Różnica między kamerami z HDD a "na kartę"

Może pytanie należałoby zadać na bardziej wyspecjalizowanej
w "foto" tematyce, ale ja chciałem spytać elektroników.

Staje przed potrzeba kupienia kamery do nagrywania niektórych
przez siebie prowadzonych prelekcji-wykładow. Czasem pewnie
byłaby używana do typowo rodzinnych wydarzeń.
Ponieważ chciałem wydać na nią możliwie niedużo, rozglądałem
się za kamerami poniżej 1000zł.
Kamery na płytę DVD odpadają (zbyt krótki czas do nagrania
na nośniku).
Ale pozostają kamery z HDD (te raczej lekko przekraczają
budżet - do 1,2-1,3kPLN) i na karty pamięci.

Czy z elektronicznego punktu widzenia widzicie jakieś różnice
między tymi rozwiązaniami? Ja obawiając się o trwałość
dysku twardego, który jak wiemy może w dowolnym
momencie jednak zaprzestać działania (a wymiana takowego
w kamerze pewnie będzie zbliżona kosztem do nowej kamery)
przychylam się do tych z kartami, ale może jest w nich jakiś
minus którego nie dostrzegam.
Czy np. kodowanie H264, które często w nich jest stosowane
zamiast MPEG2 zwykle stosowanego w tych z HDD wpływa
na gorszą jakość obrazu?
Czy Toschiba (wypuściła serię kamer Camileo - nawet fulHD)
dobrze kojarząca mi się z jakości sprzętu komputerowego
nie poszła tu na większe kompromisy jakościowe niż JVC,
Samsung czy Panasonic?
Czy możliwe jest, że kamera o cenie 900zł ma przetwornik
5Mpix (jak deklaruje Toschiba) i czy to realnie coś zmienia
w przypadku nagrywania filmów czy tylko przydaje się
w zdjęciach lub w fullHD.

Jeśli komuś się chce wrzucić coś ze swoich doświadczeń,
przemyśleń, będę wdzięczny.

Re: Różnica między kamerami z HDD a "na kartę"

za 1000zł mam wątpliwości czy kupisz kamerę to co jest aktulanie w sprzedaży
to raczej wprzedarz starych modeli i ze  starym sposobem kodowania

Kodowanie H264 to obecnie najdoskonalszy sposób kodowania ,daje to w efekcie
doskonałej jakości obraz ful HD
ale aby to obrobić na komputerze musisz mieć program który czyta ten format.
nagrana płytka w tym formacie to w istocie BD czyli "bluRay"i nie będzie
odtwarzana w zwykłym odtwarzaczy DVD,to
jeno a drugie to na płytce 4,7 giga nie poszalejesz z długością nagrania BD.
Mam kamerę Panasonic HDC-HS9 możliwości: Dysk 60 giga i karta SDHC -
dowolnnej wielkości./ ogranicza to tylko cenna/
ale cena tej kamery to minimum 2400 zł kabel HDMI jezeli chcesz mieć super
obraz bezpośrednio z kamery koło 130
i jakiś program do montowania filmów minimum 300 zł np.: Pinacle studio 12 /
no alle by się nie wieszał to komputer musi być "mocny"/,
kamera jest wykrywana jako dysk na USB>kamera może być zasilana z
akumulatora i z sieci/np.: w pomieszczeniach/
Pinacle studio 12 zapewnia pełną obsługę plików mst i m2st / czyli H264/
oraz nagranie filmów praktycznie na każdym nośniku i dowolnym formacie.

po dalsze porady zgłoś się na inną grupę bo z elektroniką ma to mało
wspólnego

jhr

Re: Różnica między kamerami z HDD a "na kartę"

Tu przesadziles, nie kazdy potrzebuje 10 m kabla. :)

k,

Re: Różnica między kamerami z HDD a "na kartę"

Ja za 10m ostatnio placilem 75. Obraz zyleta.

Re: Różnica między kamerami z HDD a "na kartę"

Nieprawda!!!!! Zadne BD !!!!! Dzieki kompresji na plycie zmiescisz ok 1
godz nagrania.

a ten za 30 zl nie zadziala???

