Ró?nica w obrazie na TV panoramicznym 16:9 orar CR

Cześc. Powiedzcie mi jak to jest z nadawanym obrazem w TV i oglądamyn na telewizorze o proporcjach 4:3 oraz 16:9. Ogladam sobie np TVN24 na LCD (16:9) i na dole oraz u góry obrazu mam pasy czarne. Na TV CRT (4:3) jest to samo. Jedyna róznica ze na LCD obraz jest rozciągnięty (od lewj do prawej) natomiast w CRT tak jakby był ściśniety z tych stron? Czy odbiorniki nie rozróżniaja jakoś formatu obrazu? W LCD mam ustawione proporcje na AUTO. Pytam o to bo zastanawiam się nad sensem telewizorów panoramicznych.

A zdziwiłem sie jak włączyłem to samo z satelity. Ten sam program został wyświetlony na TV w całym ekranie bez pasów czarnych.

Reply to
slawek7

W dniu 2010-10-08 11:35 slawek7 napisał(a):

Pokręć ustawieniami tego telewizora panoramicznego. Nawet w prostym Samsungu mam do wyboru kilka opcji: obraz w proporcjach oryginalnych, rozciągnięty w poziomie, powiększony proporcjonalnie, auto (przy czym często tryb auto nie działa poprawnie). W niektórych TV dochodzi do tego jeszcze tryb 14:9 jako sensowny kompromis pomiędzy rozciągnięciem a przycięciem obrazu.

Sens telewizorów panoramicznych oczywiście pojawia się dopiero przy źródle obrazu panoramicznego. Czyli zamiast TVN24 włączamy TVN HD albo puszczamy film z płyty DVD.

A tak w ogóle to:

-> pl.rec.kino-domowe

Reply to
Adam Dybkowski

| A zdziwiłem sie jak włączyłem to samo z satelity. Ten sam program | został wyświetlony na TV w całym ekranie bez pasów czarnych.

No i co, widze, ze chyba zlapales wreszcie tego HB?

Gdybys chcial wybrac najlepsze miejsce do ustawienia anteny to jest to swietny okres - 12 pazdziernika slonce bedzie sie poruszalo po linii satelitow stacjonarnych: [Dwa razy rocznie - czyli talerz w trudnych warunkach]

Jutro (10.10.10) w Szczecinie o 12:56, bedzie tylko 0,8 st powyzej HB. Podobnie z Astra 19.2E, ale o 12:10: [Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
[Panel Słoneczno-Satelitarny] [Jakiego satelitę aktualnie wskazuje słońce?] [Analemma - Roczna wędrówka słońca po nieboskłonie]
O pasach to koledzy na pl.rec.telewizja:
sporo dyskutowali:
Pzd.J.P.

Reply to
Jerzy Pastusiak

aha , ten kalkulator ksiezyca co Ci obiecalem na pl.sci.fizyka , to napisze , ale chyba pozniej

teraz robie cos fajnego , ale po angielsku

Reply to
Jerzy Pastusiak

Dzięki Wam za pomoc z tą anteną. dożo sie nauczyłem dzięki temu o astronomii.

Reply to
slawek7

Użytkownik "slawek7" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@28g2000yqm.googlegroups.com...

W plazmie Panasonica nie ma takich problemow, w trybie AUTO nie ma czarnych pasow. Widzialem w samsungach i LG, ze gorzej radza sobie ze skalowaniem obrazu.

Reply to
nom