Reklamy LEDowe na stadionach - aliasing.

Jak to do cholery jest zrobione? Oglądam w TV transmisję meczu (siatk
ówka), kamera w pewnym momencie zwraca się na tablicę wyników. To t
aka DUPNA tablica zrobiona na czerwonych LED'ach. W TV "migocze" to piero
ństwo, i jest to w pełni zrozumiałe dlaczego (aliasing). Natomiast re
klamy LED'owe wokół boiska, bez względu na zbliżenie kamery nie "mr
ygają"!!  Czyżby w każdej "klatce" zapieprzały wszystkie LED'y ?? S
ynchro z przekazem TV raczej to nie jest, bo na zbliżeniu musiałoby si
ę to "rozjechać" i mielibyśmy mrygotanie (aliasing). Jedno co mi do
łba wpada, to na każdym Frame'ie (klatce) jadą wszystkie LED'y naraz
z częstotliwością odświeżania > od kamery TV.

Hmmm, jeżeli istotnie tak jest, jeżeli wszystkie LED'y zapierdzielają
 w czasowym obrębie jednaj klatki, to kurde jak wygląda temat zasilania
??  Nie chce mi się liczyć, ale tak "na oko" podejrzewam CIĘŻKIE KI
LOWATY !!

Re: Reklamy LEDowe na stadionach - aliasing.

weź pod uwagę, że oni wiedzą, że TV pokazuje te reklamy. Więc - albo
rzeczywiście - ciągłe zasilania, albo - szybkość odświeżania sporo
większa niż "typowo". I na to bym stawiał osobiście.

Re: Reklamy LEDowe na stadionach - aliasing.

Mysle ze po prostu za duzy wspolczynnik multipleksingu by wychodzil.

Jak zapalamy 1 wyswietlacz z 4 to jest znosnie, ale jak trzeba 1 linie
z 200 czy 500, to sie robi ciemno lub goraco.

Wiec tak jak w LCD TFT - dodali driver na kazdy piksel i swieci ciagle
... zreszta sam podawales

http://www.youtube.com/watch?v=sbdvrfwr6Sg

Jak mialby uzyskac taki efekt bez drivera odpowiedniego ?

J.

Re: Reklamy LEDowe na stadionach - aliasing.

Generalnie telebimy pracują bez multipleksowania (choć oczywiście
jasność reguluje się PWMem), albo multipleksowane są zaledwie np. 4
kolumny ledów, albo multipleksuje się kolory (osobno zapala się R, G,
B). Robi się to celowo, żeby uniknąć zniekształcania ruchomego obrazu
(pewnie sporo osób widziało jak tanie reklamy ledowe robią "kursywę"
przy przewijaniu tekstu).

Poczytaj sobie PDFy od scalaków przeznaczonych do sterowania LEdami w
telebimach:

http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/17022

Niezależnie, czy wszystkie LEDy świecą naraz, czy są multipleksowane, to
jak chcesz osiągnąć taką samą jasność obydwu rozwiązań, to musisz włożyć
tyle samo mocy.  Telebimy oszczędne raczej nie są. Producenci podają
wielkości rzędu 200...300W/m2 przy średniej jasności. Jak sobie
spojrzysz na tył telebimu to jest tam sporo zasilaczy (rozłożonych w
miarę równomiernie na wszystkie fazy sieci).

Re: Reklamy LEDowe na stadionach - aliasing.

Wyświetlacz, który nie jest w stanie odświeżyć całego obrazu w ciągu
klatki to taki sobie wyświetlacz ;) Ale ja jestem z tych co to widzą
miganie podświetlania LED w monitorze.

A czego się spodziewasz? Jak LED ma być widoczny na słońcu to trzeba
'trochę' w niego wpompować.

Re: Reklamy LEDowe na stadionach - aliasing.
W dniu piątek, 5 lipca 2013 01:58:51 UTC+2 użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com
[...]

Te kilowaty nie mają znaczenia praktycznego. Prąd tani i dostępny. Ja
k 10kW to przez godzinę wyciągnie za 6 złotych. Jak 100kW to 6 dych.
Na jakiś poważnych zawodach jak zapuszczą takie największy to koszt
uje to klienta może dziesiątki  tysiecy złotych a może więcej. Pr
ąd klient ma w bonusie.

Re: Reklamy LEDowe na stadionach - aliasing.
W dniu piątek, 5 lipca 2013 12:28:28 UTC+2 użytkownik snipped-for-privacy@gmail.co
[...]

To co piszesz to najprawdziwszaprawda! Ale nie o ekonomię mi lata. Reklam
odawcy zabólą jak tralala, koszty "pryndu" są przy tym pomijalne. Prz
eczytaj ze zrozumieniem główny wątek!! JAK TO JEST ZROBIONE?! CZY TER
AZ ROZUMIESZ?

Re: Reklamy LEDowe na stadionach - aliasing.

No wychodzi na moje ;

http://www.eraled.biz/news/What-is-the-refresh-rate-for-LED-screens.html

" Normally our LED screens of Vegas LED Screens have a refresh rate of
over 300Hz, which is more than 5 times the refresh rate of a normal
cathode television which is 50Hz (PAL and SECAM) or 60Hz (NTSC). For
football stadiums (stadium LED screens and perimeter LED screens) our
LED screen can reach a refresh rate of over 800Hz, which means that they
won´t show any flickering when recorded with a video camera and
broadcasted live on television."

