RFID - zasięg

Witam

Czy czytnik tego typu:
http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/20/88/04/05/2088040551
plus pastylka-brelok  ma szansę zadziałać na 10-ciu centymetrach odległości,
po drodze okno z podwójną szybą?

Irokez

Re: RFID - zasięg

Jaki standard RFID?
Ogólnie, to będzie na granicy zasięgu. Musisz sam przetestować.
Breloki odczytują się z trochę mniejszej odległości niż karty.

yabba

Re: RFID - zasięg

To jest czytnik z allegro co widzę i standard unique.

Re: RFID - zasięg

Czyli tak jak piszesz w swoim poście. Z kartą do 8-10 cm, z pastylką do
około 4-6. Przez szybę jeszcze troszkę mniej.

yabba

Re: RFID - zasięg
Mam przy furtce zrobiony czytnik RFID do otwierania zamka. Praktycznie można
otworzyć z odległości ok. 10cm. Wątpię, w zasięg 10cm + podwójna szyba.
Jeżeli już to tylko z kartą clamshell, która ma większy zasięg - pastylki
mają mniejszy zasięg.

Re: RFID - zasięg
pastylki

Tak, Karty Clamshell mają największy zasięg, potem karty ISO, a breloki
najmniejszy - mam brelok taki:
http://www.seguro.pl/sklep/?zobacz50%24&producent= między kluczami i
praktycznie muszę przyłożyć cały komplet kluczy do anteny ażeby zamek mi
złapał. Lepiej wypadają te:
http://www.seguro.pl/sklep/?zobacz50%21&producent= mają ciut większy
zasięg :).

Zrobiłem testy na swoim zamku, antena fi=5cm i tak się prezentuje:
- karta clamshell - 8,5cm łapie
- karta iso - 8,5cm łapie
- brelok "przeźroczysty" (ten z 1 linka) - 5cm łapie
- brelok "nie przeźroczysty" (2 link) - 6cm łapie

Oczywiście rozmiar anteny ma też znaczenie, w moim przypadku 5cm to tak
trochę mało...

Szyba nie stanowi przeszkody dla fali RF (chyba, że ja o czymś nie wiem
i szyby teraz robi się z metalu...)
A brelok z 10cm to wątpię.

--
Saper/nolin11
nolinno11_usun snipped-for-privacy@gmail.com

UĹźytkownik "saper/nolin11"

Co do szyb... to napylają jakąś warstwę.

Robert

Re: RFID - zasięg

Myślę właśnie o tych z drugiego linka. Porządniej wykonane i dają rady u
mnie w pracy (tylko że Euchner)

..

W domu przed szybą GPS łapie satelity a za już nie, więc coś tam dodają.
Chyba pozostaje testy zrobić.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Re: RFID - zasięg

Szyba, szybie nierówna - np. szkło optyczne robi się z domieszką ołowiu,
gdyż zwiększa on własność załamywania promieni światła. Często też
moĹźna
spotkać jakieś warstwy metaliczne mające za zadanie odbijać promieniowanie
cieplne itp.

Re: RFID - zasięg

"Marcin Wasilewski" jgjnl7$f9t$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl

Tak zwane szkło kryształowe? ;) Metale dodawano do okiennego szkła
celem barwienia tegoż szkła. Rubinowy kolor otrzymywano poprzez
dodawanie złota. :) Metodę ponoć opracowali alchemicy, którzy
wprawdzie złota nie produkowali wprost, ale pozyskiwali je
dzięki sprzedaży tegoż ,,rubinowego szkła''. :)

Dosypanie soli kuchennej do ognia daje pomarańczowy (sodowy właśnie) kolor.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'