Robię urządzenie na USB - jak ominąć VID/PID? - Page 2

Re: Robię urządzenie na USB - jak ominą ć VID/PID?
Znalazłem:
http://tinyurl.com/25fdx52
(
http://www.mcselec.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id92%&option=com_phpshop&Itemid=1

)

--
Michał

Re: Robię urządzenie na USB - jak ominą ć VID/PID?

http://www.mcselec.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id92%&option=com_phpshop&Itemid=1

Hehe, ale uparta firma. Dostali po łapach jak widać:
"So we got some more letters and finally USB-ORG wrote a letter that
they revoked our VID."

No nieźle, to już nie zweryfikują żadnego swojego urządzenia w USB-ORG.

               http://dybkowski.net/

Re: Robię urządzenie na USB - ja k ominąć VID/PID?

http://www.mcselec.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id92%&option=com_phpshop&Itemid=1
Celem technicznym jest tylko unikalność zestawów VID-PID.
Celem urzędniczym jest sprzedaż wiązana - potrzebujesz jeden zestaw
VID-PID - kup 65536 zestawów.
Nie znajduję innego określenia jak praktyki monopolistyczne (jest jakiś
ogólnoświatowy UOKiK?)
Ogólnie z tej fajnej koncepcji wyłania się wizja nowego świata:
- chcesz kupić znaczek na list - tak ale tylko w pakietach po 65536 szt.,
- abonament na telefon - płatne z góry za 65536 miesięcy,
- chcesz kupić telewizor...
- chcesz kupić chleb...
P.G.

Re: Robię urządzenie na USB - jak ominą ć VID/PID?
http://www.mcselec.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id92%&option=com_phpshop&Itemid=1

Zapewne chodziło o to, żeby jeden VID należał do jednej firmy.
Odsprzedawanie PIDów powoduje, że VID nie jest tym co było w zamiarze.
Rodzi to oczywiście wątpliwości:

Tak jak są hurtownie, tak powinny być sklepy detaliczne.

--
Michał

Re: Robię urządzenie na USB - jak ominą ć VID/PID?

Chodziło o to, żeby urządzenia miały unikalne numery. Potem postanowiono
dorobić na certyfikacji - chcesz mieć prawo do logo to musisz zapłacić
nie tylko za badanie ale i za VID.

Wyobraź sobie, że jesteś producentem krzemu USB-OTG - wystarczy dopiąć
gniazdo i uC po SPI. Dla każdego kto zamawia odpowiednią ilość alokujesz
nowy PID. Wszystko jest ok. Ale gdy udostępnisz komuś PID, aby go użył z
urządzeniem, które dostało już certyfikat pod inną parą VID+PID to jest
to nielegalne.

Ale tu jest monopol + zakaz detalu. Jak potrzebowałeś adresów IP,
których było za mało na zostanie LIRem (hurtowo) to szukałeś "sponsor
LIRa" i wszystko było załatwione. Tu nie ma innej możliwości niż
kupienie własnego VID.

Re: Robię urządzenie na USB - jak ominą ć VID/PID?

Nie rozumiem tego zdania. Jaki PID mam udostępnić jeśli urządzenie ma
już certyfikat, czyli załatwioną sprawę VID+PID? Certyfikat obejmuje
tylko parę VID+PID, nie sam VID?

--
Michał

Re: Robię urządzenie na USB - ja k ominąć VID/PID?

Też nie rozumiem co autor miał na myśli.
P.G.

Re: Robię urządzenie na USB - jak ominą ć VID/PID?

Tak.

Każdy "typ" urządzenia, żeby móc posługiwać się "USB certified logo"
musi przejść proces. Producenci procesorów robią np certyfikację dla
układów przykładowych, ale to tylko ułatwia a nie zapewnia certyfikację
rozwiązania w oparciu o nie.

http://www.usb.org/developers/compliance/

Re: Robię urządzenie na USB - ja k ominąć VID/PID?

Ja myślę, że już na etapie wstępnej koncepcji USB podział 32 bitowego
identyfikatora produktu na VID i PID był dobrze przemyślanym środkiem do
robienia kasy ("zróbmy sobie standard i zgarnijmy ile się da") i nikt mnie
nie przekona, że białe jest czarne i odwrotnie.
Cel jest prosty 65k * $2k = $130M do podziału między kumpli - nie trzeba
dysponować jakimś nadzwyczaj wysokim IQ aby to widzieć.
Zna ktoś jakiś inny (równie logiczny) powód, aby akurat urządzenia USB
miały
w sprzęcie zaszytą identyfikację producenta ?

Gdyby nie chodziło o kasę to podział byłby nie 16+16 tylko 24+16 i minimalny

zakup 256 razy tańszy - czyli za $8 kupowało by się 256 par.
Jest jakiś problem aby niektóre firmy miały po kilka identyfikatorów ?

Ale to jest nie na rękę monopoliście.
Czy ta ich baza firm przypisanych do VID jest komukolwiek innemu potrzebna?

Podobnie jest z tym, że Windows krzyczy, że program nie ma certyfikatu czy
czegoś tam. Czy to jest zadanie systemu operacyjnego. System operacyjny
powinien tworzyć środowisko do pracy programów i tyle.
P.G.

Re: Robię urządzenie na USB - jak ominąć VID/PID?
Skok na kasę niewątpliwie był !

Ale gwoli ścisłości było tak :
Do końca lutego 2001 - VID kosztował $200.
Potem była wielka kłótnia o prawa nabyte.
Nikomu jednak nie zabrali ani nie unieważnili nabytego za 200$ VID'a.
Nie umieszczają jednak ich VID w zestawieniu USB.IF

2m

Site Timeline