RoHS w praktyce

W praktyce to poza urzedasami kazdy ma ten rohs gleboko w dupie, jak projekt jest bardzo nadety wtedy klei sie jakies papioury i jest git.

Reply to
Kasa przyjmie

Najlepsze filozofy (w tym Palikot) nie wiedzą jak to wygląda w praktyce. Ale miało być tak, że jak sprzedajesz nawet 1 sztukę, to musisz spełnić ROHS, czasem są wyjątki. Urzędnik przychodzi i bada faktury zakupowe, jeżeli na wszystkich komponentach jest ROHS, to tylko w "uzasadnionych przypadkach", lata z testami chemicznymi po komponentach. Dotrzymanie dyrektywy ROHS jest stosunkowo łatwe, prawie wszystkie komponenty na rynku UE spełniają dyrektywę. Tyle teoria sprzed kilku lat, jak to działa w praktyce nie wiem. K.

Reply to
John Smith
[....]

Ale za to ilu eurourzędasów wyleciało by na bruk, gdyby nie było ROHS! K.

Reply to
John Smith

Pan John Smith napisał:

Żaden. Więcej urzędników potrzeba gdy dyrektywy nie ma i dopiero się ją wymyśla, niż gdy jest.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Ale to tak samo jak normy GOST - _zawsze_ byla podana ilosc metali szlachetnych (reszty juz nie pamietam). Europa robi widac wielkie kolo...

Reply to
Jerry1111

Zielonym, tfu kur***. Niby mozna by olowiowym (szybciej, pewniej, zimniej i nie rosnie), ale jak komus odbije to sprawdzic to u nas moze byc niezla draka - nie warte awantury.

Reply to
Jerry1111

TO może robisz sprzęt "z możliwym zastosowaniem w samochodzie" - wtedy się chyba łapiesz na wyjątek?

Reply to
Michoo

W dniu 2012-05-19 02:50, sundayman pisze:

Lutuję Sn60Pb w zastosowaniu motoryzacyjnym. W innym zastosowaniu lutowałem bezołowiowo, ale przypominało to rozprowadzanie smarka po płytce. K.

Reply to
John Smith

A myslisz ze to duzo pomoze? Problemy Toyoty z pedalem gazu wynikaly z pokryc RoHS. Ja se moge lutowac czym chce, ale co z tego jesli scalak pokryty czysta cyna i po 20 latach bedzie wygladac jak jez? Poza tym wez i kup BGA w wykonaniu z olowiem... Jak sie zaczyna o tym myslec to glowa boli. I podpowiem, ze fakt niewygodnego lutowania recznego nie ma tu zadnego znaczenia - sa duzo powazniejsze problemy.

Reply to
Jerry1111

W dniu 2012-05-19 02:50, sundayman pisze:

A ja jestem amatorem i mam RoHS in a deep respect :-)

Pozdrawiam, Paweł

Reply to
Paweł Pawłowicz