Rozczarowanie skutecznością zasięgu dvbt

Większej nie było ? :-) Nadal uważam, że w 21 wieku żadnych anten (zewnetrznych) nie powinno być żeby odbierać tv naziemną. To jakiś archaizm.

Reply to
Marek

Po pierwsze kiedy 20 lat temu pisano o telewizji cyfrowej, pisano o MPEG2. Po drugie wszystko zależy od tego jak sam strumień jest zbudowany ( ilość informacji nadmiarowych , rodzaj modulacji , ile Mb/s ma sam strumień itd) W tego typu transmisjach bez kanału zwrotnego stosowane jest kodowanie FEC które na podstawie nadmiarowych danych naprawia w locie sygnał wejściowy. Jest tylko jedno "ale" ta matematyka naprawiająca potrzebuje masę mocy obliczeniowej więc tanie konstrukcje mogą się przytykać. Poza tym wszystko zależy ile i jakich ramek w samym strumieniu występuje. Odbiornik musi sobie niestety poczekać na kolejną ramkę sync.

Poza tym tak jak koledzy piszą, żeby było dobrze sygnał nie może być ani za słaby ani za mocny. Tutaj dużą rolę odgrywa jakość części radiowej ( front-end)

Wracając do tematu potencjał tv cyfrowej jest znacznie większy niż analogowej ale zależy od wykorzystywanych rozwiązań.

Mnie tam bardziej ciekawi inny aspekt o którym nic nikt nie mówi - o weryfikację kto abonament płaci a kto nie bo telewizja cyfrowa ma możliwość selekcji odbiorców.

Adam

Reply to
Adam Górski

Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości

Jestem rozczarowany tak jak ty. Dziś śmieje się z siebię, jak przypomnę sobie moje pierwsze próby odbioru TV cyfrowej na antenie typu patyk dołączonej do tunera USB. Okazało sie, że nawet antena 13 elementowa, umieszczona za oknem, dająca niezły odbiór analogowy, nie daje rady. Gdy używam lutownicy transformatorowej, to w przypadku TV analogowej, było słychać lekki trzask na foni i pojawiło się kilka białych kresek na ekranie. W przypadku TV cyfrowej, znika obraz na około sekundę a potem odbiór powraca rwąc się. Zastanawiam się czy tanie chińskie tunery są wyposażone w korekcje błędów. Tunerów markowych firm, w sklepach jak na lekarstwo i nie wiem czy warto przepłacać, bo może okazać się, że nie są lepsze.

Reply to
Jan Kowalski

W dniu 2013-08-05 11:03, LeonKame pisze:

Sygnał cyfrowy to taki, którego treść jest zapisana cyfrowo. To że jest modulowany nic z jego cyfrowości nie ujmuje. Gdyby nie był sensownie modulowany tylko np kluczowany (zwykły ciąg zer i jedynek) to nie dałoby się na tym nic sensownego przesłać. Przynajmniej nie przy tych mocach.

Reply to
Mario

Zaden problem dvb-t ma te same mozliwosci dostepu i szyfrowania co DVB-S wystarczy kazdemu placacemu abonament dac karte i juz nie placi nie oglada ale pomysl co wtedy z tysiacami nikomu nieprzydatnych pracownikow telewizji polskiej sie stanie?

Reply to
LeonKame

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" snipped-for-privacy@spam.com napisał w wiadomości news:ktmmk0$hmq$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl... ...

On co najwyżej może być analogowo transmitowany, analogowym nie będąc. Taki śmieszny niuans, przy którym spędziłem 6 lat pracy :)

Reply to
Anerys

Wywal wzmacniacz. Antenę podnieś wyżej.

