radar samochodowy - jak to się robi.

No właśnie. Jak działają rady mniej więcej wiem.
Chodzi mi o budowę takiego wskaźnika prędkości jakie czasem widać nad/onok
dróg które pokazują jak szybko się jedzie.
jak to zrobić i czy się da w warunkach amatorskich?
Ma ktoś jakieś schematy, pomysły, linki, cokolwiek co by rozjaśniło temat?

--
PawełJ

Re: radar samochodowy - jak to się robi.
Te które stoją na A4 między Gliwicami a Opolem działają
na zasadzie pętli indukcyjnych w jezdni.
Dwie pętle w pewnej odległości, plus banalny
program z przeliczaniem czasu zamknięcia pętli na prędkość.
Jak prędkość przekracza 130 to zapala się znak ostrzegawczy.

W Niemczech widziałem takie z radarem,
Radar był na bramce i mierzył.

To tak ogólnie.

Kiedyś myślałem jak to zrobić, jak by to była droga jednokierunkowa
to można fotokomórką zrobić. Choć w sumie dwukierunkową też,
wystarczy dobry rozumek który wykryje kierunek jazdy. Można też
namalować na jezdni dwie linie w ustalonej odległości i filmować kamerą,
wtedy można poklatkowo odczytać szybkość jazdy.

Re: radar samochodowy - jak to się robi.

To odpada. Nie da rady wykonać :(

I to jest chyba strzał w 10 dla moich potrzeb.
A potrzeba jest taka, że mi waryjoty jeżdżą po drodze przed domem.
Droga póki co bez nawierzchni asfaltowej a i tak potafią się "bujnąć" nieźle
ponad 60 przy ograniczeniu do 30.

Więc jakby takie komórki ustawił plus wskaźnik u mnie za płotem to może by
dało do myślenia co niektórym.

A że droga jest wąska to dwa pojazdy naraz nie przejdą :)

--
Pawełj

Re: radar samochodowy - jak to się robi.

Oj naiwny, naiwny...

Re: radar samochodowy - jak to się robi.

Pomyślą sobie: o kuźwa, ale fajny wyświetlacz diodowy, może by tak...

Re: radar samochodowy - jak to się robi.

Zrób progi zwalniające.

--
http://www.gophi.pl /

Re: radar samochodowy - jak to się robi.

Ale to wymaga również dostawienia znaku ostrzegającego o tych progach,
najlepiej połączonego z ograniczeniem prędkości. Tyle że samemu
dowolnego znaku nie możesz ot tak sobie postawić legalnie.

Re: radar samochodowy - jak to się robi.

Jeżeli dorga Twoja, to możesz. Jeśli publiczna, to właściciel drogi.

--
DJ

Re: radar samochodowy - jak to się robi.

Jeżeli twoja droga to ją po prostu zamknij szlabanem i tyle.
Chodziło pewnie o kawałek drogi publicznej tuż przy posesji.

Re: radar samochodowy - jak to się robi.

No nie zawsze można. Jeśli jest ustanowiona służebność na przykład...

Możliwe, i najbardziej prawdopodobne. Niech się zaniteresowany wypowie :)

--
DJ

Re: radar samochodowy - jak to się robi.

Postaw tabliczkę "droga monitorowana" czy coś i w widocznym miejscu
atrapę kamery.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Re: radar samochodowy - jak to się robi.

Obawiam się, że i tak nie będziesz mógł urządzeniem swojej produkcji
legalnie bez specjalnych badań/zezwoleń wysyłać wiązki o tej
częstotliwości. Więc może kupić jednak gotowca:
http://www.zurad.com.pl/tnukepl/modules.php?name=Uwrp3

Re: radar samochodowy - jak to się robi.
Owszem, w warunkach amatorskich ciężko jest uzyskać taki zakres
temperatur pracy ;)

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: radar samochodowy - jak to się robi.

Heh, nieźle dali czadu. Przy tej temperaturze chyba tylko stalowa
obudowa wytrzyma, bo bebechy już niekoniecznie. ;)

Re: radar samochodowy - jak to się robi.

No nie wiem czy na fale (400-500 THz) trzeba zezwoleń. Kiedyś spotkałem się
z takim "radarem" ale wykorzystującym laser podczerwony lub czerwony. Teraz
jakoś nie mogę tego znaleźć, ale gdzieś było i to całkiem proste bez uC
tylko klasyczne rozwiązanie na bramkach i przerzutnikach.

Pozdrawiam
JG

Re: radar samochodowy - jak to się robi.

BTW: To śmiga na "drobnych" 24GHz. Gdzie kupisz takie elementy?
http://www.zurad.com.pl/tnukepl/modules.php?name=Rapid

Re: radar samochodowy - jak to się robi.

Jesli twoje warunki amatorskie pozwalaja na prace w 10GHz to
oczywiscie sprawa jest trywialna, potrzeba tylko frezarki i paru
innych podstawowych narzedzi elektronika :-)
W koncu potrafili to zrobic 50 lat temu.

A tak swoja droga to tak licze i wychodzi mi ze powinno zadzialac
takze na ~2GHz, czyli jeszcze wzglednie normalnej, ech ten postep :-)

A osobna sprawa - daje sie to zrobic za pomoca kamery, mierzac
predkosc przemieszczenia obrazu. Niezbyt dokladnie, ale daje.

No i jest jeszcze pare innych metod pomiaru predkosci.

J.

Re: radar samochodowy - jak to się robi.

Heh, może kiedyś wyjdzie patch do zwykłych komórek UMTS (2,1GHz)
przetwarzających je w radary. Tylko dolepić lepszą "antenkę" i falowód...

Re: radar samochodowy - jak to się robi.

Już był patch do nokii 3310 :) A ile osób używało ...

Re: radar samochodowy - jak to się robi.

kto wie.

Ma ktos pomysl na antenke ? Moze nie trzeba czekac, tylko przerabiac
jakas ..