Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezaw odność działania uC - Page 2

Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezaw odność działania uC

Tu mnie zaciekawiłeś... nie wiedziałem że szyny się smaruje.
A jak tramwaj na takich posmarowanych szynach hamuje?

Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezaw odność działania uC

Też nie wiedziałem :)
Po pierwsze na tych odcinkach nie hamuje (bo chodzi konkretne odcinki),
a po drugie myślę, że gdyby była potrzeba, to by jakoś zahamował...

Ale to są odcinki "przejazdowe", on tam jedzie równo.

Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorsk a) - niezawodność działania uC

Koledzy,
Smaruje się nie szyny, a _obrzeża_ szyn. Chodzi o zmniejszenie zużycia
szyn na łukach i (w drugiej kolejności) o zmniejszenie oporów jazdy na
łukach.

Aby nie marnować smaru układ działa np. tak, że jest czujnik drgań,
sterownik i pompka smaru. Kiedy zbliża się pociąg (tramwaj), podawana
jest ustalona porcja smaru. Czy tak to działa u Ciebie?
Są układy smarowania zasilane z baterii. Pojemność baterii obliczona
jest tak, żeby starczyła na cały pojemnik smaru. Przy wymianie pojemnika
ze smarem - wymienia się też baterię.

Michał

Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC

Jak chce zahamować, to dla odmiany sypie piasek. Taki tramwaj, to ma
rozchwianą osobowość.

Pędy, zapędy, ognie, ogniwa,
Wesoło w czubie i w piętach,
Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezaw odność działania uC

Ciekawe to wszystko... Zastanawiam się teraz jak na takich
posmarowanych torach tramwaj wyjedzie np. pod górkę? :-)
Np. w takim mocno pofałdowanym San Francisco....
http://www.noholidaynolife.com/2010/05/26/see-california-with-a-train-hotel-package-from-la-to-san-francisco/

Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC

http://www.noholidaynolife.com/2010/05/26/see-california-with-a-train-hotel-package-from-la-to-san-francisco/

W San Francisco, to w ogóle nie problem, bo tam tramwaje już dawno wspinały
się po sznurku -- co zresztą widać na załączonym wyżej obrazku.

Albo tu: http://en.wikipedia.org/wiki/San_Francisco_cable_car_system

Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezaw odność działania uC
http://www.noholidaynolife.com/2010/05/26/see-california-with-a-train-hotel-package-from-la-to-san-francisco /

No tak... skleroza nie boli... byłem, widziałem, i zapomniałem że na sznurku
:-)

Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawod ność działania uC

Chyba lepiej żeby program w maliny nie poszedł wcale niż miałby tam iść
co iskra?
Po mojemu - ekranowanie i kupa kondensatorĂłw.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

No to przecież nie "zamiast" tylko dodatkowo :)
Oczywiście, że podstawa to zabezpieczenie przed wysypką. Ale ta TEORETYCZNIE
zawsze się może zdarzyć.

No mniej więcej tak - z mojego doświadczenie, najwięcej problemów może
sprawić złe zasilanie - czyli ;
1. porządek na zasilaniu
2. zabezpieczenie we/wy
3. ekranowanie
4. watchdog

I można spać spokojnie.

Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawod ność działania uC
Sorry za to byE6% moBF%e laickie pytanie, ale jak w "warunkach
laboratoryjnych" wytworzyE6% podobne zakB3%F3cenia, sB1% jakieB6% schematy
urzB1%dzeF1% ktF3%re produkujB1% podobne zakB3%F3cenia, jeB6%li tak to pod=
 jakB1%
nazwB1% moBF%na je znaleBC%E6. Z gF3%ry dziEA%kuje za odpowiedBC%.

Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezaw odność działania uC

Sorry za to być może laickie pytanie, ale jak w "warunkach
laboratoryjnych" wytworzyć podobne zakłócenia, są jakieś schematy
urządzeń które produkują podobne zakłócenia, jeśli tak to pod jaką
nazwą można je znaleźć. Z góry dziękuje za odpowiedź.
-----
Akumulator, przerywacz, cewka, świeca...
P.G.

Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawod ność działania uC

Podobne zakB3%F3cenia generuje taka zapalarka do gazu:
http://www.foxagd.com/info.php?idprod3D%zge3
Takie i skuteczne przy testowaniu ukB3%adF3%w.

pytajB1%cy

Site Timeline