Radio fm w samochodzie samo siê przestraja...?

Spróbuj wyłączyć AF. TA - może to coś wyjaśni.

Reply to
Mirek

Chodzi oczywiście o funkcję RDS.

Reply to
Michał Lankosz

Użytkownik "Marek" snipped-for-privacy@fakeemail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Trzeba mieć wprawne ucho, żeby przez 50-100ms stwierdzić, że radio odbiera inną stację :P, ale jak napisał kolega Mirek, może to być kwestia przełączania się radia na inną częstotliwość tej samej stacji (z lepszym odbiorem) w wyniku aktywnej funkcji Alternate Frequency (AF). Moje stare radio Philips też mi tak przycinało odbiór na ułamek sekundy co kilkanaście sekund, więc wyłączyłem to dziadostwo i mam spokój. Gdy wybieram się w daleką podróż, wolę ręcznie ustawiać alternatywną czestotliwość ulubionej stacji. Może w nowych radiach funkcja ta działa niezauważalnie dla słuchacza.

Radio cyfrowe (DAB).

Reply to
Marek

W dniu 2014-02-14 07:40, Marek pisze:

Istnieją odbiorniki z dwoma głowicami i w nich ten problem nie powinien występować. Ale dużo zależy od oprogramowania. W starym Sony ('98) AF działało znacznie lepiej (chociaż wolniej) niż w nowym nabytku - LG. Ten to potrafi przestawić się na zupełnie inną stację i na niej zostać lub wrócić po pół minucie do właściwej stacji. Są takie miejsca, że się gubi chociaż często przełącza się tak szybko, że podczas jazdy jest to praktycznie niezauważalne.

Reply to
Michał Lankosz

nie dab mialem na myśli, w latach 90 na jakiś targach telekom przedstawiciel rhode&shwarz opowiadał mi o takim profi nadajniku za chyba kilkaset tys. DM, nadajnik miał kilka "feedów" audio i nadawał na raz kilka stacji fm.

Reply to
Marek

radio odbiera inną stację :P,

radia na inną częstotliwość

Alternate Frequency (AF).

Wyłączyłem AF, zobaczymy czy efekt zniknie.

Reply to
Marek

Działa niezauważalnie, tzn. na pewno nie powinna nigdzie skakać podczas postoju i dobrego odbioru. W okolicach zasięgu dwóch nadajników przełącza się zauważalnie, bo zwykle jest przesunięcie czasowe (wynika choćby z różnego czasu buforowania cyfrowego sygnału dosyłanego do nadajnika), bywają programy (wstawki) lokalne, więc czasem zmienia się zupełnie treść. I jeszcze jedna uwaga - wcale nie trzeba się wybierać w długą podróż żeby przydało się AF - wystarczy kilkadziesiąt km w pagórkowatym, nie mówiąc o górzystym terenie. TA/TP - fajna rzecz, tyle że to powinny być lokalne rozgłośnie, a u nas przełącza się na PR1 i zwykle dowiadujemy się, że gdzieś... tam... coś... Funkcję TA pełni 19 kanał CB ;)

Reply to
Mirek

użytkownik Marek napisał:

Pobaw sie programem.