Reaktywacja prostownika akumulatorowego

Buduję sobie prostownik do ładowania akumulatorów. Nie bardzo mam problem z
elektroniką, raczej z zasadą działania.
Do jakiego napięcia ładować akumulator (ponoć Ca do 15,8 - przecież w
samochodzie nie są tak ładowane nigdy?). Jak ładować akumulator w celu
odsiarczenia cel? Małym prądem? Ładować prądem 1/10 pojemności i
rozładowywać prądem 1/10 ładowania - tak słyszałem, ale w jakich cyklach
czasowych? Czy do mocno zużytych akumulatorów najpierw startować słabszym
prądem, a potem (przy jakim napięciu) przejść na większy?
Pytałem w Exide, ale odpisali żebym się grzecznie odczepił.

Re: Reaktywacja prostownika akumulatorowego

Use google Luke!

;)

Włodek

Re: Reaktywacja prostownika akumulatorowego

IMO to nie bardzo ma sens - kup sobie nowy.

Ale mozesz poczytac te linki i ewentualnie opisac co wyszlo
  http://home.comcast.net/~ddenhardt201263/desulfator/desulf.htm
  http://p198.ezboard.com/bleadacidbatterydesulfation

A prostownik .. dzis chyba najlepiej przerobic stary zasilacz
komputerowy.

J.

Re: Reaktywacja prostownika akumulatorowego
Hello cranky,

Też bym tak napisał.

Re: Reaktywacja prostownika akumulatorowego

Przystępnie na te tematy łącznie z odsiarczaniem archiwum Młodego Technika :
http://www.mt.com.pl/?id12%&ar=nw
W wyszukiwarkę wpisać akumulator.

Re: Reaktywacja prostownika akumulatorowego

standardowo przyjmuje sie max prad ladowania 1/10 pojemnosci (czyli np. dla
100Ah akumulatora to 10A) ale zwykle producent podaje jakim pradem
akumulator powinien byc ladowany w jego dokumentacji (lub pisze na obudowie
po prostu)

napiecie do jakiego 'uda' ci sie naladowac akumulator zalezy od rezystancji
wewnetrznej akumulatora.

odsiarczanie - kilka miesiecy niewielkim pradem , ale i tak bedziesz mial
korozje. bardziej uszkodzone akumulatory szybciej skoroduja niz sie
odsiarcza.

btw. akumulator olowiowy jest recyklowalny w 98% , wystarczy oddac do skupu,
albo przetopic.

Re: Reaktywacja prostownika akumulatorowego

Dzięki JF i Adam. Wiele się wyjaśniło, choć nic w kwestii ładowania
akumulatorów Ca ani w kwestii wpływu ładowania jednopołówkowym
prostownikiem na odsiarczanie (sowiecki patent).
Roman i Włodek - niewiedza to żaden wstyd, ale tak bym się nią nie chwalił
na wszym miejscu.

Re: Reaktywacja prostownika akumulatorowego

(ciap)

http://plonk.bocznica.org /

Włodek :))

Re: Reaktywacja prostownika akumulatorowego
Hello Włodzimierz,

I tak obdarzasz go zbytkiem łaski. Nawet na PLONKa trzeba sobie choć
trochę zasłużyć.

Re: Reaktywacja prostownika akumulatorowego
Jak byłem jeszcze mały to znałem starego majstra, który już nie robił
odsiarczania, ale mi opowiadał jak robił. Pudełka do akumulatorów były
otwierane i można było dostać surowce czyli pojedyncze wkłady. Akumulatorów
nie można było wtedy dostać. Taki wkład można było wyjąć i oczyścić
drewnianymi narzędziami. Czysto złożony akumulator należało zalać czystą
destylowaną wodą i ładować i kilka razy to powtórzyć. Potem zalać
elektrolitem i jeszcze raz naładować. Akumulator odzyskiwał jakąś cześć
swojej pierwotnej mocy. Były jeszcze fiolki z miksturą, która dolana do cel
naprawiała uszkodzenia. Natężenie prądu należy zmierzyć i tego się trzymać.

Reaktywacja prostownika akumulatorowego

Zrób żeby odłączał ładowanie przy 14,5V. A jak potrzebujesz zregenerować stary
to już ktoś napisał że w hucie ołowiu najlepiej go zregenerują. Ja zdaję sobie
sprawę że nie zawsze ma się kasę jak padnie akumulator. Nikomu nie udało się
zrobić ze starego akumulatora takiego co ma 30% pojemności. Tobie też się nie
uda.