Jest duzo programów do takich rzeczy Adobe Premiere Elements, Corel
Video Studio. To teraz mi powiedz jaki duzy masz dysk w kamerze i ile
materialu tam zmiescisz w jakosci HD.

Jingiel

Re: Różnica między kamerami z HDD a "na kartę"

Prawda i czytaj uważnie co napisałem jakość obrazu będzie zależała właśnie
od rodzaju kompresji i w formacie

AVCHD/H264/ nie zmieścisz w żaden sposób 1 godziny nagrania w formacie DVD
tak

Możesz też nagrać DVDHD.ja pisałem o takim nagraniu które jest wyświetlane w
formacie 16x9  i ful HD

 kamera nagrywa też dźwięk w formacie 5.1

poczytaj sobie na temat kamer HD i nie zaprzeczaj skoro nie zanasz problemu

żle działa daje śnieg i przesunięcia kolorów.

Próbowałem tych programów i po prostu nie równają się z "Pinacle studio 12"

warunek musi czytać o obrabiać format AVCHD zresztą za każdy trzeba zapłacić
,ponieważ bez rejestracji i aktywacji niektóre funkcje nie działają.

Dysk jak pisałem 60 giga

tryb HA 7 godzin 40 minut

       HG 10 godzin i 10 minut

       HX 15 godzin i 20 minut

       HE 23 godziny

Tak dla jasności  He to 1440x1080

karta SDHC 16 giga tryb HE  to 6 godzin

po resztę odsyłam do instrukcji obsługi kamery

jhr

Re: Różnica między kamerami z HDD a "na kartę"

To daj mi przyklad kamery zapisujacej na nosniku BD.

Jingiel

Re: Różnica między kamerami z HDD a "na kartę"

Znaczy robi przesunięcie bitowe i dodaje losowe zera i jedynki do
transmisji?

:D

m.

--
Milea Wireless Communications, http://milea.pl
Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

Re: Różnica między kamerami z HDD a "na kartę"

Hahahah, niezłe. Jednak marketing działa. Porobi przesunięcia w sygnale
cyfrowym. Czary mary.

Jingiel

Re: Różnica między kame rami z HDD a "na ka rtę"

Nie wiem czy dobrze zrozumialem - jestem laikiem. Czyli Waszym zdaniem
jakosc transmisji sygnalu cyfrowego w ogole nie zalezy od jakosci
kabla? zapamietam na przyszlosc.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

Re: Różnica między kamerami z HDD a "na kartę"

Na pewno nie ma wpływu na kolory, ostrość obrazu. Ewentualnie mogą się
pojawić zakłócenia, ale inaczej się będą objawiać niż przy sygnale
analogowym. Na tej niewiedzy handlowcy biją kasę.

Jingiel

Re: Różnica między kame rami z HDD a "na ka rtę"

A dlaczego? Opiszesz w skrocie jak jest kodowany sygnal w roznych
systemach transmisji?

Jakiego charakteru zaklocenia moga sie pojawic?

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

Re: Różnica między kamerami z HDD a "na kartę"

Najczęściej dużo kwadratów, wynikających z kompresji cyfrowej obrazu, aż
w końcu szybka "stop klatka".
Jeśli masz w domu jakiś polsat cyfrowy, wizję, czy cokolwiek, na małej
antenie to możesz to zaobserwować przy burzy/śnieżycy.

m.

--
Milea Wireless Communications, http://milea.pl
Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

Re: Różnica między kame rami z HDD a "na ka rtę"

Czyli niezaleznie od sposobu kodowania zaklocenia objawiaja sie
dokadnie tak samo?

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

Re: Różnica między kamerami z HDD a "na kartę"

Jedno kodowanie może być bardziej odporne na zakłócenia niz drugie, ale po
przekroczeniu pewnego progu błędów masz przekłamanie.
Teraz albo dostaniesz stop-klatkę po przekroczeniu liczby błędów, albo
jakieś kwadraty albo zafałszowanie informacji jak błędy spowodują
wygenerowanie poprawnej składniowo informacji, tyle że innej.
Ale w stosunku do analoga to nie ma bata - usłyszysz albo uwidzisz,
zwłaszcza przy tak dużej kompresji materiału.

