Re: Enkoder obrotowy HQ

W moim prostym urządzeniu używam taniego impulsatora (http://
www.tokyoden.com/product/html/encoder/EC11-e.htm) i nie ma najmniejszych
problemĂłw. Istotnie, jak jest "grzechotka" to nie zawsze wypada w
momencie przejścia do następnego stanu. Stan całości odczytuję okresowo
(nie przez przerwanie) więc nie ma problemu ze złym odczytem stanu.

Kiedyś kiedyś kupiłem taki impulsator firmy BOURNS - jakościowo jest
bardzo dobrze wykonany. ZaleĹźy do czego potrzebujesz.

P.S.
TwĂłj czytnik nie deklaruje zestawu uĹźywanych znakĂłw

--
Ł.

Re: Enkoder obrotowy HQ
https://www.elfa.se/elfa3~pl_pl/elfa/init.do?init=1&shop=ELFA_PL-PL#query=alps ;in=prod;node20%516;id=1;

Który dokładniej? Bo są za 8zł i za 25zł. Zastanawia mnie skąd taka różnica
w cenie. Chyba nie tylko z powodu ośki, która jest metalowa lub plastikowa?

Michał

Re: Enkoder obrotowy HQ
d taka

A6%ciB1%gnij dataszity i porF3%wnaj sobie po ile majB1% gwarantowanych ty=
siEA%cy20%
obrotF3%w.

--20%

Re: Enkoder obrotowy HQ

1. EC12E2430804 - 6,43zł -  plastikowa oś, 24 pozycje, z grzechotką 30k
cykli, 0,5mA
https://www.elfa.se/elfa3~pl_pl/elfa/init.do?item35%-846-38&toc20%516
2. STEC11B09 - 30,60zł - metalowa ośka, 20 pozycji, 15k cykli - czyli
MNIEJ!, 10mA
https://www.elfa.se/elfa3~pl_pl/elfa/init.do?item35%-846-70&toc20%516
(ciekawe, że na stronie Alpsa nie znalazłem rodziny STEC, ani nawet
podobnego symbolu)

Dopiero teraz zauważyłem różnicę w maksymalnym prądzie styków. Zatem
wnioskuję, że cena nie jest dyktowana trwałością mechaniczną, a elektryczną.

Teraz zastanawia mnie, jak ten parametr determinuje rozwiązania układowe.
Tyle, że już późno...
Może ktoś z odpowiednią wiedzą podpowie.

Michał

Re: Enkoder obrotowy HQ
Polecam Bourns.
Trwałość 200 tys.