Rdzenie ferrytowe z demontaĹźu i ich Al - Page 2

Re: Rdzenie ferrytowe z demontażu i ich Al

Ja to nawet pracę dyplomową o transformatorach pisałem
w Fortranie na Odrę. Wprowadzało się parametry rdzenia,
a program liczył parametry uzwojeń. Ale to był 80 rok...

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Re: Rdzenie ferrytowe z demontażu i ich Al

Może już się chwaliłem, że kiedyś uznałem, że izolacja na blachach (trafo z
jakiegoś radia lampowego - coś rzędu 80W) jest jakaś taka zdezelowana i je
wszystkie solidnie polakierowałem z obu stron (dosyć gęstym lakierem bo taki
miałem).
To jest dopiero masochizm (to do RoMana) - kilka dni roboty, cały pokój
zajęty gazetami z rozłożonymi blaszkami (za wcześnie odwrócone przyklejały
się do gazet).
Potem do karkasa weszło mi rzędu 2/3 z nich (nie dość, że grube to jeszcze
jakieś takie mało śliskie, a to te, co każdą osobno z odginaniem środkowej
kolumny trzeba wkładać (jak się taki rdzeń nazywał ?).
I kompletnie nie rozumiałem dlaczego się grzeje - przecież zapobiegłem
prądom wirowym.
To były okolice 72r (7..8 klasa).

A tym, że kilka lat wcześniej nawinąłem pierwotnego 7 zwoi, wtórnego 1zwój i
zamiast oczekiwanych 31V na wtórnym uzyskałem wywalenie korków już się na
pewno chwaliłem.
P.G.

Re: Rdzenie ferrytowe z demontażu i ich Al
Hello Piotr,

Ale mi chodzi o to, że nie ma obecnie takiej potrzeby. To nie te
czasy, że trzeba o wszystko walczyć i wszystko jest za drogie.

Sam też rozbierałem i przeliczałem transformatory. Ale już do
nawijania dawałem profesjonaliście - zawsze to nowy drut i - przede
wszystkim - profesjonalne wykonanie a nie maniana.

Mam w domu prostą nawijarkę, mam karkasy, mam drut, taśmę marginesową
i izolacyjną. A wolę, żeby mi nawinął fachowiec. A on woli, żebym to
ja liczył transformatory :)

Rdzeń typu M (nie wiadomo dlaczego)

Re: Rdzenie ferrytowe z demontażu i ich Al

Masochizm jest minimalny.
Za to pozniej moze byc problem z karkasem.

J.

Re: Rdzenie ferrytowe z demontażu i ich Al
Hello J.F.,

Przecież tym właśnie to uzasadniam. Sam ferryt to koszt groszowy -
zdarza się, że karkas jest znacznie droższy od rdzenia.

Re: Rdzenie ferrytowe z demontażu i ich Al

A gdzie sie teraz kupuje rdzenie, czy rdzenie z karkasami, w ilosci
detalicznej ?

J.

Re: Rdzenie ferrytowe z demontażu i ich Al
Hello J.F.,

W sklepach, drogi Jarku, w sklepach. Chyba nie chcesz, żeby mi tu spam
zarzucono?

Re: Rdzenie ferrytowe z demontażu i ich A l

Też chętnie uzupełnię listę, możesz podawać;)

pozdrawiam
bartekltg

Re: Rdzenie ferrytowe z demontażu i ich A l

Roman się czai, bo chyba coś wspólnego z tą firmą ma,
więc linka podaję ja:
www.feryster.com.pl

pzdr
mk

Re: Rdzenie ferrytowe z demontażu i ich A l

:)

Dzięki.

pozdrawiam
bartekltg

Re: Rdzenie ferrytowe z demontażu i ich A l

Sprzedaje też sam na allegro. Znaleźć można przez stronkę którą dał w
sygnaturce.