RAM + AVR

Witam.

Mam pytanko odnośnie zewnętrznej pamięci RAM którą mogę podłączyć do AVR-ka. Niektóre modele serii MEGA np. 8515 mają możliwość bezpośredniego podłączenia pamięci RAM. Wielkość ta nie może byc jednak większa niż 64KB a z tego i tak 4 KB nie jest do wykorzystania. Tak sie składa że dokonuje pomiaru i potrzeba mi 300KB pamięci na jeden cykl pomiarowy. EEprom odpada bo czas obsługi jest zbyt długi. Mam pytanie czy są jakieś pamięci RAM z interfejsem szeregowym które mógłbym użyć do swojego projektu?

Pozdrawiam.

Reply to
Viki

moze DataFlash - np. seria AT45.. Atmela

ja rowniez

Reply to
Piotr K

Viki napisał(a):

Jak to ma być szybkie to daj odpowiednio duży RAM i przełączaj bloki pamięci po 60kb sterując najstarsze bity adresu programowo z któregoś wolnego portu procesora.

Reply to
"Miłosz K."

A czy do DataFlash bede w stanie zapisać 5000 bajtów na sekunde??

Reply to
Viki

To może tak:

Małe, zgrabne, tylko sporo czasu na odświerzanie (ale jak widać programowo jest proste do zrobienia). Ale może nawet warto by osobny uC do tego zrobić. Przy odrobinie wprawy dało by radę użyć nawet staruszków

8-bit pamięci SIMM - i 4MB w cenie złomu, ponadto popularnego złomu.
Reply to
Sebastian Bialy

Przykladowo: pamiec AT45DB321C o pojemnosci nieco ponad 4MB jest podzielona na 8192 strony po 528 bajtow. Programowanie strony bez kasowania trwa max. 14 ms (typowo 8 ms), ze wstępnym kasowaniem do 50 ms (typowo 16 ms). Pamiec optymalnie jest kasowac szybko blokami stron a potem programowac juz bez kasowania. Podczas programowania mozesz przesylac dane dla kolejnego programowania (szeregowo z zegarem max. 33 MHz) bo pamiec jest wyposazona w dwa bufory RAM.

Czyli wychodzi na to, ze typowo powinno sie wyrabic zapisywanie strumienia 64 KB/s a w najgorszych warunkach 36 KB/s. Wspomniane w pytaniu 5 KB/s to pryszcz.

Reply to
Adam Dybkowski

Trochę bez sensu. Kostki pamięci statycznej 512k*8 kupuje się "w pierwszym sklepie na rogu" a takie będzie 10x łatwiej podłączyć do procka niż DRAM. Jeżeli chodziłoby o kilka MB to już rzeczywiście DRAM niezbędny ze względu na koszty i rozmiary dużych kostke pamięci statycznej. A DRAMy bardzo łatwo podczepić np. do procesora AT91RM9200.

Reply to
Adam Dybkowski