Raspberry Pi - malinowa paranoja!!

Witam!

    Ja Wiem, Ĺźe Raspberry Pi to moĹźe fajna zabawka, ale chyba dla dosyć
wąskiej grupy użytkowników, a nie dla wszystkich ;). Chciałem jedną taką
płytkę kupić i co? PARANOJA!!!

    Swego czasu się zapisałem w Farnellu. Z braku odpowiedzi po kilku
dniach zapisałem się w RS. Później się okazało, że sprzedaż nie ruszy,
bo dopiero robią badania na CE. Wtedy też dostałem zaproszenie od
Farnella (pierwszy kontakt), abym zrobił "pre-order". Pomyślałem -
wstrzymam się, zobaczymy co z tego wyrośnie... . Od RSa - ciągle nic...
     W weekend dowiedziałem się, Ĺźe Farnell i RS dostali juĹź swoje
komputerki i zaczynają wysyłać. No to jazda, napisałem do Farnella
zapytanie, czy mają to już na stanie i jak zamówię, to kiedy wyślą, bo
na stronie cały czas mają status "oczekiwanie na dostawę". Po chwili
(max 1h) zadzwoniła do mnie miła Pani i zapytała się, czy ja już w ogóle
zamówiłem. Mówię jej, że nie, tylko się chciałem zorientować. Na to mi
ona, że liczy się kolejność zamawiania a nie zapisywania i jak dziś
zamówię, to dostanę tak ok. listopada!!! Dostali ponoć 10 tysięcy sztuk
w piątek, niebawem ma przyjść 50 tysięcy, a i tak czekać trzeba do
listopada :P... Czy ludzie na tym punkcie zwariowali?? :P...
     Ĺťeby nie było - nie mam do nikogo pretensji, ale po prostu nie
rozumiem, skąd takie globalne i masowe zainteresowanie?! Sądzę, że
większość tych komputerów niużywana trafi do szuflady, albo na
ebay/allegro (z 3x wyższą ceną, jako towar normalnie nie dostępny).
Szkoda, że ktoś, kto może i by się tym tylko pobawił, ale przynajmniej
wiedziałby jak, musi na to czekać ponad pół roku :(....

  Konop

Re: Raspberry Pi - malinowa paranoja!!

witam.
Potega reklamy. Informacja o tym byla nawet na stronie głównej
bbc news, ot  duzo luda o tym uslyszało, duzo zapragnelo mieć.
pozdrawiam.
mm

Re: Raspberry Pi - malinowa paranoja!!
Użytkownik michal napisał:
[..]

Coś mi to przypomina... popularność produktów nadgryzionego jabłka :)
Czyżby ktoś przyjął lekcję marketingu?

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Wszystko sie zaczelo jak jakis baran odpalil na tym XBMC...

c.

Re: Raspberry Pi - malinowa paranoja!!

Moim zdaniem, firma ma zupełnie odwrotną politykę niż sugerujesz, jej
celem jest dostarczenie jak najtańszego ale ciekawego produktu.
To, że udało jej się rozwinąć, a może to był tylko przypadek, tak
skuteczną akcję reklamową to tylko plus.
Dla mnie jako elektronika i hobbysty takie urządzenie w tej cenie jest
bardzo ciekawe. I nie nastawiam się bynajmniej na pozbycie się swojego
desktopa, czy oglądanie za pomocą tego filmów HD.

AWa.

Re: Raspberry Pi - malinowa paranoja!!

Myślę, że urządzenie jest interesujące nawet z punktu widzenia trochę
szerszego grona odbiorców niż tylko "elektronicy hobbyści" albo
projektanci systemĂłw "embedded". Taki komputerek jest ciekawym
rozwiązaniem z punktu niejednej osoby, która po prostu interesuje się
nowinkami technicznymi. Oczywiście tylko ktoś skrajnie naiwny będzie o
tym myślał jako o "komputerze" zdolnym do zastąpienia domowego dekstopa.
Niemniej nie ukrywam, że sam chętnie bym się tym pobawił próbując
podłączyć to do peryferiów, instalując Linuksa i parę programów,
podłączając do Internetu itp.

