radar samochodowy - jak to się robi.

No właśnie. Jak działają rady mniej więcej wiem. Chodzi mi o budowę takiego wskaźnika prędkości jakie czasem widać nad/onok dróg które pokazują jak szybko się jedzie. jak to zrobić i czy się da w warunkach amatorskich? Ma ktoś jakieś schematy, pomysły, linki, cokolwiek co by rozjaśniło temat?

Reply to
pawelj

Te które stoją na A4 między Gliwicami a Opolem działają na zasadzie pętli indukcyjnych w jezdni. Dwie pętle w pewnej odległości, plus banalny program z przeliczaniem czasu zamknięcia pętli na prędkość. Jak prędkość przekracza 130 to zapala się znak ostrzegawczy.

W Niemczech widziałem takie z radarem, Radar był na bramce i mierzył.

To tak ogólnie.

Kiedyś myślałem jak to zrobić, jak by to była droga jednokierunkowa to można fotokomórką zrobić. Choć w sumie dwukierunkową też, wystarczy dobry rozumek który wykryje kierunek jazdy. Można też namalować na jezdni dwie linie w ustalonej odległości i filmować kamerą, wtedy można poklatkowo odczytać szybkość jazdy.

Reply to
Zibias

pawelj pisze:

Obawiam się, że i tak nie będziesz mógł urządzeniem swojej produkcji legalnie bez specjalnych badań/zezwoleń wysyłać wiązki o tej częstotliwości. Więc może kupić jednak gotowca:

Adam Dybkowski

pawelj pisze:

BTW: To śmiga na "drobnych" 24GHz. Gdzie kupisz takie elementy?

Adam Dybkowski

Jesli twoje warunki amatorskie pozwalaja na prace w 10GHz to oczywiscie sprawa jest trywialna, potrzeba tylko frezarki i paru innych podstawowych narzedzi elektronika :-) W koncu potrafili to zrobic 50 lat temu.

A tak swoja droga to tak licze i wychodzi mi ze powinno zadzialac takze na ~2GHz, czyli jeszcze wzglednie normalnej, ech ten postep :-)

A osobna sprawa - daje sie to zrobic za pomoca kamery, mierzac predkosc przemieszczenia obrazu. Niezbyt dokladnie, ale daje.

No i jest jeszcze pare innych metod pomiaru predkosci.

J.F. pisze:

Heh, może kiedyś wyjdzie patch do zwykłych komórek UMTS (2,1GHz) przetwarzających je w radary. Tylko dolepić lepszą "antenkę" i falowód...

Reply to
Adam Dybkowski

Nie wiem jak zrobić, ale jeśli bardziej interesuje Cię efekt końcowy, a więc działający wskaźnik prędkości a nie sam proces robienia go to łatwo go kupisz i to za nieduże pieniądze:

$60

$140
Więcej znajdziesz w googlach:

Pszemol

To odpada. Nie da rady wykonać :(

I to jest chyba strzał w 10 dla moich potrzeb. A potrzeba jest taka, że mi waryjoty jeżdżą po drodze przed domem. Droga póki co bez nawierzchni asfaltowej a i tak potafią się "bujnąć" nieźle ponad 60 przy ograniczeniu do 30.

Więc jakby takie komórki ustawił plus wskaźnik u mnie za płotem to może by dało do myślenia co niektórym.

A że droga jest wąska to dwa pojazdy naraz nie przejdą :)

Reply to
pawelj

Oj naiwny, naiwny...

Reply to
Padre

Padre napisał:

Pomyślą sobie: o kuźwa, ale fajny wyświetlacz diodowy, może by tak...

Reply to
Jarosław Sokołowski

Adam Dybkowski pisze:

temperatur pracy ;)

Reply to
BartekK

Wystrugaj ze sklejki skrzynkę o kształcie fotoradaru. To prosty kształt. W środek wsadź jakiś mikrofalowy czujnik zbliżeniowy. Są antyradary odzywające się w pobliżu stacji benzynowych gdzie do otwierania drzwi są użyte takie czujniki. Do tego jakiś pasywny detektor ruchu uruchamiający lampkę dającą słaby czerwony błysk. W nocy postaw na jakimś drągu.

Reply to
kogutek

BartekK pisze:

Heh, nieźle dali czadu. Przy tej temperaturze chyba tylko stalowa obudowa wytrzyma, bo bebechy już niekoniecznie. ;)

Reply to
Adam Dybkowski

Już był patch do nokii 3310 :) A ile osób używało ...

Reply to
Sebastian Biały

Swego czasu wydłubałem gotowy moduł mikrofalowy ze starej czujki ( dioda nadawcza, mieszajaca, obudowa , antenka). Pozostało dorobić tubę, zasilić i zaczaić się po stronie diody mieszającej na sygnał audio. Po analizie FFT €(zwykła karta muzyczna) wychodziło calkiem do rzeczy. Ale to zabawka, precyzji nie sprawdzałem.

Reply to
Sebastian Biały

kto wie.

Ma ktos pomysl na antenke ? Moze nie trzeba czekac, tylko przerabiac jakas ..

Zrób progi zwalniające.

Reply to
Adam Wysocki

Postaw tabliczkę "droga monitorowana" czy coś i w widocznym miejscu atrapę kamery.

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Adam Wysocki pisze:

Ale to wymaga również dostawienia znaku ostrzegającego o tych progach, najlepiej połączonego z ograniczeniem prędkości. Tyle że samemu dowolnego znaku nie możesz ot tak sobie postawić legalnie.

Reply to
Adam Dybkowski

Jeżeli dorga Twoja, to możesz. Jeśli publiczna, to właściciel drogi.

Reply to
DJ