Rdzenie Cortex-M i assembler

WytB3%umaczcie mi cos bo sie juz pogubilem.
Czytam sobie o uC LPC11xx z rdzeniem Cortex-M0. Jaki zestaw instrukcji
on obsB3%uguje? Thumb, Thumb-2, czy oba?

Podobnie troche inny STM32 z rdzeniem Cortex-M3. Jaki zestaw jest w
tej grupie?

Re: Rdzenie Cortex-M i assembler

Cortexy M3 obługują tylko Thumb2. M0 podzbiór Thumb2 (np. nie mają
dzielenia).

http://infocenter.arm.com/help/index.jsp?topic=/com.arm.doc.ddi0337e/I1010015.html

http://infocenter.arm.com/help/index.jsp?topic=/com.arm.doc.dui0497a/CIHJJEIH.html

Re: Rdzenie Cortex-M i assembler
Ale jak czytam Datasheet uC czy to STM32 czy LPC11xx to tam nie jest
to napisane.

W STM32 pisze ze obsB3%ugujB1% instrukcje Thumb. Ale nie ma wzmianki czy
jest to Thumb-2.

I jak to rozrF3%BFniE6%, ktF3%ra instrukcja jest zwykla Thumb a ktF3%ra Th=
umb-2?

Re: Rdzenie Cortex-M i assembler

A jaka to różnica jak to nazwiesz?

Re: Rdzenie Cortex-M i assembler

I dlatego dla EU marchewka tez owoc :)

http://en.wikipedia.org/wiki/ARM_architecture#Thumb
"To improve compiled code-density, processors since the ARM7TDMI have
featured Thumb instruction set, which have their own state. the processor
executes the Thumb instruction set, a compact 16-bit encoding for a subset
of the ARM instruction set.[22] Most of the Thumb instructions are directly
mapped to normal ARM instructions. The space-saving comes from making some
of the instruction operands implicit and limiting the number of
possibilities compared to the ARM instructions executed in the ARM
instruction set state."

http://en.wikipedia.org/wiki/ARM_architecture#Thumb-2
"Thumb-2 technology made its debut in the ARM1156 core, announced in 2003.
Thumb-2 extends the limited 16-bit instruction set of Thumb with additional
32-bit instructions to give the instruction set more breadth, thus producing
a variable-length instruction set."

W przyblizeniu tryb Thumb mozna traktowac jako dodatek do podstawowego trybu
ARM, zapewniajacy wysoka "gestosc kodu". Natomiast tryb Thumb-2 dostarcza
pelen zestaw instrukcji i tryb ARM nie jest juz konieczny, np. aby "dostac"
sie do rejestru CPSR.

Re: Rdzenie Cortex-M i assembler
Dla AVR lub 8051 to byC5%82o proste. Oficjalnie byC5%82o podane jak wygl=
C4%85da
instrukcja, ile zajmuje miejsca w pamieci oraz co z jej parametrami.
A tu tak jakby ktos to ukrywal.

A z tego co piszecie to Cortex-M0 i Cortex-M3 uC5%BCywaja po prostu
instrukcji Thumb-2, nie maja instrukcji ARM 32-bitowych oraz zwyklych
Thumb.
A roznica miedzy M0 a M3 polega na mniejszej ilosci instrukcji, ktore
sa 16-bitowe.

Czy tak, czy znowu cos pomieszalem?

Re: Rdzenie Cortex-M i assembler

Podałem ci linki do zestawów instrukcji CM3 i MM0. Przeczytałeś to chociaż?

[...]

Hello slawek7,

Na razie masz czkawkę...

Re: Rdzenie Cortex-M i assembler
czyli namieszalem????? i to pozadnie?

A mozesz jakos to upozadkowac? Wiem ze powiesz ze jest opisane, ale
nie mam sie gdzie zapytac i nie daje mi to spokoju.

[...]

PrzeczytaB3%em, a wierzysz, chyba nie?

[...]

Site Timeline