radia samochodowe - kalkulatory

Witam.

Czy ktoś zna dobry kalkulator do szukania kodów oryginalnych odbiorników
samochodowych?
Głównie chodzi mi o radia z samochodów renault .

Znalazłem programik CRUCC 2.1. Prawdopodobnie by robił to co chcę, tyle że
cena 400 Euro to zbyt dużo.
Czy może ktoś ma doświadczenie w takiej dziedzinie i pomógłby w zdobyciu
jakiegoś dekodującego programu?

Dla wyjaśnienia dodam, że program miałby pracować w serwisie samochodowym.
Dość często zdarza się że jest potrzeba odpięcia akumulatora. A że klienci
są różni i nie wszyscy mają kod to potem jest problem z odkodowaniem.

--
PawełJ

Re: radia samochodowe - kalkulatory

Jak klient nie ma kodu to jak slucha radia ?
W kazdym serwisie Renault maja odpowiedni software i sprzet zeby takie
radio i samochod uruchomic.

Re: radia samochodowe - kalkulatory

Zupełnie nie na temat mi odpowiedziałeś.
Ja właśnie szukam takiego "software" żeby takie radio uruchomić nie jadąc do
autoryzowanego serwisu renault.

--
PawełJ

Re: radia samochodowe - kalkulatory

A mi się wydawało że ściągają ten kod z bazy danych na podstawie VIN'u
Tak przynajmniej było w moim przypadku, oraz tłumaczyło by to fakt z
zasłyszanym problemem z uzyskaniem kodu, gdy ktoś miał oryginalne radio
ale przełożone z innego samochodu.
Co oczywiście nie zmienia faktu posiadania innego softu/sprzętu do
dekodowania radia.
Pozdrawiam
Rafał

Re: radia samochodowe - kalkulatory

numer vin nie jest tu potrzebny

mialem rok temu podobną historie:
w serwisie chcieli 150 zeta z podanie mi kodu
z poprzednim wlascicielem kontaktu nie miałem
wiec na newsgrupie zachodniej wyslalem maila tylko z numerem z radia
do czlowieka mającego taki kalkulator
nastepnego dnia odeslal mi działający kod

niestety adresu do niego juz nie mam ale pamietam że go po prostu
wyguglowałem

Re: radia samochodowe - kalkulatory

Jeżeli miałbym jedno czy dwa radia to mogę kogoś poprosić o przysługę.
Ale jak tego jest jedno czy dwie sztuki dziennie to już ktoś może nie chcieć
pomagać

--
PawełJ

Re: radia samochodowe - kalkulatory
W dniu 2009-07-27 21:59, pawelj napisaB3%/a:

SkB1%d taka epidemia "zapomnianych" kodF3%w przy tych radyjkach?  ;-)

--20%
Cz.

Re: radia samochodowe - kalkulatory

A Ty pamietasz swoj kod? Ja pojecia nie mam jaki moj jest - po cholere
to potrzebne? A znajac swoje lenistwo to zamiast szukac w instrukcji
(najpierw szukac instrukcji) to prosciej w internecie.

--
Jerry1111

Re: radia samochodowe - kalkulatory

Sezon urlopowy. Dużo samochodów parkuje poza domem :)

Re: radia samochodowe - kalkulatory
W dniu 2009-07-28 15:08, entroper napisaB3%/a:

O tej przyczynie nie chciaB3%em "gB3%oB6%no" pisaE6%... ;-)

--20%
Cz.

Re: radia samochodowe - kalkulatory

Skąd taka epidemia "zapomnianych" kodów przy tych radyjkach?  ;-)

W serwisie różnie bywa- często trzeba odpiąc akumulator.
Zamiast tłumaczyć klientowi dlaczego mu radio nie chodzi itd to po podpięciu
akumulatora mogę poświęcić kilka minut żeby klientowi jednak radio chodziło.

--
PawełJ

Re: radia samochodowe - kalkulatory
W dniu 2009-07-28 22:03, pawelj napisaB3%/a:

No fakt, zapomniaB3%em o tej moBF%liwoB6%ci. WyjaB6%nienie caB3%kowicie m=
i20%
wystarczy. DziEA%ki.

--20%
Cz.

Re: radia samochodowe - kalkulatory

Niestety ale Renault wlasnie dlatego wylislilo te wszystko klocki z
kodami i komputerami zeby ludzie nie jezdzili do innych serwisow.
proponuje udac sie do serwisu Renault i dostaniesz kod za drobna oplata.

Nie ma zadnych kalkulatorow jedynie serwisan moze w komputerze sprawdzic
jaki jest kod fabryczny.

Re: radia samochodowe - kalkulatory
W dniu 2009-07-28 23:20, games napisaB3%/a:

W jakim celu mam udaE6% siEA% do serwisu? Tym bardziej Reanult...? ;-)

--20%
Cz.

Re: radia samochodowe - kalkulatory

Właśnie chodzi o to żeby jednak się nie udawać oraz żeby nie płacić.
A skąd takie twierdzenie?
Błędne zresztą, dlatego że do tej pory rozkodowyje nam radia
"zaprzyjaźniony" elektronik za drobną opłatą od każdej sztuki.
Ów serwisant robi to bez zaglądania do środka radia. Wystarczają mu numery z
naklejki.

--
PawełJ

Re: radia samochodowe - kalkulatory

Nie zawsze wystarczą numery z naklejki.
Do mnie czasem zgłaszają się klienci z zakodowanym radiem i jak ja to
robie to ZAWSZE zmieniam oryginalny kod. Klient moze sobie nawet wybrać
  własny kod. Robie to w oryginalnej zawartości EEPROM a nie wgrywam z
innego radia.
Wtedy autoryzowany serwis z takim radiem sobie nie poradzi tylko
elektronik znający temat.

Re: radia samochodowe - kalkulatory

Zgadzam się z Tobą.
Jednak radyjek zepsutych przez Ciebie :) będę miał w moim serwisie niewielki
odsetek.
Tak więc nadal poszukuję jakiegos programu który potrafi zdekodować radio po
s/n.

--
Pawełj

Re: radia samochodowe - kalkulatory

Jest sporo takich programów w sieci ale generują one kody do niewielu
modeli i to raczej starych. Nawet wspomniany CRUC zrobi może połowe
znanych. Większość będziesz musiał robić po eepromie lub poprzez odczyt
kodu z procesora. Sam odczyt eeproma lub procesora nie zawsze musi się
kończyć sukcesem ponieważ nie zawsze kody są jawne.
Nie znajdziesz jednego programu którym zrobisz wszystko.
Pozatym nakład wykonanej pracy nie jest wart ceny którą klient chciałby
lub mógłby zapłacić.

Tak przy okazji mam znajomego(jak prawie każdy), który kupił sobie
oryginalnego KTSa i według niego co drugi samochód jest uszkodzony bo
sie z nim nie łączy albo wyświetla mase błędów. Sprzęt miał się zwrócić
po zrobieniu kilkudziesięciu samochodów:) Ktoś inny wojuje samym
AUTO-COMem i też ma sporo problemów.

Site Timeline