Reply to
PcmOl
1 mnie dawno temu uczyli tak (może to prostsze wyjaśnienie) w "analogu" i "cyfrze" sygnały tak samo się rozchodzą, z taką samą "jakością" docierają do odbiornika. Ale o ile sygnał jest słaby, to w analogu w raz ze śmieciami idzie na głośnik/ekran. w cyfrze wszystko co słabe jest zerem, co mocne jedynką. czyli mamy swego rodzaju filtr, oczyszczacz śmieci, dzięki czemu wydajnie poprawia się odbiór. Nie wiem czy to fachowe wyjaśnienie, ale do mnie to przemawiało i wydaje się być zgodne z prawdą. 2 w mojej lokalizacji, śląsk, dwa muxy odbieram w super jakości na kawałku drutu wetkniętego do gniazdka anetnowego, mimo że sygnał "leci" przez 2 pokoje (lub 3 sciany) OStatni mux wymagał kawałka anteny, bo moc nadajnika jest śmiesznie mała, szczególnie w porównianiu do ananloga
  1. po testach zaprzestałem odbierania bo tam niema czego oglądać.....żenada po prostu...

ToMasz

Reply to
ToMasz

Jaki masz tuner?

Reply to
Marek

Ja stawiam na przesterowanie. Anteny ze wzmacniaczami odbierają często wiele stacji i wiele zakłóceń. U mnie po usunięciu wzmacniacza antenowego i założeniu zwykłego symetryzatora wszystko zaczęło idealnie działać. Ze wzmacniaczem były ciagłe przerwy, działalo tylko część programów. Jak był analog, to wzmacniacz sie sprawdzał.

Reply to
Zbino

W dniu 2013-08-04 21:32, Marek pisze:

Po pierwsze, w Chwaszczynie trwają remonty. Miały się zakończyć do 29 lipca, ale widuję działalność w okolicy masztu.

Po drugie, nadajnik Chwaszczyno ma charakterystykę kierunkową, z wytłumieniem na Kaliningrad. Chyba jesteś po drodze...

Pozdrowienia, mki

Reply to
MKi

W dniu 2013-08-08 21:39, Zbino pisze:

Potwierdzam. Wyśrubowane do granic możliwości wzmacniacze typu "najmocniejsza płytka" z bazaru mają paskudne szumy fazowe. W przypadku AM to nie problem, no ale jak informacja użyteczna jest zakodowana fazowo to dodanie takiego wzmacniacza pogarsza sytuację, zamiast poprawić.

Pozdrawiam, Paweł

Reply to
Paweł Hadam

Użytkownik "Paweł Hadam" napisał w wiadomości

ALe w zasadzie nie jest. DVB-T czyli OFDM, to cala masa nosnych wolnozmiennych i waskopasmowych, ktore powinny byc juz odporne na zaklocenia fazowe.

J.F

Ta informacja jest gdzieś oficjalnie dostępna? Szkoda, że nic o tym nie piszą na wiki dot. Chwaszczyna.

Reply to
Marek

W dniu 2013-08-09 20:43, Marek pisze:

Bo to ściśle tajne. Na Kaliningrad Chwaszczyno emituje death-rays.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

W dniu 09.08.2013 o 20:43 Marek snipped-for-privacy@fakeemail.com pisze:

Bo wiki nie do tego służy, info masz na emitel-u.

Reply to
janusz_k

On 2013-08-09 16:49, MKi wrote: [...]

Ale tutaj

że pozioma charakterystyka promieniowania anten RTCN Gdańsk/Chwaszczyno jest dookólna.

Reply to
JDX

Bry!

Użytkownik "Paweł Pawłowicz" snipped-for-privacy@wnoz.up.wroc[kropka]pl> napisał w wiadomości news:51ff673f$0$1214$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Z Żórawiny ;-)

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Reply to
Krzysztof Kucharski

W dniu 2013-08-04 21:32, Marek pisze:

ze Slezy analogowa TVP2 była nadawana 10x mocniej niz obecna cyfrówka. Z tego co widzę, to Jagodnik ma tylko 10kw, czyli 10x mniej niz Ślęża i

100 razy mniej najmocniej nadawane analogi.
Reply to
the_foe

W dniu 2013-08-05 00:46, Mirek pisze:

efekt dyfrakcji zwieksza sie wraz ze zmniejszaniem sie długosci fali. Analogowa TV była nadawana w nizszych partiach czestotliwosci UHF a nawet niekiedy w VHF.

Reply to
the_foe