regulator napięcia wentylatora 12v

http://panel.comze.com/avt1596.jpg

zrobiłem go jednak nie jestem za bardzo zadowolony z niego
tak jakby czegoś mu brakowało
jeden wentylator popiskuje na wolnych obrotach
drugi zaczął terkotać

jakby napięcie z regulatora nie było stabilne
wydaje się jakby dawało i przerywało zasilanie
poprawiłem kondensatorem 470uF ale obroty wzrosły

mierzyłem napięcie i cały czas jest 12v
więc chyba coś nie tak, bo miało zmniejszać napięcie

--
http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/operatorzy /
http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator /

Z tych informacji wiele się nie wyciśnie. Ale mam podpowiedź. Jeśli
potrzebujesz automatycznej regulacji obrotów w funkcji temperatury czegoś
tam (zauważyłem na schemacie termistor), to wiedz że wiele typowych
wiatraczków 80x80 używanych do chłodzenia procesorów czy zasilaczy ATX ma
wbudowany termistor. Jest do niego dosyć dobry dostęp pod naklejką i można
go wylutować, przedłużyć odpowiednio i wetknąć gdzie trzeba.
--
Jacek

Site Timeline