Radio i światła co sie dzieje ?

Witam Niewiem czy to własciwa grupa ale moze mi pomożecie Mam problem z radiem,kiedy światła mijania są wyłączone radio gra ,a kiedy włączone radio przestaje grać, co sie mogło zepsuć ?

Myslałem nad tym żeby kable ciągnąć bezpośrednio z akumulatora do radia.

Co wy na to Grupowicze ?

Reply to
Arek

Użytkownik "Arek" <viper snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dk82g9$5r6$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Na google jak dobrze poszukasz to znajdziesz a od siebie powiem tyle że są kable gdzieś koło stacyjki do radia.

Pozdrawiam Jarek.

Reply to
Jarek

jak wcześniej działało, to ci się pewnie masa straciła.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Po pierwsze - czy to zawsze tak było, czy wszystko działało, aż nagle się zepsuło?? Jeśli ta druga opcja, to na myśl przychodzą mi dwie rzeczy - jak pisał przedpiścia - siadła masa, albo masz coś zwalone w radiu jeśli idzie o obwód podświetlania. Jeśli tak było zawsze - może masz podpiętą masę do kabla zasilającego podświetlenie?? :P... . Tak czy siak, wyjmij radio, włącz woltomierz między +12V a masę i zobacz, czy coś się zmienia przy włączaniu i wyłączaniu świateł. Daj znać na grupę jakie były wyniki pomiarów, to Ci pomożemy :)... .

Reply to
Konop

A może podświetlenie podłączone pod MUTE z zestawy głośnomówiącego?

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

a skąd to wiesz? Wiesz, jaki samochód i jaki hydraulik zakładał radio? Tak dla informacji, w moim byłym samochodzie zasilanie radia szło z kostki, która to była z prawej strony samochodu u stóp pasażera, czyli niekoniecznie od stacyjki.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Pobawie sie z Voltomierzem :)

a tak na marginesie to pod co mam podłączyć radio żeby była masa ?

Z tego co widziałem przy kablach zasliających od radia, jest taka kostka co sie przykręca śrubki żeby trzymało kabel i właśnie tam jest kombinacja kabli w tej kostce

Bo jak sie nie myle to z radia wychodzą 3 kable dwa są se sobą połączone tzw "skrętka" a trzeci jest osobno przykręcony do kostki.

Reply to
Arek

No to nie pytam kto Ci radio montował :P... . Powinna być zainstalowana tzw. kostka ISO a do niej podpięte wszystko jak należy - zarówno zasilanie jak i głośniki. A Ty, jak rozumiem, masz zwykłą kostkę łączeniową, taką jak się stosuje w domowej instalacji elektrycznej, tak?? :)... . W każdym bądź razie - napisz, proszę, czy ten efekt pojawił się nagle, czy tak było zawsze (np. kupiłeś auto z takim felerem - często przed sprzedażą do używanych aut ktoś montuje jakiejś radio, bo stare chce zatrzymać). Jeśli kiedyś było inaczej, to w grę raczej nie wchodzi złe podłączenie radia. Jak tak jest od zawsze, to raczej tutaj bym szukał błędu :). I może napisz też, co to za auto??...

Reply to
Konop

Zgadza sie to jest taka kostka jak w instalacjach domowych i tam jest w niej namieszane

A coś mnie tknęło żeby zobaczyć te radio i z ciekawości je wyjąłem

A auto to Peugeot 205 z 1995 roku (SKŁADAK)

Reply to
Arek