Renault - emulator immobilisera

Witam, poszukuje schematu emulatora immobilisera Renault.

Re: Renault - emulator immobilisera

Chodi o to, by emulować niejeżdżenie tej renówki? Może po prostu
nie dolewać benzyny?

Re: Renault - emulator immobilisera
Rzeczywiście, fascynujący problem, do czego może służyć emulator
immobilisera. Ale tak na prawdę w renówkach immobiliser działa odwrotnie
- komputer od paliwa nie włączy dawki, jeśli nie dostanie sygnału z
immobilisera. Czyli to jest taki mobiliser. Więc jeśli ktoś ma kradzioną
renówkę i nie ma do niej kluczyka, to musi wymontować ten mobiliser, i
zamontować emulator, żeby jeździć.

Re: Renault - emulator immobilisera

Dziękuję za wyjaśnienia. Też mam samochód na "f", ale u mnie jest taki
kalkulatorek na kod PIN. Nieraz się zastanawiałem, czy to nie jest pic
na wodę i czy nie wystarczy gdzieś zewrzeć dwóch drutów żeby pojechać.
Kłopotów z tym nigdy nie było, teraz już wiem do czego takie emulacje
mogą się przydać.

-- Jarek

PS
Jak kiedyś dawno temu odbierałem z policji skradzionego i odnalezionego
malucha, to mi pokazali gdzie się wkłada 5zł w celu emulacji kluczyka.

Re: Renault - emulator immobilisera

Wystarczy

Re: Renault - emulator immobilisera

A potem nic dziwnego, że w świecie jest opinia, że polscy złodzieje
samochodów to geniusze :-D

No cóż, ale w USA można pójść do więzienia za obejście blokady
przewijania wstecz filmów pay-per-view.

Ale tak poważnie mówiąc, to w porządnych samochodach immobiliser jest to
program w komputerze sterującym silnikiem. Tak więc żadne zwieranie
jakichś kabelków nic nie pomoże, bo tam nie ma wejścia binarnego, typu
włącz-wyłącz, tylko jest szyna danych, a kod jest przesyłany z pilota
samochodu lub z sensora w stacyjce. Jedyny sposób na obejście to albo
podać prawdziwy kod, albo zhakować komputer[1], np. wgrywając inny
firmware przez wejście diagnostyczne (o ile się da), albo przynieść
własny komputer, jak czynią to typowi złodzieje-zawodowcy.

[1] W Stanach już by mnie pewnie zamknęli za tego posta. Bo pewnie
złamałem jakąś ustawę typu DMCA, chociaż tylko spekuluję.

Re: Renault - emulator immobilisera

Stąd właśnie moje pytania i moje wątpliwości. Chciałem po prostu
wiedzieć, czy mam porządny samochód (mimo że na "f"). W instrukcji
obsługi napisali, że jak ten PIN zapomnę, to mam przerypane i że
mnie nie minie odblokowywanie przez super-hiper fachowców z serwisu
za grubą kasę. To samo mówił gościu w salonie, to wtedy była nowość.

Przecież Usenet jest globalny, amerykańskie serwery też przechowują
grupy pl.*, więc pewnie się Pan od ekstradycji nie wykręci. Można
najwyżej liczyć na to, że po wpłacie trzech baniek będzie Pan mógł
oczekiwać na proces w areszcie domowym.

Re: Renault - emulator immobilisera
Co się mądrujesz jak nie wiesz o co chodzi. I te podejrzenia. Tylko złodzieje
szukają wszędzie złodziei. Uwalenie się wynalazku w samochodzie na r to typowa,
przeklęta i droga w usunięciu usterka. Znam trzy osoby co w swoich samochodach
chętnie by założyli jeśli nie normalną stacyjkę to jakiś włącznik. Tylko po to
żeby ominąć fabryczne gówno. Ktoś kto na pewno w swoim samochodzie ma taki
problem grzecznie się zapytał. A tutaj oszołomy co wszędzie widzą złodziei, z
wyjątkiem własnego lusterka, z ziemią go zrównali. Jak ktoś zawodowo kradnie
samochody to się nie pyta bo wie gdzie za 5 tysięcy kupić urządzenie
odblokowujące każdą renówkę. W związku z tym w buty sobie możesz wsadzić swoje
umoralnianie. Wiesz to mów a jak nie wiesz to idź zmarszczyć freda żeby się
rozładować. Piłsudski kiedyś powiedział. Cytuję "naród tu wspaniały. Tylko
ludzie uja warci"  pasuje do Ciebie i Twoich kolegów jak ulał.

Re: Renault - emulator immobilisera

Kogutku, weź się wyśpij i nie pieprz głupot. Jeśli nie załapałeś, to
moje uwagi o kradzionym samochodzie to były żarty. Wiem doskonale, jak
się psuje elektronika, i to w samochodach z kraju F.

Re: Renault - emulator immobilisera

Jedno drugiemu nie przeczy - np moze byc tak jak piszesz, a dla wygody
serwisu mozna tez zalozyc wtyczke serwisowa nr 5, ktora zwiera dwa
kabelki :-)

O to to to - najprosciej, najszybciej :-)