Regulator mocy

Jak widzicie możliwość zbudowania liniowego regulatora mocy na tranzystorze. Prąd stały, napięcie 300V, moc 250W, obciążenie rezystancyjne. Żadne impulsowe sterowania nie wchodzą w grę.

Reply to
kogutek444

U¿ytkownik napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

Normalnie, z du¿ym radiatorem.

S± racjonalne powody?

--
Pozdrawiam,
£ukasz

W dniu środa, 9 października 2013 08:49:45 UTC+2 użytkownik Ukaniu napisał:

Są powody. To prostota i taniość. Potrzebuję płynnie w czasie kilkunastu sekund włączyć na przykład żarówkę 300W ( to nie żarówka ale też rezystor). Prąd stały to różne triaki odpadają. Poza tym liniowe nie produkuje zakłóceń. I też mi na tym zależy. Na stratach mi nie zależy bo i tak wszystko na ciepło się zamienia. W stanie ustalonym tranzystor włączony czyli straty najmniejsze. Bipolarny czy MOSFET?

Reply to
kogutek444

Użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

Ale to nie będzie ani proste, ani tanie...

Po to ludzie powymyślali kupę scalaków do sterowania regulatorami impulsowymi zeby było prosto i tanio. Bez tranzystorów o koszmarnych mocach admisyjnych, mez hektarów radiatora, bez podgrzewania otoczenia. Regulator liniowy ma sens jedynie ze względu na wymagania elektryczne - jeżeli chcemy regulator o ekstremalnie krótkim czasie odpowiedzi na zmianę obciażenia i o maksymalnie czystym widmie to robimy liniowy, w pozostałych przypadkach prościej i taniej jest jednak impulsowy dać. A i w tym pierwszym przypadku często daje się regulator impulsowy i za nim liniowy przycinający tylko kilka woltów - dla zmniejszenia mocy rozpraszanej.

Reply to
Dariusz K. Ladziak

W dniu niedziela, 20 października 2013 16:28:06 UTC+2 użytkownik Dariusz K. Ladziak napisał:

To muszę się chyba zastanowić czy to co zrobiłem i działa ma prawo działać. Wyszło tanie bo użyłem czterech tanich MOSFETów mocy połączonych równolegle. Grzać się grzeje ale mnie to nie przeszkadza.

Reply to
kogutek444