regulacja silnika maszyny do szycia

Czołem.

Moja lepsza połowa zrzuciła niechcący pedał do regulacji obrotów silnika maszyny do szycia ( TUR 2 czy jakoś tak ) i od tego czasu pedał pracuje cyfrowo ( nie działa/działa na maksymalnych obrotach ). ZTCW tam jest 2 rezystory sterowane naciskiem poprzez dźwignię i najprawdopodobniej mechanizm dźwigni uległ uszkodzeniu. Pewnie jakoś dało by się to reanimować, ale wolałbym użyć jednak współczesnego regulatora fazowego. Nie mam jednak pomysłu jak prosto zaimplemontować potencjometr w taki pedał. Może zrezygnować z potencjometru i dać np. ze 4 mikrowyłączniki sterowane jakąś krzywką ?

Reply to
PeJot

PeJot pisze:

Wśród pewnej grupy kierowców odrzucających nowinki techniczne istniał pogląd, że "dobry kierowca ABS ma w nodze". Parafrazując, dobra krawcowa PWM ma w nodze :-D

Reply to
Tomasz Wójtowicz

Gejzero pisze:

Rozbierałem pedał, łącznie z tymi durnymi rezystorami z płytkami. Wg omomierza jest OK, problem jest w tej dźwigni która ściska te rezystory. W obudowie są ślady po wyłamaniu jakiegoś elementu, ale nie potrafię sobie wyobrazić jak on mógł wyglądać.

Reply to
PeJot

J.F. pisze:

OIMW to naście lat temu producent przeszedł na regulację fazową, przynajmniej na rynek niemiecki.

Nie ma.

Najświeższy pomysł to kompletny regulator od wiertarki, zaimplementowany do pedału. Skok cyngla nieduży, trzeba będzie dobrać długość dźwigni pedału do tego skoku.

Dywaników nie przewiduję :)

Reply to
PeJot

PeJot pisze:

Tzn. za 20 zł nie ma, za 60 są :>

Reply to
PeJot

J.F. pisze:

Pisałem już - na omomierz jest OK, na nacisk reaguje, tylko mechanika się rozsypała.

Mam w szufladzie stary ale sprawny regulator, tylko jakoś bez wzięcia wszystkiego do ręki nie mogę sobie wyobrazić mechaniki do tego.

Reply to
PeJot

Gejzero pisze:

To jest bakielit, który po latach rozlatuje się od patrzenia na niego.

Reply to
PeJot

Tam wielkiej filozofii nie bylo - pedal naciskal na blaszke i ja wyginal, a ona koncami sciskala rezystory. Pod koniec zwieral dwie blaszki. Chyba jakis zwykly zestyk.

d530 pisze:

Bakielit bakielitowi nie równy. Ten co mi się rozsypał jest tak porowaty, jakby w 50 % składał się z piasku.

Reply to
PeJot

No dobra. Masz rację, co nie zmienia faktu ze w dalszym ciągu masz to coś popsute. W życiu tego nie naprawisz. Nie założysz również do środka żadnego innego sterownika bo się na tym nie znasz i nie potrafisz. Jak byś się znał i potrafił to byś się nie pytał tych co również się nie znają lub nie potrafią. Kup sobie nowy.

Reply to
kogutek

kogutek pisze:

Dobrze że napisałeś to w poniedziałek, bo w sobotę jeszcze o tym nie wiedziałem i naprawiłem.

Reply to
PeJot