Radar na grzyby?

Czy istnieje jakaś teoria na temat wykrywania grzybów leśnych za pomocą jakiegos radaru? wydaje mi się, że niektóre częstotliwości mogłyby ulegać wchłonięciu przez grzyba. Próbował ktoś?

Agryppa

PS> Wiem, że temat śmieszny :-)

Reply to
Agryppa

A może dałoby się wyszkolić np. psa w tym celu? Też poważnie. Bo wydaje mi się, że grzyb ma szanse być zrobiony z bardzo podobnej materii co reszta lasu (w tym sensie, te same pierwiastki); chyba, że licznik G-M wystarczy :)

Reply to
Filip Ozimek

Tak, tylko, że psa trzeba cały rok karmić a urządzenie leżałoby sobie bezobsługowo w szufladzie... gotowe do użycia:-)

Jeśli są radary na ludzi (w wojsku) to może na grzyby też mogą być? Widziałem radar na ryby i go stosowałem u kumpla z łódki. widac było pojedyncze sztuki...

To musiałoby działać tak jak jakiś sonar: promień wykrywania w miarę wąski, żeby nie kręcić sie wkoło. I odległość wykrywania też jedynie do 10m. Na ekranie LCD powinno pokazywać gdzie rosną grzyby, tak, by nie szukać po omacku. ciekawe czy takie urządzenie byłoby legalne :-)

Agryppa

Reply to
Agryppa

Może na prawdziwki da się wyszkolić krowy?

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

psy też

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Swinia w ostatnim Top Gear wygladala raczej na wyżła. ;)

A radarem na grzyby poslugiwal sie moj ojciec. Wbudowanym ;). Dzialal do pol metra pod sciółką ;).

Reply to
Lukasz Spychalski

A nie jest to odmiana termowizji (daleka podczerwień)?

To był chyba sonar.

Reply to
Filip Ozimek

ROTFL

Reply to
Morgael

Wszystko fajnie, tylko co by wtedy byla za przyjemnosc ze zbierania...

Zbyszek

Reply to
sp3nyf

A czy ten radar odróżniał rybę od żaby? Bo pewnie widział tylko to, co się rusza. A co do grzyba, to jest on zazwyczaj bardziej wilgotny od reszty lasu, to może jakaś spektroskopia mikrofalowa?

Reply to
mirek.wu

Jeśli chcesz zbudować radar, to używasz nie częstotliwości, które ulegają "wchłonięciu", tylko częstotliwości, które ulegają ODBICIU. Bo jak inaczej do radaru ma wrócić informacja, że wiązka trafiła na coś?

Reply to
Tomasz Wójtowicz

Radar mówisz... a może wystarczy grzybobranie z nagonką? :-)

Proste. Robisz nad lasem "bum", czekasz pare miesiecy i idziesz na grzybki z licznikiem G-M. Alternatywnie mozesz pojechac do Czarnobyla, tam w Czerwonym Lesie grzybki tak swieca, ze licznika nie trzeba. Po ciemku golym okiem widac. Pzdr, POKREC.

P.S. Takie luzno - makabryczne przemyslenia... P.

Reply to
POKREC

Wchodzimy na teren definicji co jest radarem a co nie. Moje szkolne doświadczenie jest takie, że radar wysyła wiązkę czegoś tam i ta jesli nie wraca to znaczy, że została pochłonięta. Jeśli wraca to znaczy, że napodkała objekt, który zostaje wyświetlony na ekranie radaru.

Agryppa

Reply to
Agryppa