Rewers u chinczyka - Page 3

Re: Rewers u chinczyka

I przy wielu warstwach daje się z rentgena kanapki wyodrębnić każdą
warstwę z osobna?

Re: Rewers u chinczyka

Opowiadania Gimbusow o tym jak to gdzies ktos komus za cos dla kogos ale
nikt nie wie o czym mowa.

ja napisalem jak sie realnie rowi rewers bo robilem kilku roznym
urzadzeniom i nikomu nigdy do glowy nie przyszlo szlifowac druk bo i po
co.  Podobnie z rentgenem, to sa opowiadania ludzi ktorzy nie maja
pojecia o tym o czym pisza tudziez nie widzieli nigdy takiego rentgena.

Re: Rewers u chinczyka

Ja piszę elektronice która lata albo strzela a nie o takiej którą kowalski
kupuje w Media.
Tych płytke nie zrobi chińczyk po fajrancie. W PL jest jeden producent który
może zrobić taki druk. Fakt wątek o CHRL...

Łukasz

Re: Rewers u chinczyka

A ja puszczałem latawce, więc się znam na projektowaniu odrzutowców.
Może już zakończ swój występ w tym wątku.

Re: Rewers u chinczyka

Ty juz nie pal tego swinstwa bo masz dziury w neuronach.

Re: Rewers u chinczyka
Jak nie ma za dużo to co za problem? Absorpcja pokazuje ile jest warstw
w danym punkcie, wykrywasz krawędzie a potem łączysz stykające się grupy
po obrysach. Oczywiście mogą być jakieś kłopoty, ale to się poprawi
ręcznie.

Znajomy który właśnie zajmował się czasami obróbką uradzeń wspominał,
że
kiedyś trafiło do niego małe, tanie, chińskie urządzenie, które miało
całą płytkę zalaną żywicą z piaskiem ściernym - na fotce czarna plama,
wydłubywanie właściwie nierealizowalne, bo frezy zjada jak głupie, a
trawić się nie dawało niczym prosto dostępnym.

btw: http://adamsblog.aperturelabs.com/2013/01/fun-with-masked-roms.html

Re: Rewers u chinczyka

To ja się pytam! :-)

Nie widziałem zdjęcia wielowarstwowej płyty z rentgena.
Nie wiem nawet jaką rozdzielczość tonalną ma takie zdjęcie. Będzie widać
na nim różnicę między 7 a 8 warstwami miedzi?

http://zapodaj.net/70add026395b0.png.html

Na zdjęciu zaznaczyłem miejsca, gdzie trzeba już się zastanowić, co
gdzie powinno być podłączone. A to tylko pierwszy lepszy przykład z netu.

Niektóre ze zdjęć z googla:

https://www.google.pl/search?q=x-ray+pcb&hl=pl&tbm=isch

pokazują, że można łapać ostrość nawet na pojedynczych warstwach miedzi.

Więc może tak to się robi?

Re: Rewers u chinczyka
twach miedzi.

Z tą ostrością to nie tak jak w optyce, wiązka ze źródła X je
st albo
skolimowana, albo rozbieżna i nie da się jej załamywać jak w
soczewkach.
Z wiązki skolimowanej można zrobić tomografię, kilka skanów pod
różnymi kątami, transformacja Radona i można sobie przekroje wyci
ągać.
Z nieskolimowanej pewnie też się da, tylko transformacja inna.

Re: Rewers u chinczyka

Dla ustalenia uwagi - to nie moja działka. Mój znajomy się zajmował
jakimiś małymi projektami i trochę czytałem o r-e z racji zainteresowań.

widać

Pewnie zależy ile warstw sygnałowych, ale możliwe, że bez drogiego
sprzętu najprościej będzie mielić warstwa po warstwie.
Zobacz co można zrobić z chipem:
http://flylogic.net/chippics/propeller/cog_20x.jpg
Z PCB będzie to wielokrotnie prostsze.

Strasznie słaba jakość. I do tego wyrenderowane - np w tomografii mózgu
obszar zniszczony udarem ma odczyt różny o 2-4 punty na skali np.
0-2^14. Ale jak zrobisz odpowiednie mapowanie kolorów to jest świetnie
widoczny - tylko trzeba to robić na danych "raw" a nie na obrazku.

Zobacz to - widać bonding bez problemu:
http://www.nikon.com/products/instruments/lineup/industrial/xray_ct/xray/xtv130/img/pic_02.jpg

miedzi.
Z tego co słyszałem profesjonalnie - tak, jest do tego sprzęt. "Mniej
profesjonalnie" używa się aparatu od tomografii stomatologicznej, bo ma
dobrą możliwość kombinowania z postrzeganą głębią tak żeby widzieć
ostro
poszczególne warstwy a przy tym za (sto)kilkadziesiąt złotych można mieć
efekt bez inwestowania w sprzęt.

