Re: Alibaba, zastanawiam się nad zakupem gniazd i wtyczek

Dzięki za pomoc.

Chcę kupić wtyki podobne do tych
http://cdn.sigma.octopart.com/5351697/image/Phoenix-Contact-1757022.jpeg
(inaczej nieco umiejscowione śruby; dość rzadko spotykany model) oraz
gniazda
http://cdn.sigma.octopart.com/5371624/image/Phoenix-Contact-1757242.jpg
(tylko bez ścianek bocznych). 8 pinów, napięcie 300V, rozstaw 5,08mm.

Zebrałem już kilka ofert z Alibaby. Pytałem o 1000 par (gniazdo-wtyk)
8-pinowe. Na ogół chcą w granicach $0,22 za pin (nie za cały wtyk). To już
jest cena dość spora -- można nabyć na Wolumenie w Warszawie w podobnej
cenie chiński produkt.
Znalazłem też na Aliexpress ofertę dużo tańszą. Spytałem tych droższych
oferentów, skąd taka różnica w cenie -- jeden z nich stwierdził, że to mogą
być gorsze materiały (np. nie spełnia ROHS) w tej taniej ofercie.

Pan Peter Ni przysłał mi ofertę tańszą, bo za wtyk chce $0,72 (nie za pin, a
za cały wtyk), a za gniazdo $0,096. Dla zamówień o wartości poniżej $2000
należy doliczyć $50. Do tego dochodzi VAT w Polsce, oraz chyba opłata za
obsługę celną, koszt transportu. Dla dolara o wartości 3,3zł, to będzie
2692,8 za 1000 kompletów wtyk-gniazdo, do tego $50 (165zł), do tego VAT ok.
700zł. W sumie może wyjdzie 3700zł (nie wiem, ile będzie kosztował transport
oraz obsługa celna), czyli 3,7zł za komplet.

Pozdrawiam,
    Robbo

Re: Alibaba, zastanawiam się nad zakupem gniazd i wtyczek

Czytałem o tym, że jakiś czas temu wybuchł mały skandal na Alibabie. Główny
dyrektor podał się do dymisji. Chodziło o oszustwa dokonane przez firmy z
tytułem Golden Suplier, które ten tytuł kupiły chyba za łapówkę (byli w to
zamieszani pracownicy Alibaby). Zbierali zamówienia, czekali na kasę i
znikali.
Jeden z kolegów w tym wątku polecił  http://www.aliexpress.com , jako
rozwiązanie bezpieczne.
Natomiast wiele osób kupuje od Chińczyków i jest zadowolonych.

Nawiązałem kontakt ze znajomym, który jest producentem pewnych podzespołów,
na bazie których buduje bardziej skomplikowane urządzenia. Zauważył, że
Chińczycy mają te podzespoły taniej i zamówił u nich. Napisał mi, że
uwzględniwszy podatki, cło miał zysk rzędu 20% w stosunku do ceny krajowej.
Do tego czas stracony na robotę papierkową. Stwierdził, że dla hurtowni to
sprawa opłacalna, ale dla niego już nie bardzo.

Robbo

Re: Alibaba, zastanawiam się nad zakupem gniazd i wtyc zek

Jak dobrze poszukasz to przetrzesz ścieżki :-) W końcu trafisz na tych co
mają w dobrej cenie :-)
Każdy asortyment jest inny ale radzę dobrze poszukać i gadać na chacie, a
nie wysyłać maile.
Ja już prawie nic nie kupuję w PL. Nawet zastanawiałem się nad opakowaniami.
Prawdopodobnie jestem w stanie zamówić piekne kolorowe pudełka za cenę
szarego u nas,.
A to tez się liczy.

Re: Alibaba, zastanawiam się nad zakupem gniazd i wtyczek
Dzięki za wskazówki. Będę starał się wynegocjować lepszą cenę. Chciałem
zapytać, czy robiłeś interesy z Peterem Ni z ULO Ggroup (bo takie wrażenie
odniosłem z Twojego poprzedniego wpisu)? Jeśli tak, to czy wszystko
przebiegło bezproblemowo?

Robbo

Re: Alibaba, zastanawiam się nad zakupem gniazd i wtyc zek

Pamietaj. To są chińczycy. U nich sie targuje ! To jest inna mentalność i
nie biorą sobie za afront to, że mówisz, że to za drogo.
U nas zleją cię ciepłym moczem szczególnie jak to pracownik, a nie
właściciel firmy.

Nie tam nie kupowałem ale te złącza nie wyglądają mi na to, że produkuje je
ten facet.
Poświęć czas i szukaj albo posadź syna nie szuka wieczorami :-)
Jak masz kupić dużo to znajdziesz kto je robi.
Każdy produkt wymaga przetarcia ścieżek. Ale z nimi trzeba rozmawiac Live, a
nie pisac maile. Od razu pytać o adres skype.

Re: Alibaba, zastanawiam się nad zakupem gniazd i wtyc zek

Po chińsku czy angielsku ? :-)

Re: Alibaba, zastanawiam się nad zakupem gniazd i wtyc zek

Ci frontmeni mówią dobrze po angielsku :-) tak trochę z chińskim akcentem
ale dobrze :-)
jak ktoś sie nie czuje na siłach to można na chat-cie poprzestać :-)
Ale budować pewien związek z nimi trzeba, bo maile to suche teksty, czasem
mogą być wrogo odbierane.
Da się z nimi wynegocjować lepszą cenę :-)

Re: Alibaba, zastanawiam się nad zakupem gniazd i wtyczek

Za taka galanterie taka kosmiczna cena ?

Ja za gniazdo Rj45 z trafkiem placilem 1$ i to bylo drogo bo zamowilem
tylko 500szt..

Re: Alibaba, zastanawiam się nad zakupem gniazd i wtyczek

Na Wolumenie można kupić te gniazda o ok. 30% drożej. Zatem zysk przy tej
ilości, jaką potrzebuję nie jest duży. Jednak Chińczycy nie chcą zejść z
ceny przy 1000 sztuk.
Dodam, że takie oryginalne gniazdo Phoenix Contact kosztuje w sklepie
30-40zł.

R.

Re: Alibaba, zastanawiam się nad zakupem gniazd i wtyc zek

Poszukasz to znajdziesz innego dostawcę. Wszystko opiera się o informację
handlową. Wypracujesz własne ścieżki to będziesz się śmiał z lokalnych
hurtowni.
Na końcu dojdziesz do wniosku, że lepiej całość lutować tam, a tutaj tylko
wgrywać firmware.

Site Timeline