Re: Zabezpieczenie USB przed zwarciem

Standard USB przewiduje zabezpieczenie pradowe, wiele kart USB PCI tego nie ma ze wzgledu na to ze kazdy raczej zasilacz w komputerze je ma .

Reply to
JohnyBravo

Jezeli chcesz sie naprawde dobrze zabezpieczyc to wsadz do srodka aktywnewgo HUBa USB z wlasnym zasilaniem. H.D.

Reply to
H.D.

JohnyBravo napisał(a):

Doświadczalnie sprawdzone, że nie każdy zasilacz ma zabezpieczenie. (tak to standardy są przestrzegane). Budowałem urządzenie komunikujące się z USB (też z niego zasilane). Złącze było zabezpieczone przed ESD układem MAX3207 - to są pary diod do zasilania i masy. Przez pomyłkę wlutowałem odwrotnie i po włożeniu wtyczki zwarłem zasilanie USB. Efekt? Zasilanie komputera ani drgnęło (widać wydajny zasilacz :) ), zaś w płytce testowej wypaliło (dosłownie - płomień i dym) dziurę - z MAXa nic nie zostało.

Pozdrowienia, MKi

Reply to
MKi