Robię urządzenie na USB - jak ominąć

Użytkownik "Michał Lankosz" snipped-for-privacy@tlen.pl napisał w wiadomości news:kg7k3u$p89$ snipped-for-privacy@somewhere.invalid...

Ja myślę, że już na etapie wstępnej koncepcji USB podział 32 bitowego identyfikatora produktu na VID i PID był dobrze przemyślanym środkiem do robienia kasy ("zróbmy sobie standard i zgarnijmy ile się da") i nikt mnie nie przekona, że białe jest czarne i odwrotnie. Cel jest prosty 65k * $2k = $130M do podziału między kumpli - nie trzeba dysponować jakimś nadzwyczaj wysokim IQ aby to widzieć. Zna ktoś jakiś inny (równie logiczny) powód, aby akurat urządzenia USB miały w sprzęcie zaszytą identyfikację producenta ?

Gdyby nie chodziło o kasę to podział byłby nie 16+16 tylko 24+16 i minimalny zakup 256 razy tańszy - czyli za $8 kupowało by się 256 par. Jest jakiś problem aby niektóre firmy miały po kilka identyfikatorów ?

Ale to jest nie na rękę monopoliście. Czy ta ich baza firm przypisanych do VID jest komukolwiek innemu potrzebna?

Podobnie jest z tym, że Windows krzyczy, że program nie ma certyfikatu czy czegoś tam. Czy to jest zadanie systemu operacyjnego. System operacyjny powinien tworzyć środowisko do pracy programów i tyle. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

W dniu 2013-02-22 12:44, Michoo pisze:

Nie rozumiem tego zdania. Jaki PID mam udostępnić jeśli urządzenie ma już certyfikat, czyli załatwioną sprawę VID+PID? Certyfikat obejmuje tylko parę VID+PID, nie sam VID?

Reply to
Michał Lankosz

Użytkownik "Michał Lankosz" snipped-for-privacy@tlen.pl napisał w wiadomości news:kg7o4v$t9r$ snipped-for-privacy@somewhere.invalid...

Też nie rozumiem co autor miał na myśli. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

W dniu 2013-02-22 13:22, Piotr Gałka pisze:

Skok na kasę niewątpliwie był !

Ale gwoli ścisłości było tak : Do końca lutego 2001 - VID kosztował $200. Potem była wielka kłótnia o prawa nabyte. Nikomu jednak nie zabrali ani nie unieważnili nabytego za 200$ VID'a. Nie umieszczają jednak ich VID w zestawieniu USB.IF

2m
Reply to
2m

Tak.

Każdy "typ" urządzenia, żeby móc posługiwać się "USB certified logo" musi przejść proces. Producenci procesorów robią np certyfikację dla układów przykładowych, ale to tylko ułatwia a nie zapewnia certyfikację rozwiązania w oparciu o nie.

Michoo

identyfikator: 20040501 snipped-for-privacy@go2.pl napisał(a):

Opisy są, tylko dziwnie znikają jak Ty zaczynasz szukać...

Reply to
Grzegorz Niemirowski

o platformowy chojrak, następny, wymień choć 3 linki?

Reply to
identyfikator: 20040501

identyfikator: 20040501 snipped-for-privacy@go2.pl napisał(a):

Ciekawa metoda, obrazić kogoś żeby uzyskać pomoc.

Grzegorz Niemirowski

Smutne jest to, że zamiast Karola zignorować, dokarmiasz go nadal :(

o kozak numer trzy, to się porobiło, a zapytam, skąd nagle ta chęć pomocy niedoświadczonym, czyżby moderacja już cię znudziła? skąd ta zmiana?

Reply to
identyfikator: 20040501