Qucs - Używa ktoś?

Rysuję sobie schemat w Qucs, i od wczoraj nie mogę znaleźć rady na dwa
problemy:
 - Jak wstawić do schematu diodę LED? Zwykłe diody są, moĹźna nawet wybrać
typ diody (Normal/Schottky/Zener/Varactor), ale LEDa ni ma. :(
 - Czy jest jakiś "przyjemny" sposĂłb na wygenerowanie płytki PCB na
podstawie pliku Qucs'a? Zamierzam PCB robić od zera, ale może już ktoś to
przerabiał, i istnieje siakieś magiczne narzędzie do importu z Qucs'a?

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Re: Qucs - Używa ktoś?
Witam,
W bibliotece emementów (ctrl-4) jest grupa LEDs i z można skopiować do
schowka i umieścić na schemacie.
Co do robienia pcb to jest to program do symulacji a nie tworzenia płytek -
tu lepiej wykorzystać inne programy (patrz inne posty)

Pozdrawiam
ŁK

Re: Qucs - Używa ktoś?

I o to chodziło!
Szukałem i szukałem, a tej opcji nie znalazłem - a tu rzeczywiście
elementĂłw mnogo. :)
Dzięki!

Wiem wiem... po prostu tak polubiłem Qucs, że już tylko jego używam do
bazgrolenia sobie schematów. Zazwyczaj płytek nie potrzebuję, więc
schematy mi w zupełności starczą, ale tu raz jeden się zdarzyło, że układ
w pająka nie wejdzie, i fajnie byłoby sobie wytrawić płytkę... Miałem
nadzieję, że jakieś cuś mi zaimportuje goły schemat z Qucsa, i wypluje
układ płytki, ale widzę, że szanse raczej małe... Nic to, trza będzie
płytkę od zera robić. :-)

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Site Timeline