rezonator SMD i pole masy

Mam pytanie o rezonatory kwarcowe w obudowach SMD. pod spodem obudowy są cztery pola lutownicze - dwa z nich (po przekątnej) to wyprowadzenia rezonatora. Kolejne dwa w datasheetach są często oznaczane jako "GND". W bibliotekach Eagle'a z tego co widzę ta masa nie jest do niczego podłączona, a więc pola lutownicze widza w powietrzu - w elemencie na schemacie nie ma w ogóle odpowiednich wyprowadzeń.

I tutaj pojawia się wątpliwość: powinienem modyfikować bibliotekę tak, aby te dwa wiszące piny były podłączone do masy, czy mogę zostawić tak, jak jest?

Reply to
Atlantis

W dniu 2017-11-27 o 11:36, Atlantis pisze:

Jakieś takie rezonatory używam w których dwa przeciwległe pola łączę do GND. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Am 27.11.2017 um 11:36 schrieb Atlantis:

Zawsze podłączam do masy. Co prawda to mała moc, ale zawsze mogą być problemy z EMC.

Waldek

Reply to
Waldemar