RIGOL DS1052E vs OWON SDS 7102

W dniu 03.02.2012 03:35, sundayman pisze:

Koledzy, czemu się tak zachwycacie tymi ekranami? Dla mnie przy kupnie oscyloskopu ważne jest (poza pasmem oczywiście), jaką ma pamięć przebiegów, jakie tryby wyzwalania (w Owonie, którego trochę używałem u znajomego było z tym bardzo licho), czy wyzwalanie dobrze działa (z tym z kolei było licho we wczesnych modelach Rigola), wygoda i szybkość obsługi. Ekran też jest ważny, ale jeśli pozostała część nie działa dobrze, to nie ma co wyświetlać.

Pozdrawiam, Michał

Reply to
Michal

W dniu 03.02.2012 03:35, sundayman pisze:

Witam! Sam miałem/mam podobny problem ;). Generalnie, moje plany się znowu przesunęły ze względu na pilniejsze wydatki, ale ja w chwili obecnej biorę pod uwagę 2 oscyloskopy:

- Hantek (albo Tekway) DSO5102B

- właśnie OWON SDS7102 Rigola odrzuciłem na starcie ze względu na słaby wyświetlacz - to jednak nie bajer tylko główny element oscyloskopu! Różnią się nie tylko wielkością, ale też rozdzielczością!! Tu jest duży plus.

Natomiast porównanie Hantek/Owon nie wygląda już tak jasno ;). Owon jest niby lepszy hardware'owo. Ma lepszy przetwornik (prawdziwy 1GSa/s, a nie

8szt. 125MSa/s), ma większą pamięć (10MSa), te bajery jak VGA i Ethernet... Za to Hantek jest szybszy (więcej "waveformów na sekundę") i ma w miarę rozsądne GUI, które w Owonie jest ponoć skopane do kwadratu (pod ekranem wybierasz funkcję, następnie wybierasz parametry po prawej stronie ekranu, a potem opcje pojawiają się po lewej stronie ekranu i wybierasz je gałką po prawej od tych przycisków ;)).

To tak w skrócie, w necie są porównania tych oscyloskopów (Rigol, Owon i Hantek). Polecam obejrzeć nawet, jeśli nie jesteś w ogóle zainteresowany tym Hantekiem. Warto zoboaczyć oscyloskop w akcji przed zakupewm:

Gdzieś na tej stronie, albo na ich kanale na YT były jeszcze testy Hanteka/Tekwaya i Rigola...

Reply to
Konop