rozgałęźnik RS-232

Mam dwa skanery SICK ze złączem RS-232 i jeden moduł do komunikacji
szeregowej. Czy jest możliwe podłączenie tych dwóch skanerów do jednego
portu? Komunikacja jednokierunkowe, czytać będą te same dane w różnym
czasie.
A może jakiś mikrokontroler z 3 UART'ami?
pozdr

Re: rozgałęźnik RS-232

Da się wysumować na kablu. W każdym skanerze wyjście TX połączyć do
przewodu przez diodę wlutowaną we wtyczce w kierunku na zewnątrz od
skanera. Równolegle z diodą rezystor np 5k. Oba przewody TX możesz już
połączyć razem na to samo wejście w kompie.

Re: rozgałęźnik RS-232
To rozwiazanie mi sie podoba. Zakladam, ze bedzie ono bezpieczne zarowno
dla skanerow jak i dla sterownika PLC.

Re: rozgałęźnik RS-232

Ja tak robię żeby podłączyć swoje urządzenia do wspólnego portu RS232.
Przeszedłem z RS485 na RS232 a chciałem zachować możliwość odpytywania
kilku urządzeń na 1 porcie. Dioda ma wymusić stan zero a rezystory
wymuszają stan 1. Standard zapewne tego nie przewiduje. W pełni
poprawnie to byłoby przejście na RS485 czyli dodać trzy konwertery
RS232/RS485 :)

Re: rozgałęźnik RS-232
Te konwertery wygladaja bardziej profesjonalnie, czyli lacze linie RS485
rownolegle, czy jest wymagana jakas konfiguracja?

Re: rozgałęźnik RS-232

Jeśli te skanery mają monitorować stan linii RSa to bez problemu mozna je
włączyć równolegle.
Tylko pytanie po co dwa, jak odczytają zawsze te same stany...
--
Jaroslaw Dubowski, Bytom   snipped-for-privacy@interia.pl

Chyba skanery (czujki) optyczne do monitorowania terenu.