regulacja silnika maszyny do szycia

Czołem.

Moja lepsza połowa zrzuciła niechcący pedał do regulacji obrotów silnika
maszyny do szycia ( TUR 2 czy jakoś tak ) i od tego czasu pedał pracuje
cyfrowo ( nie działa/działa na maksymalnych obrotach ). ZTCW tam jest 2
rezystory sterowane naciskiem poprzez dźwignię i najprawdopodobniej
mechanizm dźwigni uległ uszkodzeniu. Pewnie jakoś dało by się to
reanimować, ale wolałbym użyć jednak współczesnego regulatora fazowego.
Nie mam jednak pomysłu jak prosto zaimplemontować potencjometr w taki
pedał. Może zrezygnować z potencjometru i dać np. ze 4 mikrowyłączniki
sterowane jakąś krzywką ?
--
P. Jankisz
Re: regulacja silnika maszyny do szycia

Wśród pewnej grupy kierowców odrzucających nowinki techniczne istniał
pogląd, że "dobry kierowca ABS ma w nodze". Parafrazując, dobra krawcowa
PWM ma w nodze :-D

Re: regulacja silnika maszyny do szycia

20 lat wytrzymalo a Ty chcesz zmieniac;) kup nowy za 50zl;)

pozdrawiam
Artur

Re: regulacja silnika maszyny do szycia

Jeżeli nic nie popękało to najlepiej naprawić to co istnieje, od cieńszej
strony pedału jest oś zabezpieczona od spodu na środku zalakowanym wkrętem
(tak przynajmniej pamiętam). Delikatnie rozbierz pedał ( uważaj na
rezystory - stos węglowych płytek w ceramicznych obudowach) ustaw wszystkie
dźwignie w odpowiednie wgłębienia i poskładaj w całość. Samo składanie nie
jest proste bo sprężyna skutecznie to utrudnia :)

Pozdrawiam Gejzero.

Re: regulacja silnika maszyny do szycia

Rozbierałem pedał, łącznie z tymi durnymi rezystorami z płytkami. Wg
omomierza jest OK, problem jest w tej dźwigni która ściska te rezystory.
W obudowie są ślady po wyłamaniu jakiegoś elementu, ale nie potrafię
sobie wyobrazić jak on mógł wyglądać.

--
P. Jankisz
Re: regulacja silnika maszyny do szycia

Tam wielkiej filozofii nie bylo - pedal naciskal na blaszke i ja
wyginal, a ona koncami sciskala rezystory. Pod koniec zwieral dwie
blaszki. Chyba jakis zwykly zestyk.

J.

Re: regulacja silnika maszyny do szycia

A moze jednak przejsc sie do sklepu - dawniej mieli te zestawy,
grosze to kosztowalo, 5 minut roboty i bedzie dzialal jak nowy.
Albo spojrzec na allegro czy pedalu nie mozna kupic za 20zl, albo
calej maszyny za 30 :-)

Zony musisz spytac, mnie sie czasem bardzo wolne obroty przydaja,
ale ja nie krawiec.

Tylko uwazaj zebys nie skonczyl jak Toyota :-)

J.

Re: regulacja silnika maszyny do szycia

OIMW to naście lat temu producent przeszedł na regulację fazową,
przynajmniej na rynek niemiecki.

Nie ma.

Najświeższy pomysł to kompletny regulator od wiertarki, zaimplementowany
do pedału. Skok cyngla nieduży, trzeba będzie dobrać długość dźwigni
pedału do tego skoku.

Dywaników nie przewiduję :)

--
P. Jankisz
Re: regulacja silnika maszyny do szycia

Tzn. za 20 zł nie ma, za 60 są :>

--
P. Jankisz
Re: regulacja silnika maszyny do szycia

http://www.motoallegro.pl/item1006267125_regulator_stopka_pedal_maszyn_do_szycia_lucznik.html

za 45 nowy "od ręki" - czy warto się bawić w naprawę ?

Re: regulacja silnika maszyny do szycia

Mowie o samym rezystorze weglowym - kilkanascie krazkow w rurce.
To sie dawalo kupic. Ale najpierw rozkrec, moze sie cos ulamalo czy
wypadlo - te rezystory sa srednio odporne.

Ja mam dwie wiertarki ktore juz sa zero-jedynkowe :-(

J.

Re: regulacja silnika maszyny do szycia

Pisałem już - na omomierz jest OK, na nacisk reaguje, tylko mechanika
się rozsypała.

Mam w szufladzie stary ale sprawny regulator, tylko jakoś bez wzięcia
wszystkiego do ręki nie mogę sobie wyobrazić mechaniki do tego.

--
P. Jankisz
Re: regulacja silnika maszyny do szycia

Dokładnie tak jak piszesz, zasada działania niby trywialna ale to co
wymyślili w tym "pedale" zbyt proste nie jest.
W górnej części jest bolec, na którym trzyma się sprężyna i taka krzywka.
Pamiętam że przy pełnym dociśnięciu rezystory są zwierane nie wiem czy nie
za pomocą tej krzywki.
Kilka takich egzemplarzy reanimowałem. Najważniejsze żeby nie popękał w
okolicy zawiasu i tej blokady ograniczającej rozwarcie. Reszte chyba idzie
spokojnie pokleić bo nie przenosi aż tak dużych obciążeń.

Gejzero
Gejzero.

Re: regulacja silnika maszyny do szycia

To jest bakielit, który po latach rozlatuje się od patrzenia na niego.

--
P. Jankisz
Re: regulacja silnika maszyny do szycia

To chyba na jakiś lichy trafiłeś, albo i oszukany, w domu mam przynajmniej 3
takie pedały i ich wytrzymałość mechaniczna nie pozostawia nic do życzenia
;)

Gejzero.

Re: regulacja silnika maszyny do szycia

I to jest najlepsze podsumowanie tematu w dowcipny sposób nawiązujące do
destrukcyjnego wpływu patrzenia na trwałość wyrobów bakelitowych.

Re: regulacja silnika maszyny do szycia

Bakielit bakielitowi nie równy. Ten co mi się rozsypał jest tak
porowaty, jakby w 50 % składał się z piasku.

--
P. Jankisz
Re: regulacja silnika maszyny do szycia
No dobra. Masz rację, co nie zmienia faktu ze w dalszym ciągu masz to coś
popsute. W życiu tego nie naprawisz. Nie założysz również do środka żadnego
innego sterownika bo się na tym nie znasz i nie potrafisz. Jak byś się znał i
potrafił to byś się nie pytał tych co również się nie znają lub nie potrafią.
Kup sobie nowy.

Re: regulacja silnika maszyny do szycia

 > W życiu tego nie naprawisz. Nie założysz również do środka żadnego

Dobrze że napisałeś to w poniedziałek, bo w sobotę jeszcze o tym nie
wiedziałem i naprawiłem.

--
P. Jankisz