Rezonator czy filtr?

Chciałbym tylko rozwiać jedną małą wątpliwość co do tego przedmiotu z oferty AVT:

To rezonator czy filtr ceramiczny? W tytule zostało napisane jedno, w opisie drugie. Mam na myśli to, czy ten element może zostać użyty w odbiorniku AM (choćby takim najbardziej banalnym, na jakimś UL1203 albo TDA1083) między mieszaczem a wzmacniaczem p.cz.?

Reply to
Atlantis

W dniu 26.03.2010 18:22, Atlantis pisze:

To jest filtr ceramiczny

Mam na myśli to, czy ten element może zostać użyty w

można go użyć, choć w niektórych układach może być potrzebny jakiś układ dopasowujący.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

W dniu 2010-03-26 18:55, Grzegorz Kurczyk pisze:

Czyli jak się domyślam jakiś filtr 7x7? Jak się ustalało czego tak właściwie potrzeba w danym miejscu układu? ;)

Reply to
Atlantis

W dniu 2010-03-27 09:03, Piotr Gałka pisze:

Tego się domyślam. Od jakiegoś czasu szukam jednak tej "wiedzy tajemnej" i znaleźć nie mogę. O ile z takimi podstawami jak liczenie parametrów obwodów rezonansowych LC, filtrów dolno/górnoprzepustowych RC nie ma problemów, to jakoś nie udało mi się uzyskać odpowiedzi chociażby na pytanie od dopasowywanie impedancji - gdzie na cewce dać odczep, ile zwojów (i jakim drutem) uzwojenia wtórnego nawinąć itp.

Z tego sobie oczywiście zdaje sprawę. Ale czy w dzisiejszych czasach, gdy na każdym kroku mamy do czynienia z komputeryzacją nie powinno być pełno softu, który robiłby to automatycznie, podając jako wynik nawet sposób wykonania cewki na określonym rdzeniu/karkasie?

Reply to
Atlantis

Poszukaj jakis akademickich podrecznikow. Uklady elektroniczne, czy moze Sztuka elektroniki. Pewne przyklady tam byly.

To wszystko wymaga ukierunkowania algorytmow. A to jest pracochlonne .. i niepotrzebne, bo sie technologia zmieni :-)

A cewki .. prosze bardzo, liczy