Regulator prądu 0 - 1A - gotowiec, jaki?

Witam

Są jakieś gotowce regulatorów prądu? Na szynę DIN na przykład? Zasilanie mam 24V, potrzebuję regulować prąd w zakresie 0...1,00A na obciążeniu 20 om. Najlepiej za pomocą potencjometru po prostu i aby to stabilnie trzymało ten prąd mimo pewnej zmiany oporności w wyniku nagrzania się.

Zasilaczy napięciowych jak mrówków, a prądowe?

Reply to
Irokez

W dniu 2016-09-06 o 20:22, Irokez pisze:

Zasilacz laboratoryjny, tylko ta szyna...

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

No właśnie.. ma się zamknąć w szafce i być bezobsługowe. Na razie znalazłem jedną tylko firmową wersję regulatora 0..2A, ale jako używki za granicą czy za wielką wodą, i cena po przeliczeniu 1500PLN i lepiej nie zachęca.

Reply to
Irokez

W dniu 2016-09-06 o 20:22, Irokez pisze:

Do czego chcesz wykorzystywać? Może nie musisz regulować prądu tylko moc? W takim przypadku regulator PWM dla silnika DC np.

Zrobienie liniowego źródła prądowego to też nie problem tylko będzie się trochę grzało.

Reply to
Bartolomeo

W dniu 2016-09-07 o 01:05, Bartolomeo pisze:

Hamulec magnetyczny.

Reply to
Irokez

W dniu 2016-09-07 o 17:24, Irokez pisze:

Są gotowe regulatory PWM do wzbudzania hamulców *proszkowych*, może się nada ?

Hamulce elektromagnetyczne steruję napięciem, tyle że one są chłodzone i pływanie rezystancji wzbudzenia z temperaturą mnie niespecjalnie interesuje przy przyjętej dokładności regulacji.

Reply to
PeJot

W dniu 2016-09-07 o 19:08, PeJot pisze:

Wychodzi na to że tak. Sterownik jest regulatorem prądowym i o to chodzi. Ustalany moment jest proporcjonalny do prądu. Znalazłem na przykład EZP-51.

Pozdrawiam.

Reply to
Irokez

W dniu 2016-09-07 o 21:05, Irokez pisze:

Chciałem Ci go proponować ale to skrzynka nie na szynę DIN.

Reply to
PeJot

W dniu 2016-09-07 o 21:15, PeJot pisze:

Wiem, ale mam już też na DIN, PowerBlock2

Dzięki Zdrówko

Reply to
Irokez

W dniu 2016-09-07 o 21:57, Irokez pisze:

A z ciekawości, o jakie *hamulce magnetyczne* chodzi ? Ja używam h. histerezowych Magtrol-a, ale one mają cenę o jedno 0 za dużą :|

Reply to
PeJot

W dniu 2016-09-08 o 20:29, PeJot pisze:

Akurat mam Merobel EMP. Zastanawiam się jak bardzo liniowy jest moment w funkcji prądu. Na wykresie wygląda fajnie, zobaczę jak w rzeczywistości będzie. Chciałbym użyć cyfrowego potencjometru (takie panelowe coś, na przykład EDP2041) do ustawienia zadanego momentu, ale jak będzie to mało liniowe to chyba tylko coś swojego z mikroprocesorową korektą charakterystyki będzie trzeba zrobić. A jak będzie potrzeba ledwo 15 ustalonych kroków, to i przełącznik obrotowy 16 krokowy da rady + 15 peerek :)

Zdrówko

Reply to
Irokez

W dniu 2016-09-09 o 19:53, Irokez pisze:

Na ich stronie widzę hamulce proszkowe.

Jak zwykle początek charakterystyki psuje residual torque. Podają stosunkowo małe wartości. Chociaż konstrukcja z wałem tylko z *jednej strony* powoduje, że faktycznie straty na pojedynczym uszczelnieniu są faktycznie nieduże.

Reply to
PeJot

W dniu 2016-09-09 o 21:15, PeJot pisze:

To to raczej tak wygląda.

Jak poskładam sprzęt to porobię pomiary momentu w funkcji prądu i się zobaczy co to wyjdzie.

Reply to
Irokez

W dniu 2016-09-09 o 21:28, Irokez pisze:

Środek i góra powinny być powtarzalne.

Reply to
PeJot