Różnica między kamerami z HDD a "na kartę"

Może pytanie należałoby zadać na bardziej wyspecjalizowanej w "foto" tematyce, ale ja chciałem spytać elektroników.

Staje przed potrzeba kupienia kamery do nagrywania niektórych przez siebie prowadzonych prelekcji-wykładow. Czasem pewnie byłaby używana do typowo rodzinnych wydarzeń. Ponieważ chciałem wydać na nią możliwie niedużo, rozglądałem się za kamerami poniżej 1000zł. Kamery na płytę DVD odpadają (zbyt krótki czas do nagrania na nośniku). Ale pozostają kamery z HDD (te raczej lekko przekraczają budżet - do 1,2-1,3kPLN) i na karty pamięci.

Czy z elektronicznego punktu widzenia widzicie jakieś różnice między tymi rozwiązaniami? Ja obawiając się o trwałość dysku twardego, który jak wiemy może w dowolnym momencie jednak zaprzestać działania (a wymiana takowego w kamerze pewnie będzie zbliżona kosztem do nowej kamery) przychylam się do tych z kartami, ale może jest w nich jakiś minus którego nie dostrzegam. Czy np. kodowanie H264, które często w nich jest stosowane zamiast MPEG2 zwykle stosowanego w tych z HDD wpływa na gorszą jakość obrazu? Czy Toschiba (wypuściła serię kamer Camileo - nawet fulHD) dobrze kojarząca mi się z jakości sprzętu komputerowego nie poszła tu na większe kompromisy jakościowe niż JVC, Samsung czy Panasonic? Czy możliwe jest, że kamera o cenie 900zł ma przetwornik

5Mpix (jak deklaruje Toschiba) i czy to realnie coś zmienia w przypadku nagrywania filmów czy tylko przydaje się w zdjęciach lub w fullHD.

Jeśli komuś się chce wrzucić coś ze swoich doświadczeń, przemyśleń, będę wdzięczny. M

Reply to
michalek

Użytkownik "michalek" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news:gvqhkt$4uq$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

za 1000zł mam wątpliwości czy kupisz kamerę to co jest aktulanie w sprzedaży to raczej wprzedarz starych modeli i ze starym sposobem kodowania

Kodowanie H264 to obecnie najdoskonalszy sposób kodowania ,daje to w efekcie doskonałej jakości obraz ful HD ale aby to obrobić na komputerze musisz mieć program który czyta ten format. nagrana płytka w tym formacie to w istocie BD czyli "bluRay"i nie będzie odtwarzana w zwykłym odtwarzaczy DVD,to jeno a drugie to na płytce 4,7 giga nie poszalejesz z długością nagrania BD. Mam kamerę Panasonic HDC-HS9 możliwości: Dysk 60 giga i karta SDHC - dowolnnej wielkości./ ogranicza to tylko cenna/ ale cena tej kamery to minimum 2400 zł kabel HDMI jezeli chcesz mieć super obraz bezpośrednio z kamery koło 130 i jakiś program do montowania filmów minimum 300 zł np.: Pinacle studio 12 / no alle by się nie wieszał to komputer musi być "mocny"/, kamera jest wykrywana jako dysk na USB>kamera może być zasilana z akumulatora i z sieci/np.: w pomieszczeniach/ Pinacle studio 12 zapewnia pełną obsługę plików mst i m2st / czyli H264/ oraz nagranie filmów praktycznie na każdym nośniku i dowolnym formacie.

po dalsze porady zgłoś się na inną grupę bo z elektroniką ma to mało wspólnego

jhr

Reply to
jhr

Tu przesadziles, nie kazdy potrzebuje 10 m kabla. :)

k,

Reply to
KILu

Nieprawda!!!!! Zadne BD !!!!! Dzieki kompresji na plycie zmiescisz ok 1 godz nagrania.

a ten za 30 zl nie zadziala???

Jest duzo programów do takich rzeczy Adobe Premiere Elements, Corel Video Studio. To teraz mi powiedz jaki duzy masz dysk w kamerze i ile materialu tam zmiescisz w jakosci HD.

Jingiel

Reply to
Jingiel

studio 12 potrafi zrobić film w fullHD ?

Reply to
VSS

Użytkownik "Jingiel" snipped-for-privacy@XX.XX napisał w wiadomości news:gvqohe$rg3$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Prawda i czytaj uważnie co napisałem jakość obrazu będzie zależała właśnie od rodzaju kompresji i w formacie

AVCHD/H264/ nie zmieścisz w żaden sposób 1 godziny nagrania w formacie DVD tak

Możesz też nagrać DVDHD.ja pisałem o takim nagraniu które jest wyświetlane w formacie 16x9 i ful HD

kamera nagrywa też dźwięk w formacie 5.1

poczytaj sobie na temat kamer HD i nie zaprzeczaj skoro nie zanasz problemu

żle działa daje śnieg i przesunięcia kolorów.