Re: Rewers u chinczyka

ostro

Z tym ze ja tylko niesmialo zauwaze ze ten sprzet nie sluzy do "rewersu"
tylko do diagnostyki i serwisu PCB.

Jesli ktos ma tak drogi sprzet to nie bawi sie w rewersy tanich
chinskich zabawek. Samo PCB w wiekszosci urzadzen to pikus bo po
sygnalach koniecznych do dzialania pozostaje niewiele sygnalowych.
trzeba byc idiota zeby bawic sie w RTG i szlifowanie jesli i tak pozniej
trzeba wszystko rysowac zeby przygotowac do produkcji. Rozwiazania
najprostsze sa od wiekow sluszne.

Re: Rewers u chinczyka
ostro

To może przyjmij do wiadomości, że przy szybkich układach nie jest ważne
samo galwaniczne połączenie punktów, ale także parametry tego połączenia
(impedancja), przesłuchy do linii sąsiednich itp. Tego nie sprawdzisz
miernikiem.
Ale jak masz ochotę to nie krępuj się i dalej powtarzaj mantrę z miernikiem.

Re: Rewers u chinczyka
ostro
mieć

Ale co probujesz mi wmowic ze jednak masz racje ? Przeciez to jest
logiczne ze dla PCB jest wazna impedancja polaczen ale chyba o tym wie
kazdy z tym ze zaklad ze nie jestes pryszczatym mądralą co to budowe
ukladow elektronicznych zna tylko z ksiazek i opowiadan kolegow.

Re: Rewers u chinczyka
widzieć
połączenia

Miałem cichą nadzieję, że mi powiesz jak tym miernikiem mierzysz
impedancję każdego połączenia.

Re: Rewers u chinczyka

A po co mialbym ja mierzyc ? Przeciez i tak bede pozniej rysowal plytke
od nowa zgodnie z regulami poprawiajac bledy i niedociagniecia
pierwowzoru. Zakladam ze ty wiesz cokolwiek o projektowaniu PCB bo jak
nie to jest to jalowa dyskusja.

Re: Rewers u chinczyka

Bardziej pracochłonnego sposobu na kopiowanie nie mogłeś wymyślić?

Re: Rewers u chinczyka

A kto tu mowi o kopiowaniu watek jest o tzw "reverse engineering"
"Inżynieria odwrotna"
http://pl.wikipedia.org/wiki/In żynieria_odwrotna

Nie wiem czy bardziej pracochlonne jest bezmyslne kopiowanie czy
zaprojektowanie od nowa.

Re: Rewers u chinczyka

Trochę idiotyczne jest projektowanie od nowa poprzez pracowite mierzenie
wszystkich potencjalnych połączeń miedzy padami. Przyznam ze kilka razy
zdarzyło mi się robić urządzenie na podstawie jakiegoś dostarczonego mi
przez klienta. Z reguły mój revers engineering ograniczał się do
popatrzenia jakie układy były na płytce, jakie pełniły funkcje i
znalezienie ich odpowiedników - moim zdaniem lepszych lub bardziej
dostępnych. Jeśli coś kopiowałem to położenie złącz. Cała reszta była
projektowana od zera i od zera pisany program.
Wybacz ale twoje kilkudniowe obmierzanie płytki nie ma nic wspólnego z
tak cenionym przez ciebie projektowaniem od nowa. A odczytanie topologii
połączeń można zrobić znacznie szybciej innymi - krytykowanymi przez
ciebie metodami.

[...]

przez klienta. Z reguły mój reverse engineering ograniczał się do
popatrzenia jakie układy były na płytce, jakie pełniły funkcje i
znalezienie ich odpowiedników - moim zdaniem lepszych lub bardziej
dostępnych. Jeśli coś kopiowałem to położenie złącz na płytce. Cała
[...]

Wiesz wybacz ale ja od poczatku watku pisalem o tym co ty wlasnie
napisales. Nigdzie nie napisalem ze mierze punkt po punkcie ale jesli
jest taka koniecznosc to oczywiscie to robie. Reszta tak jak ty to
opisales i ty to rozumiesz.

Niby prosty przekaz a jak trudno sie porozumiec w prostej sprawie.

Re: Rewers u chinczyka
ostro

Służy również do tego.

8 warstw to nie są tanie, chińskie zabawki. To po 1. Po drugie tanie
chińskie zabawki należy skopiować możliwie tanio. Siedzenie z miernikiem
i robienie schematu nie jest tanie.

Zgadza się, trzeba być idiotą, żeby przerysowywać, skoro ze zdjęć da się

po drobnej obróbce zrobić klisze. bez wnikania w ogóle w strukturę
logiczną.