rozdzielczośc ekranu oscyloskopu

Będę musiał kupić nowy do firmy, do zastosowań audio... Tak wiem uzywany markowy analog pewnie byłby lepszy ale załozenia są jw Budżet mocno ograniczony od góry (3ooo zł) Pomijając inne parametry o których się sporo w necie naczytałem, mam pytanie, jaka jest sensowna minimalna rozdzielczość ekranu, aby nie zobaczyć sinusoidy zbudowanej z klocków?

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

W dniu 2012-07-21 14:08, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

Rozdzielczość ekranu to jedno, rozdzielczość samplowania drugie, a rozdzielczość pokazywanego przebiegu to trzecie. Niestety.

Tanie "owony" i inne "hanteki" miewają np LCD 320x240. Pozornie mało, bo

240pix na wysokość to nawet nie 8 bitów (a jeszcze dochodzą ramki, pierdoły, sam wykres zajmuje ~220pix na wysokość). Nie jest źle z widocznością "czy to sinus czy trójkąt", ale piękne to nie jest:
Droższe modele miewają np 640x480 - i wydawało by się że przebieg będzie 2x "ostrzejszy" - wcale niekoniecznie, np Hantek DSO5102B (z rozdzielczością 800x480, swoją drogą fajny) wyświetla i tak "po swojemu" tylko przebieg jest przeskalowany do góry do rozdzielczości wyświetlania. Widać to po lekko rozmazanych pixelach tuż obok - przebieg nie jest pokazywany linią 1pix wysoką, tylko około 2 pixele, które nie zawsze w dodatku trafiają idealnie w rozdzielczość ekranu - czasem jest to 1 pixel jasny i dwa (wyżej i niżej) o połowicznej jasności. Ale wg mnie jest i tak to lepsze niż niższa rozdzielczość. Ta wysokość przebiegu 2pix też może wynikać z szumu +/- 1bit przetwornika oscyloskopu - i to dobrze, wolę go widzieć, niż o nim nie wiedzieć.
- tu widać że wyższa rozdzielczość przekłada się też na to, że na ekranie można zmieścić więcej informacji, nie tracąc jakości przebiegów.

Ale wygodniejsze i fajniejsze są te oscyloskopy które mają ekran panoramiczny (tzn szerszy niż typowe 4:3, np 800x480), czyli właśnie np ten hantek. W końcu przecież oglądasz przeważnie "w szerz" przebieg w czasie, a im więcej tego przebiegu widać, tym lepiej. A z prawej strony często jeszcze jakieś menu się pojawia, jakieś pomiary, kursory, i to kradnie znów kawałek wykresu. Nie ma sensu upierać się przy kwadratowym ekraniku tylko dlatego, że historyczne lampy oscyloskopowe w analogach tak miały.

Reply to
BartekK

Owony, nawet najtańszy PDS 5022S, maja 640x480.

W dniu 2012-07-21 14:24, BartekK pisze:

Do takich zastosowań a także i bardziej wymagających OWON będzie aż za dobry. Mam SDS7102, używam i do audio, i do przetwornic (Niech nam Roman Żyje 100 lat !), i do cyfrówki, i wszystko jest jak ta lala.

Reply to
sundayman

Dzieki czemu warkocz szumu ma 2 piksele a nie jeden.

Reply to
Sebastian Biały

Ale jak rozciągniesz przebieg, to masz go bardzo ładnego. Owon ma dziwnie niedorobione oprogramowanie i niepotrzebnie pokazuje każdy piksel z nadpróbkowania.

Znalazłem dyskusję toczącą się w roku ubiegłym z udziałem Twoim i Romana, i mimo tego że ktośtam jeszcze o Owonie zbyt dobrej opini nie miał (ze sie rozkalibrowuje i takie tam), to wszystko razem wziete przekonało mnie do SDS7102.

Dzieki za opinie.

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Moimi opiniami na temat sprzetu pomiarowego się nie przejmuj - uruchamiałem przetwornice 30 lat temu na Mini4 i też się dało. Po prostu jestem naprawde mało wymagający co do oscyloskopów.

Dla mnie mozliwość zatrzymania i rozciągnięcia przebiegu, żeby pooglądać sobie spokojnie niestabilności to maksimum bajerów, jakie od oscyloskopu wymagam. Nie potrzebuję szerokiego pasma, bo i tak nic szybszego niż rząd 100ns nie ogladam.

Ostatnio nawet nie bardzo mam okazję korzystać ze sprzętu - notoryczny brak czasu i sił na cokolwiek poza pracą :(

Witam !

Czy ma ktoś może instrukcję obsługi Owon'ów SDS w naszym, krajowym języku, czyli polskim ?

Reply to
henry1

Podaj dostawcę do sądu!

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Przesadziłem, to tylko wykroczenie, można IH poszczuć :-)

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Za długo by to trwało. Prędzej sam ją przetłumaczę :-)

Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:50103610$0$1228$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Reply to
henry1