Rozgałęźnik telewizji naziemnej - schemat

Witam

Pytanie mam dość proste - co siedzi w rozgałęźnikach (splitterach) używanych do podzielenia sygnału antenowego na np. dwa telewizory ?

Zapewne jest to bardzo proste ale w analogowej elektronice jestem słaby i potrzebuję przykładowy schemat by móc wykonać taki samodzielnie (i połączyć go z posiadaną zwrotnicą)

Tutaj zdjęcia takich splitterów:

TIA

Reply to
Jacek_FH

Najdroższa i bardzo ważna w tym urządzeniu jest pancerna, ekranująca obudowa. Czy chcesz zamawiać u frezera/tokarza, potem mozolnie robić transformatorki, nie mając prawdopodobnie możliwości zrobienia pomiarów w zakresie od kilkudziesięciu do prawie tysiąca megaherców, by potem na każdym kanale mieć inną jakość obrazu? Chińskie splitery w cenie poniżej 2 zł też całkiem nieźle działają. Warto kombinować??? Wmak

Reply to
Wmak

Dnia 2006-04-14, Wmak snipped-for-privacy@WYTNIJ.gazeta.pl> pisze:

Trochę to zamotane. Mam 3 anteny - jedną na 1,2,3 program, drugą na polsat i trzecią na TVN. Do tego dwa telewizory. Pojedynczo sygnał z anten jest od w miarę dobrego do świetnego, ale jak to zepne zwrotnicą na 3 anteny i dorzucę spliter na dwa telewizory to jakość jest beznadziejna.

Nie mam sensownego rozwiązania - może Wy macie ?

Na razie wymyśliłem że zrobię przełącznik, którym będę wybierał jedną antenę dla każdego z telewizorów. Gorzej jak na obu miałby lecieć ten sam program - wtedy potrzebowałbym splitter. I to w środku tego mojego układu a nie gdzieś na zewnątrz, bo właściwie musiałby być oddzielny splitter na każdą antenę. Stąd moje pytanie.

Już wolę nie wspominać że magnetowid ma własny tuner i powinien dla niego być trzeci przełącznik ;)

Reply to
Jacek_FH

Dnia 2006-04-15, yabba <g.kwiatkowski@aster_nie_spamuj_city.net> pisze:

1,2,3 - od 1 do 8 kanału Polsat - 47 TVN - 32

Podobna do tej

czym moja ma wejścia 1-12; 32; 21-69

Programy 1,2,3 mam z anteny zbiorczej na dachu bloku. Polsat jest nadawany z tego samego nadajnika co 1,2,3 ale nie wiem czemu zbiorcza go nie łapie, również własnej anteny na balkonie nie potrafię nastawić jednocześnie na te 4 kanały. Tak więc na Polsat mam drugą antenę. TVN jest nadawany z innego kierunku i na niego już konieczna jest jeszcze jedna antena.

Gdy podpinam pojedynczo, obraz poza polsatem (który ma lekkie śnieżenie) jest dość dobry. W zwrotnicy problem zaczyna się po wpięciu anten TVN i Polsatu jednocześnie

- na TVN pojawiają się odbicia i przesuwają się jakieś linie, Polsat bardziej śnieży. Odnośnie rozgałęźnika to wpięcie obu telewizorów powoduje na bliższym trochę słabszy obraz (nasilają się odbicia, śnieżenie), na dalszym (15m) zdecydowanie pogarsza się obraz - głównie chodzi o śnieżenie na wszystkich kanałach.

I tak jest obecnie. Ale jakbym robił coś z przełącznikami a chciał nagrywać inny program niż oglądany na telewizorze ...

Reply to
Jacek_FH

Przelotowo po wysokiej (antenowej) - dodatkowo ma wzmacniacz.

Nie tłumi kanałów których nie oglądasz/nagrywasz.

możesz przełączyć tv na jaki chcesz.

:)

No chyba że to nie magnetowid tylko ODTWARZACZ video... one nie miały tunera.

el es

Reply to
Lukasz Sokol

Moze zacznij od lektury:

I ogolnie polecam ta stronke. Mysle ze nie warto samemu kombinowac i lepiej kupic gotowe urzadzenia

Dnia 2006-04-15, Lukasz Sokol <el snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> pisze:

Proponowałbym przeczytać wątek zanim wtrącisz się w środek ;)

Reply to
Jacek_FH

Dnia 2006-04-15, grze <grzecholek@@@poczta.fm> pisze:

Stronę znam.

Już kupiłem zwrotnicę i splitter. I chyba oddam bo na razie do niczego toto.

Reply to
Jacek_FH
[...]

był tam :)