Quality Management

Podziwiam coraz bardziej współczesną elektronikę.
Własnie potraktowałem młotkiem następny napęd DVD.
Tym razem firmy Samsung.
Nagrywarki DVD to sprzęt już archaiczny i w zasadzie wychodzący z użycia.
Niemniej od czasu do czasu przydatny.
Ta , którą potraktowałem młotkiem służyła sporadycznie przez 1 rok.
Jakość ponad wszystko.

Ale za to dziesiątki standardów transmisji (ch...j wie po co), pierdylion
formatów zapisu.

Re: Quality Management

A mogłeś po prostu wyczyścić optykę.

Re: Quality Management
Dobry człowieku,
Optykę wyczyściłem, ale czasy gdy izopropanol był dobry na wszystko (bo
reszta CD była przyzwoicie robiona) dawno minęły.
Napędy optyczne dzisiaj to jakościowo rozpacz.
Nowa nagrywarka kosztuje ok. 60zł.
Chodzi o zasadę.
Marnotrawstwo materiałów, pracy.
Tryumf jednorazowego masowego gówna.

Re: Quality Management

Marnotrawstwem byłoby robienie wytrzymałej nagrywarki podczas gdy jest
to niepotrzebne, bo klient statystycznie częściej wymienia cały sprzęt.

Re: Quality Management
Jakby caly sprzet nie byl gowniany to by nie wymienial.

Re: Quality Management

Niestety nie - rozwój jest tak szybki, że większość ludzi wymienia
sprzęt bo pojawił się nowy. NIe ma więc sensu z punktu widzenia
producenta robić wytrzymałego sprzętu bo skorzysta z tego promil
klientów i nie przełoży się to na zyski w przyszłości a przełoży się na
koszta teraz.

Re: Quality Management
No właśnie nie wymienia, bo coraz więcej ludzi przekonuje się ,że jest im to
potrzebne jak ząb w dupie.
Wyrzuć stare , kup nowe.
Tylko po co ?
Debilny marketing wszędzie , a i tak dupa z tyłu.

Re: Quality Management

No nie wiem, ja PC wymienialem ostatnio 5 lat temu i tylko plyte
główna bo szlag ja trafił po burzy. Nie widzę potrzeby żeby go
ponownie wymieniac. A napęd dvd w tym czasie ze dwa razy wymieniałem
albo trzy, zasilacz raz, dyski wcale.

Re: Quality Management

No i akurat w napędach DVD postępu nijakiego od dłuższego czasu nie ma.
Motywacji do wymiany, poza szerzącym się zepsuciem, również nie.

Re: Quality Management
ma.

No właśnie, napedy byku wymieniane tylko dlatego, że już "nie czytały
tego co przed chwila nagrały".

Re: Quality Management

Większość - ale nie wszyscy.
Ja np. wolałbym zapłacić więcej, ale za to otrzymać coś naprawdę trwałego,
nie musi być superszybkie za te ileś-lat, ale ma być pewne, włączę i
zabangla od dotknięcia. Dlatego też nie wyrzucam dysków mających 13-15 lat
(rekordowy ma 20, ani jednego BADa, choć ten mały jest, 120 Mega, podpięty
do XP śmiga rewela, choć niektóre narzędzia mają problem). One są może
moralnie stare, ale jeszcze nie martwe. (no, ta stodwudziestka, to raczej
uśmieszek, ale jeśli mam konkretny program, który się na tym dysku zmieści,
kompa 486, który to dźwignie, to oszczędze zasobów na mocniejszej maszynie,
oraz uniezależnię się od jej przestojów).
Niedawno u kogoś robiłem kompa full wypas, wielu nie było by stać nawet na
niektóre jego pojedyncze komponenty. Po to tak, aby "na 10 lat mieć spokój".
Nie przeczę konieczności rozwoju, byle nie wylewała dzieciaka z kąpielą.

Re: Quality Management

Hmm... gówna wielorazowego, to nawet nie będę próbował sobie wyobrazić.

Re: Quality Management
...gra półsłówek...
Podawany w nępędach MTBF 100.000 godzin ma się nijak do rzeczywistości.

Re: Quality Management
Nie pamiętacie o jednej dość istotnej sprawie właśnie w temacie nagrywarek.

Z tego co wiem, to one mają (w firmware oczywiście) zaszyte parametry
płyt (burning profile) (nie wiem, czy w zależności od marki płyty czy
jak) - ale generalnie skutkuje to tym, że z biegiem czasu nagrywarka
może odmawiać współpracy z nowymi nośnikami na rynku (błędy podczas zapisu).
Pomaga na to oczywiście aktualizacja firmware, ale - pewnie dany model
jest aktualizowany do czasu - poza tym trzeba tą aktualizację zrobić.

Dlatego akurat to urządzenie nie tylko z powodu "mechanicznego"
starzenia bywa zapewne wymieniane...

Site Timeline