rozbłyski żarówki enerooszczędnej a włącznik z podświetleniem

Witam
Mam włączniki ścienne z podświetlaniem i przez to żarówki energooszczędne po
zgaszeniu lekko rozbłyskają co przeszkadza w nocy.
jak pozbyć się tego problemu bez wymiany włączników ściennych (podświetlenie
się przydaje w nocy) ?
Podobno trzeba równolegle do zasilania żarówki podpiąć rezystor chyba 1 MOhm
lub kondensator ceramiczny 100nF ?? (mogłem się pomylić w wartościach) no
ale jak ja to zmieszczę w żyrandolu ? w puszczce pod sufitem może na ścisk
ale co z bezpieczeństwem, w łazience nie ma problemu bo w plafonie jest
sporo miejsca.

Re: rozbłyski żarówki enerooszczędnej a włącznik z podświetleniem

Wywalić chińskie gówno i kupić świetlówki kompaktowe firmy Osram. One
nie błyskają jak kontakt ma neonówkę.

Re: rozbłyski żarówki enerooszczędnej a włączn ik z podświetleniem

wiadomości grup dyskusyjnych:ie0bqi$753$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Trochę szkoda bo żarówki mam firmy iCAM ( firma z Czech ) wybrałem je bo są
trochę tańsze od np Philipsów i mają więcej lux przy tej samej mocy do tego
w łazience
ze względu na ciemny plafon musiałem dać mocniejszą żarówkę przy
jednocześnie małych rozmiarach i tylko tej firmy pasowały, świecą jak 120W i
jak na razie rok czasu.

Re: rozbłyski żarówki enerooszczędnej a włączn ik z podświetleniem
Chyba już nie aktualne, znalazłem rozwiązanie na elektroda.pl, dam
kondensator rownolegle, może uda się wbudować w świetlówkę.

Re: rozbłyski żarówki enerooszczędnej a włącznik z podświetleniem

możesz też przekrosować zasilanie samej neonówki, jak masz wolny przewód w
kablu (np. żółto zielony)

Re: rozbłyski żarówki enerooszczędnej a włączn ik z podświetleniem

dyskusyjnych:ie2ip1$2aln$ snipped-for-privacy@news2.ipartners.pl...

Wmontowałem do świetlówki kondensator 1 uF styrofleksowy (akurat taki
miałem) w miejsce tego 100nF i świetlówka przestała błyskać :)
Została mi łazienka może wystarczy dodać do istniejącego równolegle ten
wyjęty 100nF.

Site Timeline