rozgałęźnik VGA

Chciałbym użyć jak najtańszego i jak najprosztego rozgałęźnika VGA, tzn. czegoś co pozwoliłoby mi podłączyć 2 monitory do jednego gniazdka d-SUB w np. karcie graficznej. Widziałem już coś takiego chyba na allegro, prosta przejściówka, pewnie bez żadnych elementów elektronicznych.

Czy jeśli ot tak po prostu galwnanicznie r ó w n o l e g l e podczepię 2 monitory to czy to wpłynie na jakość obrazu?

Reply to
Seryozha

Dnia 12-08-2007 o 02:49:55 Seryozha snipped-for-privacy@off.onet.eu> napisał(a):

Tak, zdecydowanie wpłynie. Z tego, co pamiętam, to monitor na wejści też ma 75 omów, kabel do tego jest przystosowany. Jeśli to rozdzielisz, to zmieni się amplituda sygnału, pojawią się odbicia i w ogóle. Nie wiem, jak jest z liniami synchronizacji, ale jeśli na nich coś się posypie, to obrazu w ogóle nie będzie. W sumie najlepiej byłoby poszukać, może ktoś coś takiego kiedyś robił i się wypowie o efektach, osobiście jednak wątpię, żeby to się do czegoś nadawało ;)... . Może lepiej poszukaj karty z dwoma wyjściami. Wiem, że swego czasu część z kart wyposażonych w wyjścia VGA oraz DVI posiadała przejściówkę DVI VGA i pozwalała podłączyć dwa monitory.

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

kupic na allegro rozgaleziacz aktywny i taniej nie bedzie - chyba ze masz wiedze i czesci i czas i checi by sobie cos takiego samemu zlozyc. taki rozgaleziacz to wlascwie klasyczny wtornik z pasmem na poziomie

150 - 200MHz.
Reply to
PAndy

[...]

Poprawnie wykonany nie może być wtórnikiem. Używa się specjalizowanych wzmacniaczy o wzmocnieniu dokładnie równym 2:

Seryozha napisał(a):

Mozna zastosować układzik z tej strony. Nie jest zbyt skomplikowany ;-)

matador.

Reply to
matador

[...]

Ma dwie istotne wady:

  1. Wprowadza dodatkowe przesunięcie DC
  2. Jego impedancja wyjściowa jest bliska zeru a powinna wynoscić 75 om.

Dlaczego nie mozna twoim zdaniem uzyc dwoch niezaleznych wtornikow?

Reply to
PAndy

wiekszosc monitorow i tak ma sprzezenie pojemnisciowe a poziom czerni ustalaja sobie podobnie jak TV.

Ech... czepiasz sie

Reply to
PAndy

Bo tak to należy zrobić.

Napisałem w odpowiedzi na post ze schematem, gdzie użyto wtórników - przesunięcie poziomu DC i niedopasowanie impedancji.

Nie zawsze. Poziomy sygnałów wizyjnych są okreslone standardami i nie ma obowiązku stosowania sprzężenia AC.

Doprawdy? Tak bardzo lubisz odbicia?

bo?

tylko ze w wiekszosci wypadkow obie te rzeczy sa niekrytyczne dla sygnalu VGA

Reply to
PAndy

hehe... wiekszosc kabli VGA to guma do gaci, odbicia sa juz w samej karcie, jakosc filtrow dolnoprzepustowych wola po pomste do nieba, sygnal dzwoni juz na dzien dobry... nie wydaje mi sie by prosty wtornik emiterowy pogorszyl znacznie jakosc sygnalu w wiekszosci typowych zastosowan VGA...

jesli kogos cisnie budzet to takie wyjscie nie jest najgorsze...

Reply to
PAndy