Przecież to pięknie pokazuje nam tempo rozwoju współczesnej elektroniki.
Biorąc pod uwagę taktowanie, ilość RAM-u oraz przestrzeni dyskowej (po
włożeniu SDHC) urządzenie będzie można zestawić z moim drugim pecetem.
Tak, wiem - inna architektura, inne możliwości graficzne itp. Nie
zmienia to faktu, że minęła zaledwie dekada, a postęp jaki dokonał się w
międzyczasie naprawdę zwala z nóg.

Re: Raspberry Pi - malinowa paranoja!!

Bo cale to rapsberry to tylko reklamowka, zauwaz ze ta plytka jest
wyprodukowana przez fundacje czyli ktos na to kasiore wylozyl i dlatego
bylo tak tanio.

Re: Raspberry Pi - malinowa paranoja!!

Ma być non profit, więc po kosztach. A to, że na uniwerkach powstają
przedsięwzięcia mające służyć społeczności, to dość częste zjawisko.
Pomysł niezły, żeby wypromować jakiś tani standard hobbystycznej płytki
jak Arduino, ale działającej na linuksie. Do tej pory ceny w wysokości
100 $ skutecznie zniechęcały wielu ludzi. Ja im kibicuję, chociaż sam
czekając na sprzedaż wkurzam się o to nieustające, linuksiarskie pół roku.

Re: Raspberry Pi - malinowa paranoja!!

Właśnie .. sam pomysł jest super i też im kibicuję.
Jednak zastanawiające jest jakim sposobem ludzie nie mający zielonego
pojęcia o elektronice i mówiący na komputer: "zrobiłem to w internecie",
teraz fascynują się doniesieniami i mnie pytają o Raspberry Pi ?
Bądź co bądź do dość specjalistyczna platforma np. edukacyjna, a jest
traktowana jak powszechny komputer dla mas -> IMHO "wina" prasy która
pisała o Raspberry PI.

PS. Przypomniał mi się CA80 do samodzielnego montażu. Do teraz mam te
kilkanaście podręczników od elektroniki i programowania które można było
razem z nim kupić ;) Okropny papier, strasznie obrasta i śmierdzi kurzem
ale nie mam serca wyrzucić :)
Do było coś! Tutaj mamy tylko płytkę (no ok ... teraz internet spełnia
rolę tych podręczników)

--
IDKrzych

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy
Re: Raspberry Pi - malinowa paranoja!!

Wiesz... To, że Raspberry można wykorzystać do budowy układu embedded
nie znaczy, że istnieje taki przymus. ;) Naprawdę nie sądzę, żeby spory
procent z zamawiających nie wiedział jaki sprzęt zamierza nabyć.
Nawet sama wizja uruchomienia na tym niewielkim komputerku jakiegoś
Linuksa, podłączenie go do Sieci, odpalenia paru programów, włączenia
filmu itp. jest na tyle interesująca, że niektórzy chcieliby mieć coś
takiego z czystej ciekawości.
I wcale im się nie dziwię. ;)

Sądzisz, że ktoś kupił CA80, żeby mieć "komputer" - taki substytut
Spectrum, Amstrada albo Atari? Naprawdę nie sądzę. ;)
Nie jest to najlepsza analogia. ;)

CA80 nie nadawał się praktycznie do niczego więcej poza zastosowaniami
dydaktycznymi. Rspberyy już jak najbardziej się nadaje.