Próbowałem tych programów i po prostu nie równają się z "Pinacle studio 12"

warunek musi czytać o obrabiać format AVCHD zresztą za każdy trzeba zapłacić ,ponieważ bez rejestracji i aktywacji niektóre funkcje nie działają.

Dysk jak pisałem 60 giga

tryb HA 7 godzin 40 minut

HG 10 godzin i 10 minut

HX 15 godzin i 20 minut

HE 23 godziny

Tak dla jasności He to 1440x1080

karta SDHC 16 giga tryb HE to 6 godzin

po resztę odsyłam do instrukcji obsługi kamery

jhr

Reply to
jhr

To daj mi przyklad kamery zapisujacej na nosniku BD.

Jingiel

Reply to
Jingiel

snipped-for-privacy@gazeta.pl pisze:

Znaczy robi przesunięcie bitowe i dodaje losowe zera i jedynki do transmisji?

:D

m.

Reply to
Marcin Łukasik <..

Hahahah, niezłe. Jednak marketing działa. Porobi przesunięcia w sygnale cyfrowym. Czary mary.

Jingiel

Reply to
Jingiel

Ja za 10m ostatnio placilem 75. Obraz zyleta.

Reply to
Ghost

Jingiel napisal(a):

Nie wiem czy dobrze zrozumialem - jestem laikiem. Czyli Waszym zdaniem jakosc transmisji sygnalu cyfrowego w ogole nie zalezy od jakosci kabla? zapamietam na przyszlosc.

Reply to
Marcin E. Hamerla

Na pewno nie ma wpływu na kolory, ostrość obrazu. Ewentualnie mogą się pojawić zakłócenia, ale inaczej się będą objawiać niż przy sygnale analogowym. Na tej niewiedzy handlowcy biją kasę.

Jingiel

Reply to
Jingiel

Jingiel napisal(a):

A dlaczego? Opiszesz w skrocie jak jest kodowany sygnal w roznych systemach transmisji?

Jakiego charakteru zaklocenia moga sie pojawic?

Reply to
Marcin E. Hamerla

Marcin E. Hamerla pisze:

Najczęściej dużo kwadratów, wynikających z kompresji cyfrowej obrazu, aż w końcu szybka "stop klatka". Jeśli masz w domu jakiś polsat cyfrowy, wizję, czy cokolwiek, na małej antenie to możesz to zaobserwować przy burzy/śnieżycy.

m.

Reply to
Marcin Łukasik <..

Marcin Łukasik napisal(a):

Czyli niezaleznie od sposobu kodowania zaklocenia objawiaja sie dokadnie tak samo?

Reply to
Marcin E. Hamerla

Kup zarejestruj i sprawdź jhr

Reply to
jhr

Wersja Ultimate chyba tak

Jingiel

Reply to
Jingiel

Użytkownik "Marcin E. Hamerla" snipped-for-privacy@Xpoczta.Xonet.Xpl.removeX> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Jedno kodowanie może być bardziej odporne na zakłócenia niz drugie, ale po przekroczeniu pewnego progu błędów masz przekłamanie. Teraz albo dostaniesz stop-klatkę po przekroczeniu liczby błędów, albo jakieś kwadraty albo zafałszowanie informacji jak błędy spowodują wygenerowanie poprawnej składniowo informacji, tyle że innej. Ale w stosunku do analoga to nie ma bata - usłyszysz albo uwidzisz, zwłaszcza przy tak dużej kompresji materiału.

Reply to
Irokez

Użytkownik "Jingiel" snipped-for-privacy@XX.XX napisał w wiadomości news:gvr6in$vac$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Jesteś teoretykiem i to marnym ,a wpraktyce sprawdziłeś ? A tak dla ćwiczenia policz jakie ilości danych przkazywnne są w jednostce czasu przy obrazie "fulHD" i dzwięku 5.1,bo coś mi się wydaje,że nie bardzo wiesz o czym mowa. Jak sprawdzisz w praktyce to ten kabelek za 30 zł wyrzucisz do śmieci ,no chyba ,że jesteś właśnie sprzedawcą tych kabli i tak je zachwalasz.Jak to liczenie ci nie wyjdzie to kup taki za 30 zł i taki za 130 ,rozetnij je i sprawdż czym one się różnią. jhr

Reply to
jhr

Nie jestem teoretykiem. Akurat mam kabelek za 30 zł i spięte Sony Bravia 40' Full HB z odtwarzaczem BD i jakoś żadnych zakłóceń nie ma, a już na pewno nie nie będę rozcinał dobrze działającego kabla. Zreszta, gdyby były z nim jakies problemy to od razu wymieniłbym go w sklepie. Nie było takiej potrzeby. Twierdzisz, że kable za 30 zł są zle???

Jingiel

Reply to
Jingiel