--
Irokez

Re: Różnica między kamerami z HDD a "na kartę"

Ale mowa o transmisji raczej nieskompresowanej, wiec objawy beda
jeszcze inne.

J.

Re: Różnica między kamerami z HDD a "na kartę"

:-o Dlaczego snujecie domysły, zamiast po prostu zajrzeć do
dokumentacji? Mowa była o transmisji obrazu przez kabel HDMI. Tam
kompresji nie ma, jest nawet nadmiarowe kodowanie (8b->10b)
zabezpieczające w pewnym stopniu przed błędami. A jeżeli coś się zaczyna
rozlatywać przy naprawdę słabym kablu i dużej odległości - to
przekłamywane są pojedyncze piksele, co przy odświeżaniu 50 Hz jest nie
do zauważenia.

Polecam lekturę:
http://dybkowski.net/download/hdmi_spec_1.3_gm1.pdf

Re: Różnica między kamerami z HDD a "na kartę"

A bo to jestes pewien co od tego czasu wymyslili ? Szczegolnosci w
dobie szalejacych DRM ?

Ale tez powodujace efekty zblizone do powyzej opisanych - bez
kwadratow.

Wieksza stopa bledow i bedzie snieg :-)

A swoja droga - co robia jak im sie "suma kontrolna" nie zgadza ?
Zostawiaja sobie dane z poprzedniego obrazu ?

Tak swoja droga to jakie czestotliwosci sa w tym kablu ?
Bo wychodzi mi 3.4Gb/s, jeszcze troche a nie bedzie kabla tylko rurki
:-)

J.

Re: Różnica między kamerami z HDD a "na kartę"

HDCP? Specyfikacja dostępna jest publicznie. Jedynie klucze szyfrujące
są niejawne.
http://dybkowski.net/download/hdcpspecificationrev1_1.pdf

No właśnie chodzi o te nieszczęsne "kwadraty" - kompletnie nie mają
szans wystąpić przy transmisji przez HDMI.

Nie, prędzej zaczną rozlatywać się informacje synchronizujące (zresztą
zabezpieczane lepszym kodem korekcyjnym niż dane pikseli) i obraz w
odbiorniku po prostu zaniknie. Czyli czarny ekran.

To już zależy od implementacji. Myślę, że to byłoby sensowne
rozwiązanie. Ew. uśrednić dane z sąsiednich pikseli.

Zresztą to nie jest suma kontrolna, a kod korekcyjny wprowadzający pewną
nadmiarowość (każdy kolor: R, G, B jest przesyłany oddzielną parą
różnicową LVDS, zwykle w postaci paczek 8 bitów na piksel, co jest
przetwarzane na symbole 10-bitowe). Stąd da się wykryć, który symbol
jest uszkodzony (odebrano zabronioną 10-bitową kombinację) i na tej
podstawie naprawić/pominąć piksel. Prawie tak samo jest przy innej głębi
kolorów (większej niż 24 bity na piksel) - z tym, że tutaj zwiększona
jest częstotliwość zegara pikseli.

A to problem przesłać kablem taki sygnał? W interfejsie SATA III
(ostatnio zatwierdzonym standardzie) śmiga 6 Gb.

Re: Różnica między kamerami z HDD a "na kartę"

Jesteś teoretykiem i to marnym ,a wpraktyce sprawdziłeś ?
A tak dla ćwiczenia policz jakie ilości danych przkazywnne są w jednostce
czasu przy
obrazie "fulHD" i dzwięku 5.1,bo coś mi się wydaje,że nie bardzo wiesz o
czym mowa.
Jak sprawdzisz w praktyce to ten kabelek za 30 zł wyrzucisz do śmieci ,no
chyba ,że jesteś
właśnie sprzedawcą tych kabli i tak je zachwalasz.Jak to liczenie ci nie
wyjdzie to kup taki za 30 zł i taki
 za 130 ,rozetnij je i sprawdż czym one się różnią.
jhr

Site Timeline