Quantum Platform Framework

Czy ktoś z grupowiczów używa Quantum Platform Framework
(http://www.state-machine.com/qp /)? Nie widzę, aby to narzędzie było u
nas popularne, przynajmniej tak wnioskuję z wyszukiwań w Internecie.
Ciekaw jestem jego możliwości i trudności w opanowaniu. Z pobieżnie
przeczytanego 'what is' wygląda na całkiem przyjazny sposób
programowania zorientowany na obsługę zdarzeń z wykorzystaniem maszyn(y)
stanĂłw. Z tego powodu jest teĹź niby lepszy od RTOSĂłw. Ma jeszcze wiele
innych och i ach..
Być może przyjdzie mi zgłębić temat, ale ktoś by tu coś napisał ze
swojego doświadczenia.

Michał

Re: Quantum Platform Framework
Nikt w tym nie grzebie hobbystycznie lub komercyjnie?
Michał

Re: Quantum Platform Framework
Ja swojego czasu interesowałem się tym tematem. Nawet sciągnąłem jakieś
oprogramowanie, trochę czytałem, ale nigdy nie doszło do fazy realizacji.
Moja koncepcja wykorzystania maszyn stanów jest inna niż w Quantum, stąd
nie poszedłem w tym kierunku.... Aczkolwiek materiały ogólnie są ciekawe
- warto przeczytać.

Ale może kiedyś? Kto wie?

--
Jado

 From New ARM user:
Re: Quantum Platform Framework

A coś bliżej?

Michał

Re: Quantum Platform Framework
Oni wymyślili koncepcję, że w programie istnieje coś w rodzaju obiektów
opisanych ich wszystkimi moĹźliwymi stanami (tzw. event driven
programming). I od tej strony wyszli.
Mnie natomiast interesowało wykorzystanie maszyn stanów do podziału
czasu pracy procesora - coś w rodzaju pracy równoległej, współbieżnej.
Moje maszyny zatrzymują się w stanach oczekiwania np. na dostęp do
peryferium czy skończenia transmisji, a w tym czasie wykonywane są inne
rĂłwnoległe zadania.  JeĹźeli dostęp się zwolni czy dane się wyślą,
maszyna przechodzi do następnych stanów lub kończy swój bieg, jeśli już
wszytko zostało wykonane (wchodzi w stan 0).

--
Jado

 From New ARM user:
Re: Quantum Platform Framework
maszyna

Dziękuję za odpowiedź. Zastanowiło mnie tylko, czy taka zmiana sposobu
'zaprojektowania' programu nie wprowadza więcej zamieszania niż
'tradycyjny' RTOS. Czy ta maszyna stanów nie będzie się na bardzo
rozrastać i komplikować przy niezbyt skomplikowanych projektach.

Michał

Re: Quantum Platform Framework
maszyna
Moim zdaniem jest to rzeczywiście bardziej skomplikowane - autor Quantum
wprowadził własne narzędzia do generowania kodu w C, żeby ułatwić proces
pisania i ogarnięcia tematu :-)
Ja póki co testuję tą koncepcję, ale nie jestem przekonany, że jest ona
lepsza niĹź RTOS.
To się okaże.
Na pewno trzeba zmienić sposób myśłenia o programie, co nie jest łatwe -
zwłaszcza na początku :-)

--
Jado

 From New ARM user:
Re: Quantum Platform Framework
maszyna

Być może przyjdzie mi się temu bliżej przyglądnąć. Dziękuję za
informację.

Michał

Site Timeline