Re: Raspberry Pi - malinowa paranoja!!
Jak nie potrzebujesz podłączyć monitora to tu jest alternatywa:

http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr703n
lub:
http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-mr3020

w skrĂłcie:

Powered via 1 mini-USB socket (5V)
1x 10/100Mbps WAN/LAN Port
1x Wireless N speed up to 150Mbps
1x USB 2.0 Port
Clocks: CPU:400.000MHz, DDR:400.000MHz, AHB:200.000MHz, Ref:25.000MHz
CPU model : MIPS 24Kc V7.4
BogoMIPS : 265.42
RAM : 32MiB
Flash : 4MiB

Cena 80-110zł

pozdr.
w.

Re: Raspberry Pi - malinowa paranoja!!
Hello Wojciech,

Ale czego to ma być alternatywa? Maliny z wyjściem HDMI 1080p, 256MB
RAM i slotem SD?

Re: Raspberry Pi - malinowa paranoja!!

Slot SD mozna załatwić czytnikiem SD na USB za <5zł. A do sterowania
jakimś urządzeniem, serwowania temperatury i wszystkich innych
zastosowań gdzie 32MB RAM to jest dużo nada się równie dobrze co
Raspberry.Nie napisałem przecież, że jest to zamiennik na każdą okazję.

pozdr.
w.

Re: Raspberry Pi - malinowa paranoja!!
Hello Wojciech,

Ale skoro za cenę porównywalna mam mieć coś, co ma 8 razy więcej RAMu
i wbudowany czytnik SD i kontroler video, to po co mam brać badziewie?

Re: Raspberry Pi - malinowa paranoja!!

Ale nie ma wifi, żre 3x tyle prądu i jest na oko ze 2x cięższe.
Wszystkie 3 rzeczy mają znaczenie np. przy budowie quadcoptera.
A że OP nie sprecyzował zastosowania, to pozwoliłem sobie podrzucić linka.

Dyskusję o wyższości świąt uważam za zamknięta.
pozdr.
w.

Re: Raspberry Pi - malinowa paranoja!!
Hello Wojciech,

Linka prowadzącego do czegoś, co jest - poza ceną - nieporównywalne.

Bo tak chcesz?

Re: Raspberry Pi - malinowa paranoja!!

Może też ma jakieś nawyki z moderowania :)

Re: Raspberry Pi - malinowa paranoja!!

Owszem można w miejsce diodek led wlutowac druciki do płytki z
optoizolatorami albo ULN2803. Do tego gdzieś przeciąć jakieś ścieżki
podlutować drucikami coś na i2c. Ale to nie jest zgrabna płytka ze
złączem rozszerzającym na bazie której można robić różne płytki
rozszerzeń. Nie powstanie z tego żaden hobbystyczny standard z
przykładami płytek i bibliotekami funkcji, umożliwiający początkującym
realizację ciekawych pomysłów zachęcających do zabawy z elektroniką i
programowaniem.

Re: Raspberry Pi - malinowa paranoja!!

Jakoś nie mogę zrozumieć fenomenu takich platform jak Raspberry Pi czy
wcześniejsze Arduino.

W wypadku Raspberry Pi mogę zrozumieć barierę technologiczną + koszty
produkcji 1 szt ale Arduino nie kumam kompletnie.

Czym tu się ekscytować ? W przypadku Arduino  cały hardware to atmega +
rs + programator. No istna rewelacja.

W przypadku Raspbery Pi gdyby nie wyjście hdmi to byłby to taki sam
devkit jak setki innych.

Czy to chodzi o bycie w grupie Raspberry Pi czy podobnej jak kiedyś z
Atari lub Commodore ?

Może mnie ktoś oświecić bo ta cała nagonka na ten czy inny moduł jest
jakaś dziwna.

Adam

Re: Raspberry Pi - malinowa paranoja!!

Mam wrażenie, że niekoniecznie. Pokaże kolega jakiś SBC z procesorem o
tej szybkości, wsparciem dla grafiki (Open GL), zbliżonymi złączami i
przede wszystkim - ceną.

Bo że są, to tak - tylko cena 3-4 razy wyższa...

Site Timeline