozciągnięty w poziomie, powiększony proporcjonalnie, auto (przy czym
często tryb auto nie działa poprawnie). W niektórych TV dochodzi do tego
jeszcze tryb 14:9 jako sensowny kompromis pomiędzy rozciągnięciem a
przycięciem obrazu.

Sens telewizorów panoramicznych oczywiście pojawia się dopiero przy
źródle obrazu panoramicznego. Czyli zamiast TVN24 włączamy TVN HD albo
puszczamy film z płyty DVD.

A tak w ogóle to:
-> pl.rec.kino-domowe

Re: Różnica w obrazie na TV panoramicznym 16:9 orar CR T 4:3
Czesc Slawku!

| A zdziwiłem sie jak włączyłem to samo z satelity. Ten sam program
| został wyświetlony na TV w całym ekranie bez pasów czarnych.

No i co, widze, ze chyba zlapales wreszcie tego HB?

Gdybys chcial wybrac najlepsze miejsce do ustawienia anteny to
jest to swietny okres - 12 pazdziernika slonce bedzie sie poruszalo
po linii satelitow stacjonarnych:
[Dwa razy rocznie - czyli talerz w trudnych warunkach]
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/2x_rocznie/wstep.html

Jutro (10.10.10) w Szczecinie o 12:56, bedzie tylko 0,8 st powyzej HB.
Podobnie z Astra 19.2E, ale o 12:10:
[Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html

[Panel Słoneczno-Satelitarny]
[Jakiego satelitę aktualnie wskazuje słońce?]
[Analemma - Roczna wędrówka słońca po nieboskłonie]
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/pps.html

O pasach to koledzy na pl.rec.telewizja:
http://groups.google.com/group/pl.rec.telewizja/topics

sporo dyskutowali:
http://groups.google.com/group/pl.rec.telewizja/search?&q=pasy &

Pzd.J.P.

Re: Różnica w obrazie na TV panoramicznym 16:9 orar CR T 4:3

aha , ten kalkulator ksiezyca co Ci obiecalem na pl.sci.fizyka
, to napisze , ale chyba pozniej

teraz robie cos fajnego , ale po angielsku

Re: Różnica w obrazie na TV panoramicznym 16:9 ora r CRT 4:3
DziEA%ki Wam za pomoc z tB1% antenB1%. doBF%o sie nauczyB3%em dziEA%ki temu=
astronomii.

Re: Różnica w obrazie na TV panoramicznym 16:9 orar CR T 4:3

W plazmie Panasonica nie ma takich problemow, w trybie AUTO nie ma czarnych
pasow. Widzialem w samsungach i LG, ze gorzej radza sobie ze skalowaniem
obrazu.

Site Timeline