Re: Przepisowe podłączenie dzwonka 230V

lepiej niech faza nie panuje na urządzeniach ktore nie pracują.

jak gruby kabel wprowadzają do mieszkań?

ja bym im dał listwę ;)

niech nikt nie wkłada pazurów jak w pokojach nie wkłada.

1000 omów, no nie wiem, ja bym nie dotykał :)

dlaczego taka duża?

ja bym im tylko pozwolił podłączyć nowy przewód
i poszoł won! gdzie się kończy przewód od dzwonka to moja sprawa.

--
Piotr

Re: Przepisowe podłączenie dzwonka 230V

pewnie jedna na całe mieszkanie. nadal duża?

Właścicielowi nie powiesz won.
Zasadniczo mieszkanie w spółdzielni jest własnością spółdzielni,
spółdzielca ma jedynie spółdzielcze prawo do lokalu, czy to lokatorskie
czy własnościowe. On sam właścicielem rzadko kiedy jest
(przekształcenia w ostatnich latach, jeśli ktoś był świadomy).

--
DJ

Re: Przepisowe podłączenie dzwonka 230V

wtedy zbyt mała, zrozumiałem że ten S B16 to zabezpieczenie
oświetlenia w mieszkaniu. Mogliby wprowadzić kabel 3 x 4mm
i dać B25 na korytarzu na całe mieszkanie.

Właściwie to nie wiem o co chodzi spółdzielni pomnażającej jakieś
listwy na klatce dla przycisku dzwonkowego. Czyżby zasilanie dzwonków
szło z prądu wspólnego klatkowego a tylko krótki kabel przechodził
przez ścianę do dzwonka nad drzwiami.

--
Piotr

Re: Przepisowe pod łącze nie dzwonka 230V

Kabel z rozdzielni do skrzynki bezpiecznikowej Cu 5x4mm2,
W rozdzielni licznik 1-F ,dalej podłączona tylko jedna faza i ochronny
(od strony mieszkania nie używany), reszta drutów czeka na ewentualny
trójfazowy licznik - raczej nie planuję takiej inwestycji.
Ochronnego do gniazd nie ma jak doprowadzić bez kapitalnego
remontu mieszkania a dokładanie różnicówki do obwodów
oświetlenia tylko ze względu na dzwonek nie ma sensu.

Wlazłem na stołek i obejrzałem zainstalowane eSki:
Oświetlenie B10A, gniazda łazienka B16A,
Reszta gniazd - kuchnia i pokoje, niestety razem, - B16A
Płyta ceramiczna  2szt B16A

P.S. Komornika nie oczekuję, więc dzwonek może zostać,
tylko dalej nie wiem, jaki przepis każe zmieniać sposób podłączenia.

Do pięknego radzieckiego dzwonka mam sentyment - był na niskie napięcie
więc jeszcze w poprzednim mieszkaniu dołożyłem mu trafko.
Robi dźwięczne ding-dong-ding-dong, tak długo, jak się trzyma guzik.
W środku ma przerywacz w postaci przechylnej ampułki z rtęcią -
jej bezwładność określa częstotliwość plumkania.
--
Wmak

Re: Przepisowe podłączenie dzwonka 230V

Jeśli popsułbym ludziom poniemiecki guzik od dzwonka to niezapłaciliby
mi za pracę i obciążyli. Za plastikowe listwy pewnie spuściliby mnie ze
schodów ;)

--
Piotr

Re: Przepisowe pod łącze nie dzwonka 230V

Zabezpieczenie przedlicznikowe w szafie jest B25A - co dalej opisałem
wcześniej.
Dzwonek zasilany z mojego prywatnego prądu, przewód z fazy obwodu oświetlenia
przez dzwonek leci sobie wewnątrz prefabrykatu do podtynkowego włącznika i
wraca do zera w mojej puszce..
Wszystko schowane i trudnodostępne dla wandali.

Całą instalację oświetlenia klatki schodowej przerabiają na natynkową w
listwach PCV, na sufitach dali płaskie  prostokątne oprawy z oszczędnymi
świetlówkami "na bagnet".
Ciekawe, jak długo wytrzymają.

Jedna pozytywna zmiana - w szafach na każdym piętrze jest gniazdo wtykowe z
"administracyjnym prądem".
Ciekawe, czy kupią Pani Gospodynij jakiś odkurzacz, by nie musiała latać
ze szczotką, wiadrami i mopem -- tego chyba nie doczekamy..
--
Wmak

Re: Przepisowe podłączenie dzwonka 230V

Pewnie jakis debil byl na robotach w szkoplandii oni tam klada w
peszlach nawet faze.

Re: Przepisowe pod łącze nie dzwonka 230V

Nie mam pojęcia do czego odnieść twoją uwagę i jak ją rozumieć...

Czasem dobrze wkleić kawałek cytatu poprzednika.
--
Wmak

Re: Przepisowe podłączenie dzwon ka 230V
dupa

Re: Przepisowe podłączenie dzwonka 230V

Ludziom, owszem.
Spółdzielni mieszkaniowej? nieeee, im to zwisa.

--
DJ

Re: Przepisowe podłączenie dzwonka 230V

Jakieś dziwne te spółdzielnie macie.