[req] bateria 3V do lutowania

widzieliście gdzieś (a może wiecie kto na allegro) baterie 3V z
przyspawanymi końcówkami do lutowania? można prosić o jakiś namiar?

Re: [req] bateria 3V do lutowania

w którym kierunku te nóżki ??

--
VSS
http://vss.pl

Re: [req] bateria 3V do lutowania

http://www.allegro.pl/item839395912_bat_litowa_3v_cr_2032h_do_druku_9288.html
http://www.allegro.pl/item849227540_bat_litowa_3v_cr_2032v_do_druku_9174.html

--
VSS
http://vss.pl

Re: [req] bateria 3V do lutowania
Musi być allegro? Może Batimex?
http://www.batimex.pl

[req] kabelek USB->RS232
dzięki, a widzieliście może gdzieś kabelek USB->RS232 ale taki, żeby
elektronikę miał przy wtyczce USB, żeby można było obciąć wtyk RS232 i taki
kabel przylutować do płytki? ewentualnie jak to zrobić, żeby to ładnie
wyglądało? i było tanie ;o)...

Re: [req] kabelek USB->RS232

Kazdy stary ericssn

MAc
mrn

Re: [req] kabelek USB->RS232

Szukaj kabelka do Nokii 6030 ;)...

Pozdrawiam
Konop

Re: [req] kabelek USB->RS232

dzięki! a nie wiesz czy ten kabelek konwertuje przy okazji na poziomy TTL
albo 3,3V?

Re: [req] kabelek USB->RS232

Taki:
http://www.tme.eu/pl/katalog/?art=TTL-232R-3V3#id_category%3D100554%26
kabel robi konersję.

--
Filip.

Re: [req] kabelek USB->RS232

Tzn?? Urządzenie zasilane jest napięciem 5V i na 99% napięcia o
poziomach 0-5V są na wyjściu, nie sądzę, żeby w środku siedział MAX232
czy coś ;)... 0-5V jest zgodne z TTL, więc nie wiem, o co pytasz ;)...
chyba, że Tobie chodzi o poziomy 3,3V albo  rzeczywiste poziomy TTL (do
3,6V zdaje się), to też obawiam się, że nie robi takiej konwersji...
szczerze mówiąc nie mam jak sprawdzić w tej chwili - mam jeden taki
kabelek,ciężko się dobrać do jego wtyczki, a potrzebuję z wtyczką, nie
mogę jej obciąć (do zastosować elektronicznych zapewne bym tą wtyczkę
obciął ;))...

Pozdrawiam
Konop

PS Ten kabelek nie wyprowadza niestety zasilania zdaje się...

Re: [req] kabelek USB->RS232

Ja sobie to robie sam. FT232R we wtyczce USB i gotowe.

Waldek

Re: [req] kabelek USB->RS232

Jasne - tylko musisz sobie jeszcze płytkę zrobić, przylutować itd. A
cenowo nie dogonisz nigdy chińskich kabelków do komórek (zwykle z chipem
Prolific zamiast FTDI) za 5-10 zł.

Re: [req] kabelek USB->RS232

    Prawda jest taka, że każdy średnio zaawansowany 'majsterkowicz' jest w
stanie zrobić sobie prawie każde narzędzie. Tyle, że nie opłaca się bo
czas stracony na to jest znacznie bardziej kosztowny - czego chyba
jeszcze niektórzy ludzie nie zauważyli ;-)

--
Filip.

Re: [req] kabelek USB->RS232

Nawet jeżeli pominiesz kwestię czasu (jesteś elektronikiem traktującym
to zajęcie jako pasję/hobby a nie źródło utrzymania) - to i tak cena
samych części jest wyższa niż koszt całego chińskiego kabelka.

Re: [req] kabelek USB->RS232

    Myślę nawet, że dla przeciętnego elektronika hobbysty zrobienie kabelka
to mniej ambitne zajęcie niż dajmy na to implementacja jakiegoś
fikuśnego urządzenia w FPGA.

--
Filip.

Re: [req] kabelek USB->RS232

fakt. Ale FT232R mam akurat w szufladzie, a chinskie kable musze najpierw
kupic :-). Pierwsze miedzymordzia robilem na "zdechlego karalucha", w
miedzyczasie mam plytki. Minimalne zamowienie bylo 1dm^2, wiec mam ich
troche.
Wole FT232R, bo moge tez bit-bangiem cos tam wlaczyc, wylaczyc itp itd.

Waldek

Re: [req] bateria 3V do lutowania

A to ciężko dolutować sobie kabelki? :)

Re: [req] bateria 3V do lutowania
ja kiedyś takie kabelki lutowałem, tyle ze słabo mi to szło. coś zrobiło
"dup" i blaszkę z tej baterii miałem wbitą w czoło, a zawartość w oku.
czyścili mi je potem na pogotowiu :(

ToMasz

Re: [req] bateria 3V do lutowania

A co znaczy słabo?
Ja używam transformatorówki, sekunda, przytykam kabelek ocynowany do
baterii gdzie wcześniej także przytknąłem grot z cyną i już. Swego czasu
jeszcze sobie wymieniałem ogniwa w bateriach, ale za duże ryzyko :) Nie
wolno grzać nie wiadomo ile bo wtedy wybuch gotowy. A kolbową to
samobójstwo już.

Re: [req] bateria 3V do lutowania

A jakie baterie czy jaki topnik ?

Sporo jest niklowanych, a to sie na szybko nie lutuje.

A druga sprawa ze zeby cyna dobrze chwycila, to trzeba element
podgrzac do tych 200 C. Z drugiej strony blachy blyskawicznie tez
bedzie blisko 200 ..

Hm, wydaje sie ze kolbowa mozna tak samo - przytknac, doknac i juz.
Moze nawet szybciej niz transformatorowka ..