Równoległe łączenie low dropów

Witam. Czy można połaczyć równolegle 4 szt stabilizatorów regulowanych low drop ? Każdy stabilizator ma prąd max 5A. Potrzebuję 20A. piszę o low drop, z powodu małych strat na grzanie się. Mam taki stabilizator 20A , ale na ua723 i 4x kd502. Grzeje się niesamowicie mimo optymalnego napięcia na trafie.

Reply to
bakcyl

Użycie stabilizatora low-drop bez zmiany transformatora w niczym sytuacji nie poprawi - fizyki się nie oszuka, ilość ciepła do odprowadzenia pozostaje taka sama. Obniżanie napięcia transformatora też nie jest poprawnym rozwiązaniem, ponieważ przy spadku napięcia w sieci tętnienia będą przechodzić na wyjście.

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl...

Nie chodzi o podmianę trafa, lecz o budowe nowego zasilacza.Przypuszczam, że ustawienie prądu 5A na każdym stabilizatorze (w sumie 20A) i pomiarze napięcia tętnień w funkcji napięcia wejsciowego, rozwiązało by sprawę. Ustawienie prądu 5A na każdym stabilizatorze ustawił bym przez minialne skorygowanie napięcia (stabilizator regulowany). Ale zapytuję bo nie łączyłem nigdy równolegle stabilizatorów. No i diody schottky w prostowniku.

Reply to
bakcyl

Skoro budować nowy, to po cholerę liniowy?

Masz 10 transformatorów ze skokiem napięcia wyjściowego co 0.5V, żeby taki eksperyment przeprowadzić?

bakcyl pisze:

Zastanow sie nad zasilaczem fazowym Lienear ma w swojej ofercie, male radiatorow nie potrzebuje i tanie a wyciagniesz 40-60A .

Phase Power Supply

Reply to
NoName

Nie mam problemu z ilościami zwoji na trafie. Zasilacz impulsowy odpada, ze wzgl. na poziom zakłóceń. po prostu nie może taki być, bo ma zasilać urządzenia radiowe.

Reply to
bakcyl

Znaczy lubisz się bawić w nawijanie i odwijanie ;)

A co to ma do rzeczy? Poprawnie wykonany zasilacz impulsowy nie ma prawa siać.

Eee .. wykonasz taki ?

Kto ma analizator zeby sprawdzic osiagi RoMana :-)

A stać Cię na moje usługi? ;P

:)

RoMan Mandziejewicz pisze:

"radiowców-fachowców" nie przekonasz, podobnie jak audiofilów. Impulsowy jest zły i koniec "szwagier miał taki zrobiony z starego AT i szumiało!" ;)

Reply to
BartekK

Ze "starego AT" obudowa, gniazda, przewód do włącznika, włącznik i wentylator się przydadzą.

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl...

To czemu na świecie tyle niepoprawnych , sprzedawanych z markowym sprzętem komputerowym ?

Reply to
lwh

Przeciez nie chce tego zasilacza - zostanie u ciebie :-)

Mozesz sie pochwalic konstrukcja dla innego klienta :-P

Spełnia normy dla sprzętu komputerowego a nie dla radiokomunikacyjnego. Mam nadzieję, że różnic nie trzeba tłumaczyć. Od spawarki też wymagasz niskiego poziomu zakłóceń?

Jak nie chcesz, to po co pytasz?

Mam na co pieniądze wydawać i czas marnować.

Bo jakos powatpiewam czy potrafisz poprawnie wykonac zasilacz impulsowy :-)

Jarku, za stary jestem na zabawy "boisz się"... Doskonale sobie zdajesz sprawę z tego, że zrobienie takiego zasilacza nie stanowi problemu.

Wrecz przeciwnie - uwazam ze wytlumienie 100W generatora stanowi problem.

Myle sie ?

Uzgodnijcie najpierw skalę, wtedy dojdziecie do porozumienia :)

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Irek

No skala byla - ma zasilac urzadzenie radiowe, czyli takie z mikrowoltami na wejsciu :-)