radio wielozakresowe

Kontynuując tematykę radiową:

Czy ktoś z was orientuje się może, czy da się dzisiaj kupić jakiś mały,
poręczny odbiornik wielozakresowy? Czasem odnoszę wrażenie, że cała
dzisiejsza produkcja to radia UKF FM. Dobrze jest, jeśli dorzucą jeszcze
AM na falach średnich.

Mi natomiast chodziłoby o coś w stylu starych, dobrych "tranzystorów" z
czasów PRLu. Fale długie,średnie, krótkie (najlepiej tyle podzakresów,
jak to tylko możliwe) i UKF. Nie chodzi mi o profesjonalne odbiorniki
globalne robione z myślą o właścicielach jachtów czy ludziach
pływających na statkach. ;) Urządzenie powinno być względnie tanie.
Synteza częstotliwości mile widziana (ale czy konieczna?).

Na Allegro znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/item847113282_bardzo_lekkie_przenosne_radio_elta_3573bl_nowe.html

Co sądzicie o tym i ogólnie o tej firmie? Wydaje mi się, że widziałem
kiedyś podobne odbiorniki tej samej marki, tyle tylko, że z syntezą
częstotliwości.

Re: radio wielozakresowe

http://allegro.pl/item847113282_bardzo_lekkie_przenosne_radio_elta_3573bl_nowe.html

Podobne tylko z syntezą znajdziesz na www.conrad.pl : odbiornik SuperTech
WR30 za 64zł
lub porządniejsze od 299zł.

Pozdrawiam
JarekC

Re: radio wielozakresowe

http://allegro.pl/item847113282_bardzo_lekkie_przenosne_radio_elta_3573bl_nowe.html

Poszukaj w sieci Yacht Boy 50, Yacht Boy 80, Satellit 750.
To wszystko Grundig.
Jakiegoś Yacht Boya widziałem w tyskim Saturnie.
To jest coś podobnego do "Kolibra", tylko duzo lepiej zrobione,
bo chyba z podwójną przemianą.

Albo to:
http://www.universal-radio.com/catalog/portable.html

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Re: radio wielozakresowe

http://allegro.pl/item847113282_bardzo_lekkie_przenosne_radio_elta_3573bl_nowe.html

Myślę, że lepiej kupić z syntezą (chyba, że boisz się ataku EMP ;)). Mam
Eltę 3562n. Nie posiada fal długich. Częstotliwość można sobie wpisać na
klawiaturze, bardzo wygodna sprawa, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że
pamięć stacji często się kasuje (od wyładowań elektrostatycznych).
Kupiłem ją na giełdzie samochodowej za 15zł, znaleziona wśród złomu z
Niemiec. Myślę, że warto szukać właśnie w takich miejscach. Trochę
ryzyka, ale przy odrobinie szczęścia można mieć fajne radio za grosze.

Pozdrawiam!

Re: radio wielozakresowe

Nie koniecznie. Myślę, że w razie czego przetrwa któryś ze starych
odbiorników leżących gdzieś w domu. ;)

To już większy problem jak dla mnie. Możliwość odbioru 225kHz jest
jednak fundamentalna jak dla mnie w odbiorniku wielozakresowym. ;)

Re: radio wielozakresowe

Da się ale wysoka czułość i prawdziwie dalekie odbiory to już na czymś
bardziej wyrafinowanym i droższym. Szukaj czegoś, co ma w nazwie "world
receiver" lub "weltempfanger". Polecam Grundig Yacht Boy 400PE lub Sony
ICF-SW7600GR. Sony 7600 to cała seria i możesz trafić na starocie z
gorszymi funkcjami, jeżeli na końcu jest inna literka. Grundig jest
produkowany pod inną nazwą - Eton.
http://www.universal-radio.com/CATALOG/portable/0360.html
http://www.universal-radio.com/CATALOG/portable/0400.html
Podstawy kosntrukcji są od wielu lat identyczne, czyli są sprawdzone i
naprawdę dobre.

Są strony z porównaniami obu serii odbiorników:
http://www.radiointel.com/portwars.htm

Miłego szukania. Ja kupiłem Grundiga na brytyjskim e-bayu ale tani nie był.
Maciek

Site Timeline