Reaktywacja prostownika akumulatorowego

Buduję sobie prostownik do ładowania akumulatorów. Nie bardzo mam problem z elektroniką, raczej z zasadą działania. Do jakiego napięcia ładować akumulator (ponoć Ca do 15,8 - przecież w samochodzie nie są tak ładowane nigdy?). Jak ładować akumulator w celu odsiarczenia cel? Małym prądem? Ładować prądem 1/10 pojemności i rozładowywać prądem 1/10 ładowania - tak słyszałem, ale w jakich cyklach czasowych? Czy do mocno zużytych akumulatorów najpierw startować słabszym prądem, a potem (przy jakim napięciu) przejść na większy? Pytałem w Exide, ale odpisali żebym się grzecznie odczepił.

Reply to
cranky
Włodzimierz Wojtiuk

IMO to nie bardzo ma sens - kup sobie nowy.

Ale mozesz poczytac te linki i ewentualnie opisac co wyszlo

A prostownik .. dzis chyba najlepiej przerobic stary zasilacz komputerowy.

Też bym tak napisał.

standardowo przyjmuje sie max prad ladowania 1/10 pojemnosci (czyli np. dla

100Ah akumulatora to 10A) ale zwykle producent podaje jakim pradem akumulator powinien byc ladowany w jego dokumentacji (lub pisze na obudowie po prostu)

napiecie do jakiego 'uda' ci sie naladowac akumulator zalezy od rezystancji wewnetrznej akumulatora.

odsiarczanie - kilka miesiecy niewielkim pradem , ale i tak bedziesz mial korozje. bardziej uszkodzone akumulatory szybciej skoroduja niz sie odsiarcza.

btw. akumulator olowiowy jest recyklowalny w 98% , wystarczy oddac do skupu, albo przetopic.

Reply to
Piotr Curious Gluszenia Slawinski

Dnia Sun, 15 Feb 2009 08:55:46 +0100, cranky napisał(a):

Dzięki JF i Adam. Wiele się wyjaśniło, choć nic w kwestii ładowania akumulatorów Ca ani w kwestii wpływu ładowania jednopołówkowym prostownikiem na odsiarczanie (sowiecki patent). Roman i Włodek - niewiedza to żaden wstyd, ale tak bym się nią nie chwalił na wszym miejscu.

Reply to
cranky

cranky snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Zrób żeby odłączał ładowanie przy 14,5V. A jak potrzebujesz zregenerować stary to już ktoś napisał że w hucie ołowiu najlepiej go zregenerują. Ja zdaję sobie sprawę że nie zawsze ma się kasę jak padnie akumulator. Nikomu nie udało się zrobić ze starego akumulatora takiego co ma 30% pojemności. Tobie też się nie uda.

Reply to
sok marchwiowy
Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

I tak obdarzasz go zbytkiem łaski. Nawet na PLONKa trzeba sobie choć trochę zasłużyć.