realizacja bramki not (cmos)

Witam

Potrzebuje jedna sztuke bramki NOT w technologii cmos. Niestety w polsce takie rzeczy nie sa dostepne a nie bede dawal calego ukladu 14 nozkowego.

Probuje wiec zrobic cos takiego

Moglby ktos zaproponowac jakies dwa tranzystory ktore by sie nadawaly ?

Najlepiej cos w SMD. Ostatecznie najmniejsze mozliwe przewlekane.

Reply to
bagno

Użytkownik bagno napisał:

Jakie napięcie zasilania ? Może coś z serii single-gate w obudowie SOT235

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

to nie bedzie dobre?

qlphon

qlphon pisze:

Sklep Namadero chyba nie działa, to znaczy zamówienia trafiają do /dev/null.

Ja w każdym razie nie otrzymałem żadnej odpowiedzi na moje zamówienia, oczywiście towaru też nie.

Pozdrawiam, Michał

Reply to
Michal Smolnik

Użytkownik bagno napisał:

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

In the darkest hour on Tue, 3 Nov 2009 10:00:53 +0100, bagno snipped-for-privacy@o2.pl screamed:

Wiem, że to armata na wróble, ale może ATtiny13?

Reply to
Artur M. Piwko

a czas propagacji w armacie? ;)))

Reply to
DJ

bagno pisze:

W każdym sklepie internetowym będziesz miał podobnie. No chyba że masz jakiś za rogiem. Jak mam pojechać do Robotronika (2*10 km plus zmarnowana godzina) to wolę zamówić coś w TME (15 pln netto) Jak zamówię do godziny 15 to mam towar następnego dnia o godzinie 9 rano.

Reply to
Mario

Moim zdaniem dzielenie linii pomiędzy sygnał zegarowy a wyjście danych, to ogólnie mówiąc głupi pomysł ;)... nie znam dobrze tych układów radiowych (teraz przeglądam PDFa), więc może w tym wypadku jest to możliwe... ale ogólnie rzecz biorąc lepszym wyjściem byłoby użycie jednej linii do FSK i nIRQ :). Po prostu R1 jedną stoną do nIRQ, drugą do PB0 ;)... . Po wysłaniu transmisji przełączasz dany pin na Hi-Z i już :). Ewentualnie (jeśli ten nIRQ to wyjście typu OC) to podciągasz PB0 do zasilania (wewnętrznie), tylko wówczas wypadałoby trochę zmniejszyć R1 ;)...

Chyba, niby, może, raczej.... i co jeszcze?? Pisz konkretnie, mam 1 albo mam 0... Jak nie wiesz, co tam jest, to Ci nikt nie pomoże. Napisz co to za negator, gdzie go wstawiłeś (bo z opisu to nie wynika) - najlepiej dorysuj go (ręcznie) na tym schemacie... Napisz też co to znaczy "za rezystorem".

A dajesz sobie rękę uciąć za niego? Może wcale mu nie działa? Może zrobił jakąś poprawkę w hardwarze, której zapomniał umieścić na schemacie? Poza tym - soft na tego ATtiny piszesz sam, czy też masz od autora?? Bo może problem tkwi w złej inicjalizacji itp??

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Są dwa zasadnicze pytania

- co się dzieje, gdy układ dostaje "własny" wygnał zegarowy (z nIRQ na SCK)??

- co się dzieje, gdy linię PB2 przełączasz w stan Hi-Z? Chyba, że tego nie robisz ;)

Wiesz co? Widzę, że masz tam jeden pin podłączony do diody LED... weź ją wywal i tego pinu użyj do komunikacji - rozdziel SCK i nIRQ. Jak Ci się uda to tak uruchomić, to będziesz kombinować z połączeniem z powrotem.

OK, racja!! Jeśli w czasie, gdy układ taktuje nIRQ Ty musisz coś wysyłać przez PB0, to nie można tego połączyć!

Może poproś autora o samego HEXa (jeśli nie chce on przesłać źródeł). Zobaczysz, czy coś nadaje. Jak tak, to znaczy że się da, jak nie - to widać problem z hardwarem, konfiguracją albo coś ;)...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop