[Raczej lamerskie] Jak rozgałęzić gniazdo RCA i odseparować wejścia odbiorników?

Cześć,

nie dość, że jestem nowy, to jeszcze elektroniczny lamer. Mam jednak nadzieję, że ktoś mi coś poradzi. Otóż potrzebuję rozgałęzić dwa wyjścia audio (dwie pary RCA) z amplitunera AV (wyjść mam 3, a potrzebuję 5). Nie jest problemem znalezienie rozgałęźnika typu

ale to nie jest dobre rozwiązanie. Nawet elektroniczny dyletant, taki jak ja domyśla się, że zwarcie wejść odbiorników musi powodować ich wzajemne oddziaływanie i tak właśnie jest: dołączanie jednego odbiornika powoduje na innym przesterowanie sygnału.

Co zrobić, żeby odseparować urządzenia podłączone w ten sposób do jednego wyjścia z amplitunera? Czy wystarczy zastosować zwykłe rezystory (widziałem tak zbudowany pasywny rozgałęźnik sygnału w.cz. - antenowego)? Jeśli tak to o jakiej rezystancji? Zbliżonej do impedancji wejść odbiorników? A może nie da się zbudować takiego rozgałęźnika pasywnego, który działałby prawidłowo (nie jest dla mnie problemem pewne osłabienie sygnału)? Z drugiej jednak strony wyobrażam sobie, że urządzenia z wieloma wyjściami są zbudowane właśnie na zasadzie: wzmacniacz a następnie jakiś rozgałęźnik, ale z pewnością składający się z czegoś więcej niż zlutowanych przewodów prowadzących do poszczególnych gniazd. No chyba, że robi się to odwrotnie, czyli najpierw rozgałęzia a potem niezależnie wzmacnia.

W każdym razie potrzebuję jak najprostszego rozwiązania najchętniej pasywnego a jeśli się nie da to aktywnego - może jakieś gotowce? Jakość nie musi tu być najwyższa, gdyż do rozgałęzionych gniazd mają być podłączone odbiorniki typu mini-wieża, komputer itp.

Z góry dzięki i pozdrowionka

pinkdotR

Może po prostu 4 wtórniki napięciowe np. na TL084 albo LF444. Jedna kostka i masz już 4 odseparowane od siebie wyjścia. Jedyny problem to zasilanie dodatnie i ujemne. Ale myśle że do takiego zastosowania możesz zrobić asilanie symetryczne z pojedyńczego napięcia np. 12V za pomocą dzielnika na 2 rezystorach. AW

Reply to
AW

Proponuję tak: Kondensatory na goracych żyłach, masy razem. Wartość od 1 do 10mikroFarad

Reply to
VSS

Z tym wpływem wejść na siebie nie ma co przesadzać. Oczywiście, sygnał się osłabi ale tak naprawdę problemem jest to (skoro nie boisz się osłąbienia sygnału), że owe odbiorniki sygnału mogą mieć różną czułość a wtedy skala mocy zostaje zakłócona - w jednym będzie np. juz głośno a w drugim nie. Oczywiście komputer ma regulację, więc można to skorygować. Ewentualne dodatkowe dzielniki sygnału na pewno bardziej go osłabią niż połączenie bezpośrednie. Szeregowe rezystory tez nie są dobrym pomysłem, bo taki układ nie ma np. żadnej kompensacji ch-ki częstoliwościowej powstałego dzielnika rezystor-impedancja wejściowa odbiornika. Przy dużej wartości podziału efekt może być słyszalny w postaci np. tłumienia sopranów. W każdym razie - spokojnie zastosuj rozdzielacz.

Reply to
JoeBack