Re: generator napięcia "na kolanie"

aha, raczej DC niż AC bym wolał...

Re: generator napięcia "na kolanie"

"Na kolanie" i niezbyt dokładnie to chyba bym transformatorem próbował.
Stronę niskonapięciową podłączyć do DC i wyłączać. Ja zrobiłem coś
podobnego, ale na niższe napięcie, jako generator impulsu 50V jako marker
do oscylografu (takiego piszącego na papierze), na małym przekaźniku.
Możesz też wziąć cewkę zapłonową do samochodu, tylko najpierw sprawdzić ile
na wyjściu wyjdzie.

Re: generator napięcia "na kolanie"
W sumie najlepiej byłoby z trafopowielaczem, ale jak raz nie mam.
Cewki z samochodu też nie wykręcę :) A nawijać do paru "strzałów" nie się nie
chce za bardzo.
Więc może tak - mam tu transformator 220/110, podłączę odwrotnie , czyli mam
460V, i to na powielacz diodowy
x3 , czyli 1380V. Wolę z transformatorem, bo jakoś nie lubię podłączać się
bezpośrednio do gniadka :)

Jak rozumiem, podłączam na chwilę trafo do sieci, odłączam - i na kondensatorach
powielacza mam
napięcie.

Teraz zachodzi kolejny problem - jak to napięcie podłączyć do badanego układu -
najlepiej byłoby
przez jakiś przekaźnik, ale pewnie to trochę za dużo na przekaznik...

Re: (OT)generator napięcia "na kolanie"
No popatrz, a ja młodonastoletnim będac popełniłem coś takiego
http://dino.inosak.org/obrazki/powielacz.jpg

--
Włodek

http://dino.inosak.org

Re: (OT)generator napięcia "na kolanie"

Wybacz, że pozwoliłem sobie zajrzeć, ale co to jest?

http://dino.inosak.org/obrazki/font_1.JPG
http://dino.inosak.org/obrazki/font_2.JPG

Wygląda intrygująco.

--
Gof
http://www.chmurka.net /

Re: (OT)generator napięcia "na kolanie"

Zabawkowa fontanna ? i pompka do niej.

J.

Re: (OT)generator napięcia "na kolanie"

Fontanna... ja się sugerowałem nazwą "font" i myślałem, że jakaś stara
czcionka :)

--
Gof
http://www.chmurka.net /

Re: (OT)generator napięcia "na kolanie"
w skali H0
nabywca jej nie znalazł w paczce :/
na a.p.a opisałem

--
Włodek

http://dino.inosak.org

Re: generator napięcia "na kolanie"
No dobra, uczyniłem mniej więcej jak powiedziałem, tyle, że wziąłem z
transformatora 110V AC,
jako że kondensatory miałem 1u/250V. Zrobiłem powielacz 8-mio stopniowy, i
miernik mi pokazał lekko ponad 1000V.

Niestety, układ przeciw przepięciowy okazał się nad wyraz skuteczny, bo mimo
traktowania go tym napieciem, nie przepuścił więcej niż jakieś 70V, czyli tyle,
na ile jest warystor.

Nawet lekko rozczarowany jestem, bo nic nie esplodowało, a się naszykowałem.
Widać za mała energia została dostarczona :)
Ale ok, to mi na razie wystarcza.

Dziękuję kolegom za pomoc.

Re: generator napięcia "na kolanie"

Rozp... warystor to nie problem. Daj na wyjście odpowiednio duży kondensator
(mam takowy w piwnicy, 680?F na 500V), zrób baterię jakieś 2mF albo więcej
to rozpirzysz wszystko. Ino po co?
Choć rozładowanie baterii kondensatorów 100?F na 40kV wygląda bardzo ładnie
:-)

Re: generator napięcia "na kolanie"

Rozladowywac tez trzeba umiec :-)

http://205.243.100.155/frames/shrinkergallery.html

J.

Re: generator napięcia "na kolanie"

ładnie

Bateria ładna, 80kJ w układ potrafi go rozruszać:)
Ale ISO i znaczek μ chyba się gryzą.

pzdr
bartekltg

Re: generator napięcia "na kolanie"

Robisz ten test (i jego zalozenia) z zamknietymi oczami. Poczytaj
IEC6100-4-5 ktore to opisuje surge, to zrozumiesz zalozenia do testu.
Wtedy (nawet jesli nie musisz) to bedzie Ci latwiej napisac zalozenia do
tego co chcesz testowac.

A ze nie wybuchlo? Warystor sie degraduje z kazdym impulsem, wiec nie
jest niemozliwe ze przy nastepnym surge szlag go trafi i zrobi zwarcie.

--
Jerry1111

Re: generator napięcia "na kolanie"

Ano dokładnie tak jest - zrobiłem (na razie jakkolwiek) , bo nie tyle muszę, ile
chciałbym później zrobić
to rzeczywiście w miarę "profesjonalnie". Tak, że dzięki za wskazówkę.

No tak, ale to egz. testowy, do zniszczenia, więc nie będzie już używany
normalnie.

Re: generator napięcia "na kolanie"

Po prostu nie starczylo Ci cierpliwosci zeby doczekac do wybuchu ;-)

--
Jerry1111

Site Timeline