Router syczy

Witam
mam router który nie z tego ni z owego zaczął sobie syczeć przez kilka
sekund i kilkadziesiąt sekund przerwy (czasem więcej)
zachowuje się jednocześnie trochę niestabilnie - co kilka dni się
zawiesza
i teraz pytanie - czy mam szykować nowy router czy mogę to jakoś
zdiagnozować i naprawić
nie zajmuję się elektroniką ale jestem elektrykiem
router WRT54GL

jeffrey

Re: Router syczy

Sprawdź na innym zasilaczu.

Re: Router syczy

wymieniłem zasilacz ale niestety na nie taki sam
oryginalny był na 12V a zastępczy - z drugiego routera jest na 5V
nie wiem czemu taka rozbieżność ale działa
syczenie zamieniło się w brzęczenie ale dużo cichsze

jeffrey

Re: Router syczy

Rozbierz i zobacz czy nie puchną kondensatory, to praktycznie jedyne części,
które zużywają się w sposób "naturalny - zaplanowany? ".

Gejzer.

Re: Router syczy

Takowoż. Jeden z poprzednich "moich" kablówkowych modemów, załapał mocno
niemiłe, acz ciche uszkodzenie.
Nagle zaczęły kuleć wszelkie transfery. Rosnął współczynnik strat
pakietów... wiadomo, że już przy 10% zaczyna być problem, przy 20 kłopot,
przy 50 absolutna tragedia, a u mnie dochodziło do 80, a w zrywach zdarzyło
się do 90% i to już do bramy domyślnej...
Do momentu, gdy mimo kulawości jeszcze dało się korzystać, jakoś cierpiałem.
Ale jak przestały się przeciskać nawet wiadomości GG, to rozebrałem modem,
nie miał plomb, więc było to możliwe. Spuchięty był kondziołek przy
zasilaniu, wymieniłbym, bo miałem nawet na co i zrobiłbym to bezśladowo, ale
co tam, nie mój modem, więc nie ja się będę bujał. Musieli wymienić, ja im
nie będę roboty za darmo odwalał, nawet nie prosili o to :P
Co do syczenia - babrałem się z płytą główną w jednym kompie, posykiwało w
rytm działania programów, pozornie wyglądało to jak praca HDD, ale
sprawdzone, dysk milczał, albo klikał pomiędzy sykami. Zlokalizowałem
"hałas" w miejscu, które mogło być jakąś przetwornicą - cewka, kilka
tranzystorów i kondensatory (sprawne), sama cewk chyba jakby nieco luźna.
Może jakiś rdzeń poluzowany hałasuje?

Re: Router syczy
Użytkownik Anerys napisał:
[..]
posykiwało

Druty raczej, zalanie całości żywicą zapewne by go uciszyło.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

A może też, wiem, że rdzeń może, druty mogą...
Zalać można, ale rochę bym się obawiał, czy coś się przy okazji nie
rozgrzeje za bardzo, skoro i tak już ciepłe.

Re: Router syczy

Wątpię, powietrze jest jednym z najlepszych izolatorów ciepła, a poza
tym przynajmniej na płytach głównych nic nie rozgrzewa się do
temperatury zmieniającej właściwości magnetyczne rdzeni, bo drut to i
300 wytrzyma.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: Router syczy

Wcale tego nie wykluczam...

blaszki

Ja czasem wychodzę z założenia, że "co się polepszy, to się popieprzy :))
Że kombinuję... Sprzeczne nieraz głosy (od osób fizycznych, nie te "z
głowy") robią czasem zamęt, jak drzewiej bywało, jak syczy... Jeśli to
syczenie nie budzi śpiących, nie powoduje u psów paniki (ze względu na
dużą
zawartość wysokich składowych akustycznych), nie dekoncentruje, to ja wręcz
pokuszę się o wykorzystanie tego - po syczeniu chcę rozpoznać, czy i co, lub

chociaż jak intensywnie, komputer coś w danej chwili robi. Czy np. zmroził
się, bo intensywnie liczy, czy coś się pochrzaniło z pętlą główną i nie

przydziela zadaniom czasu, a sama ledwo co robi, że nawet wiatrak nie chce
się rozkręcić... a cewka nie syczy. Na wspomnianym wcześniej kompie dość
szybko byłem w stanie rozpoznać po syczeniu, co konkretnie maszyna w danej
chwili robi. Nie wszystko, ale sporą część isttnych spraw... Wiesz co
(hipotetycznie, bo nie mam już tego kompa w swoich rękach)... to może nie
będę jednak zalewać tej cewki, jeśli nie grozi to pożarem? Najwyżej
zrobię
to, gdy trzeba będzie maszynę sprzedać? :))
Częściowo robię takie rozpoznanie po wyciu wiatraka (na dużej maszynie
rozpoznaję po tym np. półtwardy zwis Opery, od ok. 2 tygodni to mam...), ale
bezwładność tego jest duuuża... syczenie jednak było bardziej przyjazne :)
(w sensie aktualności sytuacji)
Kompromisowo - pozostanę przy tym, co mam - lepsze jest wrogiem dobrego...
Zadbam jedynie o sprawność elektryczną i mechaniczną całości, tj. czy
kondzioły nie są napuchnięte, czy zasilacz daje dobre napięcia, czy to
wszystko nie ma zamiaru rozlecieć się od byle dotknięcia... To, że sobie
trochę posyczy, to marginalny problem chyba jednak :)) Jak działa - nie
ruszać :)

Re: Router syczy

wany? ".
pał mocno
ik strat
20
 GG, to
ięty był
 się będę
, nawet
pie, posykiwało
, ale
ałem
ewka, kilka

Albo przeciążony zdychającym elektrolitem... Syczenie rdzenia nie m
oże
pochodzić z podstawowej częstotliwości pracy przetwornicy tego rodz
aju i
wielkości - setek kiloherców ludzie nie słyszą. Jeżeli coś sł
ychać to
niestabilną pracę pętli regulującej przetwornicą.

--
Darek

Site Timeline