Rezystor 0.25 ohm do przetwornicy na MC34063A

Czy da się kupić oporniki o tak małych rezystancjach ?

0.25, 0.2, 0.33 ohmy ? Jeśli tak to gdzie, a jeśli nie to jak sobie poradzić :-) ?
Reply to
Verox

Da się.

Zapewne w sklepie.

Na przykład łącząc równolegle rezystory.

On Sat, 28 Jun 2008 18:40:40 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał:

Roman, kurde byłem w 3 sklepach elektronicznych w Gliwicach i 2 w Katowicach - wszędzie na pytanie o oporniki poniżej ohma spotykał mnie jedynie wytrzeszcz oczu sprzedwacy, więc taka odpowiedź słabo mnie urządza. Było napisać że w spożywczaku na rogu - przynajmniej było by śmieszne.

zagadka - ile rezystorów 27 ohm (takie były najmniejsze) trzeba połączyć równolegle żeby dostać 0.20 ohma ?

Reply to
Verox

On Sat, 28 Jun 2008 19:50:34 +0200, lwh napisał:

O ! Dzięki, zniechęcony poszukiwaniami - nie wpadłem an to żeby sprawdzić w TME - tam zazwyczaj kupuje bardziej egzotyczne półprzewodniki.

Pozdrawiam.

Reply to
Verox

Straszne macie te sklepy, skoro małych rezystorów nie mają. Bo w Opolu, przy znacznie mniejszej ilości sklepów takie rezystory można kupić bez problemów.

Znaleźć porządny sklep lub kupować przez sieć.

Jest cała seria rezystorów metalizowanych 0.6W 1% o rezystancji od 0.22 oma. Doskonałe do Twojego zastosowania. A na Alledrogo choćby tu:

W TME masz również metalizowane 0.6W, o których pisałem wcześniej.

Verox schrieb:

0.25 będzie trudno, bo nietypowa wartość. Ale 0.22 kupisz w każdym porządnym sklepie, np. Segor w Berlinie takowe ma. Albo gdziekolwiek wysyłkowo.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Sat, 28 Jun 2008 14:35:28 +0000 (UTC) Verox <antispam snipped-for-privacy@bijspamera.veroxsystems.com> napisał:

Oprócz tego co powiedzieli koledzy, można też wykonać je samemu z drutu oporowego. Ja na szczęście mam sporo różnych drutów oporowych, niektóre jeszcze w oplocie bawełnianym zamiast emalii. Wiele razy już ratowały mnie w takich sytuacjach. Jeżeli mieszkasz w Warszawie to mogę pomóc.

Reply to
__Maciek

Zdecydowanie wszelkie druciane rozwiązania jako rezystory kontroli prądu w przetwornicy to wyjątkowo niefortunny pomysł.

Witam,

Dnia 28.06.08 (sobota), 'Verox' napisał(a):

W Seguro mają 1R 0805. 3/4/5 takich łączysz równolegle i masz odpowiednio

0R33/0R25/0R20 Ohm i wiele miejsca nie zajmuje.
Reply to
Dykus

Witam,

Dnia 28.06.08 (sobota), '__Maciek' napisał(a):

A jak z lutowaniem takich drutów? Też kiedyś myślałem, by zastosować drut oporowy. Co prawda nie wiem, z jakiego stopu jest wykonany, ale mogę się domyślić, że kalafonia nie wystarczy.

Reply to
Dykus

Szukaj na

- nie wiem, czy będą mieli dokładnie takie, ale poniżej tych 27 omów zejdziesz na pewno ;)... 1om albo mniej to Ci sprzedadzą ;)... i żeby nie było, sklep jest w Gliwicach, przy ul. Zwycięstwa, w takim jakby biurowcu ;)... składasz zamówienie, czekasz na maila, idziesz i odbierasz... a jak małe zakupy to idziesz, prosisz, dostajesz i wychodzisz :D:D:D:D... oczywiście trzeba zapłacić ;P;P... a w ogóle, to o jakich dwóch sklepach w Gliwicach piszesz, jeśli można spytać?? Bo ja znam tylko eletrkonika na Dworcowej.. z tego, co wiem, tego na Skowrończej już nie ma, tak samo jak tego na Barlickiego, dawno dawno daaaawno temu był na Zimnej Wody... No jeszcze jest w tych TBSach między Jana Pawła II a Mikołowską... ale to są łącznie 2 ;)... a Ty byłeś w 3 ;)...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Bo w Opolu mieszka taki jeden ktory to regularnie kupuje ? :-)

Tak apropos - probowal ktos rezystora trawionego z miedzi na laminacie ? dokladnosc w przetwornicach chyba nie jest taka krytyczna ..

On Sun, 29 Jun 2008 02:14:45 +0200, Konop napisał:

Tia wiem gdzie Seguro, tam spory problem z dostępem do nich jest - autem nie ma gdzie zaparkować, rowerem tymbardziej. Jak już pisałem nie wpadłem na to żeby szukać opornika w sklepie wysyłkowym :-))))

Już :-)

  1. Sklep na Dworcowej - Elektronik jest i ma się dobrze, ciągle pracują tam te same miłe panie.

  1. Sklep na Barlickiego (za rogiem Elektronika) jest i ma sie dobrze (a przynajmniej był jeszcze w poniedziałek :-)

  2. Sklep ze skowrończej przeniósł się do TBS'ów na JP II

  1. jest (przynajmniej niedawno był) jeszcze sklep na Zabrskiej, ale oni mają głównie elementy do naprawy RTV.

Ponadto:

- wspomniane już Seguro

- Memec na Sowińskiego - sprzedawał Microchipy i Analoga

- JM Elektronik na Karolinki

Więc sklepów troszke jest :-)

Reply to
Verox

Witam,

Dnia 29.06.08 (niedziela), 'Verox' napisał(a):

Chyba żartujesz. Nie raz byłem w Seguro na rowerze. Za tym budynkiem, w otoczeniu innych, znajduje się plac, gdzie jest parking samochodowy, głównie (albo i tylko) dla ludzi z Proximusa (czy jakoś tak:). Rower wprowadzasz przez główne wejście, przechodzisz obok portierni i obok schodów (po lewej stronie) jest wyjście na ten plac/parking. Na placu jest o co przypiąć rower.

Za pierwszym razem pytałem portiera/ochroniarza gdzie mogę rower zostawić, później już przechodziłem bez zbędnych pytań. :) Tylko trzeba uważać, co by nie nanieść jakiegoś błota, bo oni tam chyba mocno o czystość dbają. ;)

Reply to
Dykus

Tylko jak ten drut se zwiniesz zeby mniej miejsca zajmowal ;-) Prosty moze byc.

Reply to
Jerry1111

On Sun, 29 Jun 2008 11:20:44 +0200, Dykus napisał:

No właśnie przez ten ,,wysoki połysk'' nawet nie próbowałem z rowerem włazić. Niby wątek o opornikach, a już wiem gdzie rower parkować pod Seguro :-)

Reply to
Verox

Nie. Ten z Opola ma spore zapasy i często zagląda na Alledrogo i skupuje ciekawe wartości.

Ale indukcyjność bardzo. I przędzej te kilkaset mV odłoży się w impulsach na indukcyjności ścieżki niż na rezystancji miedzi :(

Lepiej zwinąć bifilarnie niż zostawic prosty.