Re: Obciążenie indukcyjne a różnicówka

Na pewno by nie zaszkodził, bo tym draństwem zapewne "śmiecisz" nie tylko sobie ale i sąsiadom...

Załóż, przekonasz się czy i nie na różnicówkę pomoże (pamiętaj o uziemieniu / zerowaniu)

Reply to
Marek Lewandowski

Użytkownik "Marek Dzwonnik" snipped-for-privacy@message.pl napisał w wiadomości news:3f5e4722$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

To jest nowy blok jest w nim prawdziwe uziemienie PE.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" snipped-for-privacy@wp.pl.NOSPAM> napisał w wiadomości news:bjlhro$32u$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl

W takim razie, czy okap nie wprowadza jakiejś upływności (ale niekoniecznie metalicznego zwarcia) pomiędzy N i PE? Przy normalnej pracy wentylatora pobór prądu a tym samym upływ do PE jest niewielki. Natomiast prąd rozruchowy silnika może być na tyle duży, że lokalny wzrost potencjału N (w okapie) wystarcza do przekroczenia 30mA uciekających do PE. Po prostu próbuję znaleźć jakieś logiczne wytłumaczenie.

Reply to
Marek Dzwonnik

Użytkownik "Marek Dzwonnik" snipped-for-privacy@message.pl napisał w wiadomości

Witam, właśnie o to chodzi bo różnicówka mówi że jest coś nie halo!. Wszystko trzeba sprawdzić żeby potem opierając się o okap nie "zaswiecić"

Jak jest podłączony okap Może on ma N na obudowie ?, (wiem ale nie takie cuda widziałem :)

Pozdrawiam Łukasz

Reply to
Ukaniu

jak na moment przerwiesz zasilanie silnika asynchronicznego, to prąd w wirniku krótkozwartym płynie jeszcze, ale pole obraca się synchronicznie. jak pechowo trafisz załączając go ponownie to indukowane w stojanie napięcie może wypaść w przeciwfazie do sieciowego ->

krótkotrwałe ciężkie zwarcie z tego wychodzi.

Może po prostu różnicówka jest szybsza? Mi się udało wywalić bezpiecznik

3x32A na 380V na przyłączu w laboratorium a bezpiecznik 3x16A na stole nie wyłączył się.
Reply to
Marek Lewandowski

a to jest sam wylacznik czy wylacznik z bezpiecznikiem ? jezeli ten drugi to kup o charakterystyce C :)

Reply to
DJ MuNiO

dopiero później doczytałem, że to chodzi o 30W...

? mam wrażenie, że widziałem takie pakiety (w jednym pudełku i to i S-ka), ale równie dobrze mogłem źle widzieć.

Reply to
Marek Lewandowski

Oj nie kazda, nie kazda..

ML> mam wrażenie, że widziałem takie pakiety (w jednym pudełku i to i S-ka), ML> ale równie dobrze mogłem źle widzieć. Nie - widziales dobrze - bardzo czesto sie zdarzaja roznicowki 1/3 fazowe (czesciej 1-fazowe) ze zintegrowanym zabezpieczeniem nadpradowym. Wiem bo takie montowalem w ilosciach dziesiatek w nowych mieszkaniach pare latek temu.

Reply to
Łukasz Bolesta