radiatory - gdzie kupić?

potrzebuję kilku radiatorów, ale nie jakieś typu "no name"
tylko żeby były znane ich podstawowe parametry,
ktoś wie gdzie możn kupić?

Re: radiatory - gdzie kupić?
np TME

Re: radiatory - gdzie kupić?

dzięki, ale TME jest baardzo skromne w tej materii, a często jedynymi
podanymi parametrami są wymiary:O)

Re: radiatory - gdzie kupić?

Elfa

--
GLaF

Re: radiatory - gdzie kupić?

strzał w 10tke:O)
mają tam wszystko do wyboru do koloru i ładnie wszystko opisane, nawet
wykresy dali:O)

troszkę mnie tylko ceny zaskoczyły, bo radiator jaki mnie interesuje
kosztuje jakieś 4-5 stuwek:O)
jak dobrze pamiętam, to na złomie kilogram aluminium kosztuje 4złote, więc
skąd ta cena około 100zł za kilogram radiatora?:O)

Re: radiatory - gdzie kupić?

Podejrzewam, że doliczają sobie za Te Miejsca, W Których Nie Ma Aluminium.

Re: radiatory - gdzie kupić?

eee, poważnie?:O)
bo te radiatory to przecież są odlewy i cięte na odpowiednią długość tylko,
może jakaś technologia kosmiczna czy co?:O)

Re: radiatory - gdzie kupić?

Poważnie. Dawid Michała Anioła też jest trochę więcej warty niż bryła
marmuru na chłopa wysoka. Właśnie z powodu tych miejsc, gdzie kiedyś
był marmur, a teraz go nie ma.

No to niech będzie Dawid Donatella. Odlany z brązu. A radiatory, to
raczej technologia aluminium ciągnionego. Plus obróbka skrawaniem.
Bliższy temu Dawid Michelangelo, niż Donatella.

Re: radiatory - gdzie kupić?

akurat w tym przypadku marmur i jego cena nie mają tu nic do ceny:O)

albo odlewane albo ciągnione i nic się tam nie skrawa:O)

p.s. ale posdunąłeś mi taki pomysł, że jak by się komuś chciało bawić to kto
wie czy nie taniej by wyszło sobie taki radiator z aluminium wyfrezować i
poczenić, kto wie?:O)

Re: radiatory - gdzie kupić?

No to całkiem jak z tym radioatorem w Elfie.

Ja mam takie z wyfrezowanymi różnymi gładkimi powierzchniami przeznaczonymi
do kontaktu z chłodzonymi elementami.

A to z kolei całkiem jak z tym Dawidem. Każdy może wziąć dłuto i wyrzeźbić
swojego.

Re: radiatory - gdzie kupić?

może jest jednak jakieś uzasadnienie takiej ceny?:O)
może to oksydowanie (czernienie) jest takie kosztowne?:O)

płaskowniki aluminiowe kupuje się maz 10zł/kg i wcale sam nie muszę rzeźbić
dłutem, wystarczy się przejechać do jakiegoś warsztatu z frezarką i z
aluminiowym klockiem i rysunkiem technicznym i po sprawie:O)
może przy pojedyńczej sztuce jak dla mnie (prototyp) to pewnie opłaca się
zamówić (bo większe koszta bym poniósł pewnie paliwo dojazdu do
warszrsztatuf), ale jak ktoś by robił coś seryjnie to nic jak złożyć
zamówienie do pierwszej lepszej huty, niech wyciągną, pooksydują i potną,
myślę że cena by wyszła w granicach 20-30zł/kg a nie 100zł/kg:O)

Re: radiatory - gdzie kupić?

Ależ skrawa, skrawa i to całkiem dużo czasami. Bierzesz bryłkę, godzina
pracy i masz fikuśny radiatorek absolutnie niepowtarzalny i na dodatek
idealnie dopasowany do obudowy. Sęk w tym, że poza tym że ładny - w
zasadzie nic o nim nie wiesz ;-)

Miłego.
Irek.N.

Re: radiatory - gdzie kupić?

a powierzchnia styku to pies?
ze o cieciu na kawalki nie wspomne

a jezeli to do pc, to daj znac jakie rezultaty (bo watpie czy przeskoczysz
lub chociaz dorownasz jakiejs konstrukcji z cieplowodami)

Re: radiatory - gdzie kupić?

jedyna obróbka to cięcie na kawałki o zamawianej długości, powierzchnia
styku jest już odlana, a jak sobie życzysz coś nietypowego to mozesz sobie
frezować:O)

to do wzmacniacza, moce tracone będą w sumie około 150W, wiec i radiatorek
spory, a o co ci chodzi z tymi ciepłowodami?
bo ciepłowód nie odprowadza ciepła, a tylko je transportuje w inne
miejsce:O)

Re: radiatory - gdzie kupić?

Jak chcesz jeden to kup w Elfie. Jak chcesz wiecej, to Huta Kety -
zrobia co trzeba na zamowienie, tylko minimalne zamowienie musi byc
sensowne.

--
Jerry1111

Re: radiatory - gdzie kupić?

A Kety tego nie robia na biezaco ? Moze wystarczy sie dowiedziec
kto to dystrybuuje ?

J.

Re: radiatory - gdzie kupić?

Naście rodzai produkują on-line że tak powiem, a indywidualnie... jak
zapłacisz ciągadło to i 200kg zrobią :)

Miłego Jarku.
Irek.N.

Re: radiatory - gdzie kupić?

A bedziesz znal parametry ? Placisz za pdf  :-)

P.S. Z aluminium takie ksztalty to sie raczej ekstruduje.

J.

Re: radiatory - gdzie kupić?

Widziałem tą maszynę i dla mnie to jest wyciskane. Całą robotę robi
prasa, która przeciska ten stop przez matrycę - owszem jest tam coś co
ciągnie, ale to po to żeby to co wychodzi z matrycy było proste.

Mirek.

Re: radiatory - gdzie kupić?

Wydaje mi się że właśnie jest najważniejszy parametr dla Ciebie
"rezystancja cieplna" chyba, że faktycznie szukasz czegoś innego.

Site Timeline