Re: Reklamy LEDowe na stadionach - aliasing.
Dodam jeszcze, bo niby to oczywiste, ale...
Naturalnie nie można rozpatrywać całego wyświetlacza ciągnącego się
wzdłuż boiska jako jednego ekranu np. 128X10000 pixeli.

Po proste de facto jest to zestaw niezależnych wyświetlaczy o w miarę
normalnych wymiarach i proporcjach - poustawianych obok siebie i
wyświetlających odpowiednio skorelowane obrazy. Zatem i problem
skanowania jest dość typowy - ot, po prostu częstotliwość dobrana tak,
żeby w TV nie było problemu.

Kolejny przykład

http://www.outdoor-advertisingbillboards.com/china-p10_outdoor_sport_dynamic_video_effects_flicker_free_perimeter_led_display_ip65_16_x_8-295542.html

z tabeli :

Frame change frequency  60Hz/s
Refresh rate        300Hz~1600Hz

Re: Reklamy LEDowe na stadionach - aliasing.
Użytkownik "sundayman"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:kr6hse$o0a$ snipped-for-privacy@news.task.gda.pl...

Nie bardzo rozumiem jak mialoby to wyeliminowac problem - kamera przez
pewien czas calkuje prad piksela, ale ten czas jest rozny, w
zaleznosci od jasnosci.

Jak bedzie calkowac w czasie gdy piksel nie swieci, to nie bedzie
widac.

      Driving mode:
     1/4 Scan constant current

I co to znaczy ? Ze naraz sie pali 1/4 diod ?

J.

Re: Reklamy LEDowe na stadionach - aliasing.

Przy częstotliwości skanowania rzędu 1000Hz, to podczas jednego
"odczytu" z sensora obrazu pixel na ekranie LED jest zapalany i gaszony
wielokrotnie. To wystarczy , aby był widoczny jako "zapalony" stale i
bez przerw.

tu masz wszystko wyjaśnione :
http://www.eraled.biz/news/LED-Screen-Power-Consumption-Explained.html

Tzn, że maksymalny pobór mocy wynosi 1/4 tego, co wyszłoby gdyby
policzyć wszystkie LED świecące stale.

Re: Reklamy LEDowe na stadionach - aliasing.
cego się

rana tak,
namic_video_effects_flicker_free_perimeter_led_display_ip65_16_x_8-295542
.html

60Hz/s
To jakieś oscylacje jednostajnie przyspieszone.

Ciekawe też jest:
5) High refresh rates with high refresh rates,

Re: Reklamy LEDowe na stadionach - aliasing.

I po co się tak wydzierasz?

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/
ta.
ż˝ przy tym pomijalne.
O JEST ZROBIONE?! CZY TERAZ
Masz coś do powiedzenia w temacie? Nie masz! To po cholerę się wcinas
z?

Re: Reklamy LEDowe na stadionach - aliasing.

BO MOŻE!

--
JK

Re: Reklamy LEDowe na stadionach - aliasing.

a ja tam trochę rozumiem irytację...
Sam mam nieraz ochotę dać w ryj, jak ktoś się rozwodzi w wątku nad
czymś, co w najlepszym razie można uznać za dygresję.

Może akurat nie na naszej ukochanej grupie, ale gdzie indziej :)

Takie marzenie , żeby tak wsadzić rękę do monitora, wystawić ją po
przeciwnej stronie u danego osobnika i - w kinol !

Re: Reklamy LEDowe na stadionach - aliasing.
AK TO JEST
u nad

Tęsknisz za kimś kto zrobi z tym porządek. Poproś twojego ulubion
ego
moderatora z elektrody :)

Re: Reklamy LEDowe na stadionach - aliasing.

nie nie. Takich co to się uważają za powołanych do "zrobienia porządku"
to nie brak. Zwłaszcza na elektrodzie, o czym parę razy pod wpływem
nieprzyjemnych emocji tutaj pisałem, używając często słów ordynarnych i
wulgarnych.

Ale ja miałem raczej na myśli to, że moja osobista cierpliwość często
się wyczerpuje w zderzeniu z różnymi nośnikami genów. Niezbyt udanych
chyba zresztą...

A co "ulubionego moderatora" to nie wiem, czy masz na myśli kogoś
konkretnego, bo jeśli np. RoMana (który chyba był takim funkcjonariuszem
), to cóż - czasem RoMan bywał nieprzyjemny w obejściu, ale to taki
wyjątek , który z uwagi na nieocenioną pomoc tutaj należy wziąć pod
specjalną ochronę :)

Re: Reklamy LEDowe na stadionach - aliasing.

Gdyby się tak nie obnosił z grożeniem PLONKami, czy z ich stosowaniem, to
byłby wporzo gość... (o ile nie byłby już "MODem" wiadomo gdzie, nie jest,
więc ta część warunku jest OK) :)) Bo jeśli miałbym skonsultować się w
jakiejś poważniejszej sprawie, to jednak u niego, uczciwie przyznaję.

Re: Reklamy LEDowe na stadionach - aliasing.
lata.
ż˝ przy tym pomijalne.
 TO JEST ZROBIONE?! CZY TERAZ
inasz?

Coś pisałeś o wysokiej kulturze na electronics2000. Może to będ
zie
lepsze miejsce dla ciebie niż pl.m.e.

Site Timeline